خرید و فروش برند تجاری ، برند فروشی ، برند فروشی خشکبار ، برند فروشی حبوبات ، برند فروشی لبنیات ، نام تجاری آماده واگذاری ، فروش برند تجاری طعم آور

الوبرند مرکز تخصصی ثبت برند تجاری ، خرید برند ارزان ، فروش برند ارزان ، برند فروشی آماده ، برند آماده محصولات غذایی ، برند فروشی مواد آرایشی ، برند اماده مواد پروتئینی ، برند اماده لبنیات برند آماده نوشیدنی ، ثبت تضمینی برند ، ثبت برند در ترکیه ، ثبت برند در آلمان ، ثبت برند در انگلیس ، برند فروشی در ترکیه ، ثبت شرکت در ترکیه ؛ خرید برند ارزان مواد غذایی آرایشی را ازمجموعه حقوقی و ثبتی الوبرند بخواهید .


ن مجموعه خرید و فروش برند ، فروش برند و خرید برند تجاری ، نام تجاری آماده ، ثبت و واگذاری برند ، برند ثبت شده آماده ، برند آماده واگذاری ، خرید برند آرایشی ، خرید برند شوینده ؛ خرید برند آرایشی بهداشتی ، خرید برند لوازم خانگی ، خرید برند لوازم درمانی ؛ فروش برند آماده با کمترین و مناسب ترین قیمتها را ازما بخواهید .........09121721462 - 09122058639 .....

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟چگونه برندمان ساخته میشود ؟
اگر شما یک کسب و کار دارید و یا به تازگی میخواهید کسب و کاری راه اندازی کنید بناید اهمیت برندمارکتینگ را دست کم بگیرید و باید برای برندسازی و برندمارکتینگ خود تلاش کنید ، تلاشی مداوم در طول بازه ی زمانی نسبت مناسب چراکه یک شبه هیچ برندی شکل گرفته نشده است ، پس زمان را همیشه حق خود بدانید و به کسب و کارتان فرصت مناسب بدهید.

چگونه برندمان را بسازیم؟

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

1- هدف خود را مشخص کنید
پیش از شروع هر فعالتی باید هدفتان را از نحوه ی شکل گیری در ذهن مخاطب تعیین کنید و مشخص کنید که با چه هدفی قرار است مشتریان ، شما را بشناسند . نقشی از یک شرکت معتبر در ذهنشان شکل بگیرد ، یا نقشی از یک شرکت با محصولات با کیفیت ، یا یک شرکت با اهداف انسان دوستانه .
شما باید در این مرحله تعیین کنید که هدفتان از برندمارکتینگ چیست و دوست دارید مشتریانتان به چه دیدی به شما نگاه کنند.

2- شناخت مخاطبان


در این مرحله حتما به شناخت مناسبی از مخاطبان خود دست یابید و بدانید که مشتریان هدف شما دارای چه خصوصیات و روحیاتی هستند که با قدرت بتوانید روی مخاطبان خود کار کنید. نداشتن شناخت کافی از مشتریان باعث می شود که تمام زحماتی که برای برندمارکتینگ می‌خواهید بکشید از بین برود و عملا نتوانید روی مشتریان خود به خوبی تمرکز کنید الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

3- یک پیام برای خود انتخاب کنید
برای کمپین تبلیغاتی خود حتما یک پیامی را انتخاب کنید که با آن پیام اهدافتان را به گوش مخاطبانتان برسانید. مثلا اگر هدفتان عرضه ی اولیه ی محصولاتتان است ، پیامی در این مورد تهیه کنید تا مخاطبان از هدف برند شما مطلع شوند. ممکن است شما هدفی غیر از فروش داشته باشید ، مثلا کمپینی جهت خدمات برند خود راه اندازی کرده اید پس باید روی پیام خدماتی خود کار کنید ، یا موارد دیگر.
داشتن پیام برای شما علاوه بر انتقال آن به مخاطب باعث می شود که هدف برای خودتان هم روشن تر و مسیر هموار تر شود.

