برند اماده مواد غذایی (پروتئینی)

برند اماده مواد غذایی

به جرات میتوان گفت ارزش مندترین مهارت حرفه ای بازاریابان قابلیت و توانایی آنها در ایجاد ، حفظ، مراقبت و ارتقای نام تجاری است. تعیین نام تجاری هنر و بنیان بازاریابی است. نام تجاری سبب شناسایی فروشنده یا سازنده می‌شود. برند اماده مواد غذایی می تواند یک نام ، یک علامت تجاری یا نشان باشد. فروشنده براساس قوانین حق استفاده همیشگی ازبرند را داراست . بدین ترتیب برند اماده مواد غذایی جدای از دارایی‌هایی نظیر مجوز بهره‌برداری، حق طبع و غیره هستند که دارای اعتبار خاصی اند . یک نام تجاری یاهمان برند اماده مواد غذایی تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، مزایا را به خریداران می رساند. بهترین برند اماده حاوی ضمانت وکیفیت هستند. اما یک نام تجاری می‌تواند سمبل عوامل پیچیده‌تری هم دارا باشد .

برند اماده مواد غذایی
جهت اطلاع از تمدید برند کلیک کنید

تعریف برند اماده مواد غذایی


انجمن بازاریابی آمریکا برند را به این صورت تعریف نمود “نام تجاری یک نام، اصطلاح ، علامت ، نشان یا طرح یا ترکیبی از این ها است که برای شناسایی کالاها یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندها و متمایز کردن این کالاها و یا خدمات از کالاها یا خدمات رقبا به کار می رود”. (فروش برند )

یک برند اماده مواد غذایی این معنا را در خود پوشش دهد :


1- ویژگی ها:
نخستین چیزی که در ذهن تداعی می‌کند ویژگی‌های خاص است.

2- مزایا:
یک برند اماده چیزی بیش از مجموعه‌ای از ویژگی‌ها به شمار میاید مشتریان خریدار ویژگی نیستند بلکه به دنبال مزیت‌ها هستند. ویژگی‌ها باید به مزیت‌های عملیاتی یا عاطفی تبدیل شوند.

3- فایده و ارزش:
برند اماده مواد غذایی همچنین درباره فوایدی که تولیدکننده ارائه می‌کند هم مطالبی گفتنی دارد.

4- فرهنگ:
برند اماده مواد غذایی امکان دارد ، نشانگر فرهنگ خاصی باشد.

5- شخصیت:
برند اماده مواد غذایی همچنین می‌تواند شخصیت خاصی را ذهن نمایان سازد.

6- استفاده کننده:
نوع مصرف‌کننده‌یا استفاده کننده کالا را مشخص می‌سازد.

مدیریت برند

( فروش برند )
مدیریت برند تجاری در مجموع تلاش دارد تا با هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل، برای نام تجاری ایجاد ارزش کند و سپس در جهت حفظ و ارتقای ارزش آن بکوشد.

ویژگی های یک نام تجاری مطلوب
• نام تجاری باید مزایای کالا را همراه داشته باشد.
• نام تجاری باید خواص کالا مثل طرز عمل یا رنگ آن را به همراه بیاورد.
• تلفظ، شناخت و به خاطر سپردن نام تجاری باید آسان باشد.
• نام تجاری باید شاخص باشد.
• معنی نام تجاری باید در سایر کشورها و یا زبان های دیگر نیز با معنا و مربوط باشد.

ارزش‌گذاری نام تجاری


هر نام تجاری برای اشتهار و معروف شدن می‌بایست مراحل هرم زیر را طی کند. ابتدا مشتریان نام تجاری را نمی شناسند. سپس با توجه به تبلیغات شرکت و یا استفاده از محصول با آن نام تجاری آشنا می‌شوند. در مرحله بعد مشتریان راجع به عملکرد محصول قضاوت خواهند نمود. در این مرحله همچنین احساسات مشتریان در مورد آن نام تجاری شکل خواهد گرفت. و در آخر نام تجاری به مرحله بلوغ خود می‌رسد.

تدوین راهبرد نام تجاری
نام تجاری پدیده‌ای است کل‌نگر لذا نباید ارزشهای نام تجاری را به صورت جداگانه تحلیل کرد. باید اجزا را مرتبط با هم دیده و در جهت خلق نام تجاری تمامی اجزای ارزشی آن نام تجاری را با هم منسجم کرد. به‌گونه‌ای که بین آن اجزا هم‌افزایی ایجاد شده و نام تجاری قدرتمندی بنا شود. با استفاده از راهکارهای مناسب می‌توان اجزای مختلف نام تجاری را با هم پیوند زد و با خلق یک نام تجاری قدرتمند نیز می‌توان موضع بهینه‌ای را در ذهن مصرف‌کنندگان و بازار هدف ایجاد کرد.

برای موضع‌یابی نام تجاری از پیوند سه مؤلفه تشکیل‌دهندة نام تجاری بهره می‌بریم:
۱- مولفه کارکردی: محصول یا خدمت چه کاری را انجام می‌دهد؟
۲- مولفه روان‌شناختی: کدام‌یک از نیازهای انگیزشی، موقعیتی یا نقش توسط محصول یا خدمت برآورده می‌شود؟
۳- مولفه ارزیابی کننده: نحوه ارزیابی مصرف‌کننده از نام تجاری چگونه است؟ (نام تجاری چگونه ارزیابی می شود؟)
با پیوند زدن و انسجام این سه مولفه است که نام تجاری شکل می‌گیرد.

این تعریف از برند اماده مواد غذایی طرز تفکر مصرف‌کننده نشانه میگیرد ، زیرا مصرف‌کننده هرکدام از این مولفه‌ها را به صورت جدا از هم نگاه نمی‌کند. به طور مثال ، یک برند تجاری نوشیدنی در تبلیغات چنین توصیف می‌شود که این نام از نظر کارکردی، سرشار از انرژی است. ادراک مصرف‌کننده از برندتجاری باعث می‌شود او متصور شود استفاده از آن باعث سلامت در زندگی می‌شود. مبنی بر این ، در این حالت مؤلفه کارکردی برند اماده مواد غذایی با دیدگاه روان‌شناختی ارزیابی می‌شود.

برند اماده مواد غذایی آرایشی
فروش برند تخصص ماست

.

اخبارمقالات

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!