4- شخصیت سازی کنید


شخصیت برند شما از روی لوگو و رنگ سازمانی شما متمایز می شود ، جوری برای خود لوگو (نشان تجاری) تهیه کنید که در بین مشتری ها به یاد بمانید و مشتری هرکجای جهان علامت تجاری شما را ببیند یاد محصولات شما بیافتد. رنگ سازمانی هم از اهمیت خاصی برخوردار است و مانند لوگو عمل می کند ، رنگی را انتخاب کنید که با روحیه ی کاری شما برابری داشته باشد ، مثلا اگر در حوزه ی سلامت کار میکنید از رنگ های سلامت محور مانند سبز و آبی استفاده کنید یا اگر در حوزه ی فروش مواد غذایی فعالیت دارید از رنگ های شاد و اشتها آور مانند رنگ های قرمز و زرد استفاده کنید.
روی کار خود روانشناسی داشته باشید تا در تم رنگی و لوگوی خودتان بهترین بازخورد را بگیرید، شخصیت برند شما از روی هویت بصری شما به مخاطب عرضه می شود پس این بخش از کار برندمارکتینگ را دست کم نگیرید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

5- گسترش روابط انتقال
وقتی که کمپین خود را با برنامه ریزی آماده کردید حالا زمان این رسیده است که اهداف خود را به مخاطبان عرضه کنید. روش های معرفی خود را حدالامکان گسترش دهید ، شبکه های اجتماعی ، سایت شخصی ، تبلیغ اثر گذار در دیگر سایت ها ، تراکت های محلی ، بیلبورد های خیابانی ، تبلیغات تلوزیونی و …
هرچه برند شما بیشتر در چشم مردم باشد ، مردم با اطمینان بیشتری از شما خرید خواهند کرد. تا جایی که میتوانید برای این کار بودجه ی مناسب در نظر بگیرید.

6- بازریابی محتوا

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
جمله ایی در بین محتوا نویسان و سئوکاران موجود است ” محتوا پادشاه است” ما همچنان به این جمله معتقد هستیم و این جمله را قبول داریم که محتوا بخش اعظمی از فعالیت برندمارکتینگ است بخصوص فعالیت در حوزه ی شبکه های اجتماعی.
شما برای بهتر دیده شدن مخصوصا در اوایل کار باید همیشه این را در برنامه ی کاری خود قرار دهید که تولید محتوا یک امری جدا نشدنی از کار شماست . شما با تولید مطابی مفید و مخاطب پسند می توانید برند خودتان را در بین افرادی که مطالب شما را پیگیری میکنند جا بیاندازید ، اگر مطالب فید و مبثت نوشته شده باشند چیزی نمیگذرد که مطاب شما به سرعت باورنکردنی در شبکه های مجازی و سایت ها گسترش پیدا میکند و باعث میشود که مخاطبان بیشتری برند شما را بشناسند.

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

آموختیم که برند و برندسازی یک لوگو یا نشان تجاری ، یک شعار ، یک سایت و یک صفحه در شبکه ی مجازی نیست بلکه برند هویت کاری شماست که به این وسیله ها میتواند معرفی شود و ارائه ی محصول و خدمات کند. شما در برندمارکتینگ باید هویت خودتان را هرچه بهتر به مشتری عرضه کنید تا برای همیشه در ذهن آنان قرار گیرید.
برای برند شدن باید برنامه داشته باشید و با استراتژی حرکت\
سخنرانی به عنوان یک فن و هنر مفهوم تازه‌ای نیست. در زمان یونانیان باستان، هر مرد جوان برای اینکه به عنوان یک شهروند پذیرفته شود باید توانایی فن بیان و سخنوری خود را در جمع به نمایش می‌گذاشت. اولین بار حدود ۲۰۰۰ سال پیش، ارسطو قوانین فن سخنرانی را به صورت مدون درآورد. سه جنبه اصلی برای ارائه یک سخنرانی عالی شامل موارد زیر بود:

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

بعد از آن، قوانین و فن سخنرانی از یونان به سایر همسایگان مانند روم انتقال یافت و منابع مکتوبی مانند کتاب « De Oratore» توسط سیسرو (Cicero) که وکیلی در رم باستان بود، در زمینه آموزش سخنرانی گردآوری و منتشر شد. بر اساس نظرات این نویسنده، سخنرانی عالی شامل ۵ مرحله اصلی است:

امروزه با بهره‌گیری از دانش گذشته و تکمیل آن، عناصر و فن سخنرانی در دنیای مدرن دچار تغییر و اصلاحاتی شده و در دسترس همگان قرار گرفته است. با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی، بخصوص اینترنت، کامپیوتر و سیستم‌های ضبط و پخش و سایر رسانه‌ها تحولی در شیوه سخنرانی بوجود آمد. فرمولی که امروزه برای ارزیابی ارزش و امتیاز یک سخنرانی عالی در بسیاری از منابع تخصصی به آن اشاره می‌شود این است: «چه کسی، چه چیزی را از چه طریقی، به چه گروهی با چه میزان از سطح اثر ارائه می‌دهد؟»


توانایی سخنرانی عالی یکی از مهارت‌هایی است که در زمینه‌های مختلف شغلی و تحصیلی بسیار حائز اهمیت است. همچنین داشتن مهارت فن بیان و سخنوری یکی از کلیدهای کسب موفقیت و ارتقا جایگاه شغلی است که می‌تواند باعث افزایش چشمگیر سطح درآمد شود. کتاب‌های زیادی در زمینه آموزش سخنرانی و روش‌های افزایش مهارت فن بیان و سخنوری نوشته شده است.
دوره‌های بسیاری برای آموزش سخنرانی و تکنیک‌های لازم برای ارائه یک سخنرانی عالی برگزار می‌شود. با این وجود تنها اطلاع از نکات نظری برای موفقیت به عنوان یک سخنران کمکی نمی‌کند. بعد از کسب اطلاعات و افزایش آگاهی در زمینه فن سخنرانی، باید بتوانید این دانش را با بکارگیری در موقعیت‌های واقعی به یک توانایی و مهارت تبدیل کنید. با الگو قرار دادن شیوه و فن سخنرانی افراد موفق و مشهور، مانند نلسون ماندلا (Nelson Mandela)، آنتونی رابینز (Tony Robbins)، مارتین لوترکینگ (Martin Luther King, Jr)، آبراهام لینکلن (Abraham Lincoln)، می‌توان اصول و قواعدی را استخراج نمود که بکارگیری آن‌ها در کسب موفقیت در زمینه‌های مختلف زندگی مانند حوزه‌های فردی، اجتماعی، شغلی و تحصیلی مؤثر است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

سخنرانی چیست؟

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
تقریباً همه ما تجربه قرارگرفتن در موقعیت سخنرانی در حضور جمع را داشته‌ایم. ممکن است در یک جلسه رسمی در دانشگاه، مدرسه یا محل کار در مورد تحقیق یا گزارش کار خود ارائه داده باشید. این تجربه نمونه‌ای ابتدایی از سخنرانی است. البته معمولاً سخنرانی برای گروه مخاطبین با تعداد نفرات زیاد ارائه می‌شود و فرد ارائه‌دهنده یعنی سخنران فردی است که از لحاظ دانش و توانایی انتقال آن فرد متبحر و متخصص است.
سخنرانی ترکیبی از فن، علم و هنر است؛ توانمندی که برای انتقال شفاهی مطالب و محتوایی با موضوع مشخص و ارائه هدفمند به منظور اطلاع‌رسانی، تأثیرگذاری یا سرگرمی به صورت انفرادی، معمولاً برای گروهی از مخاطبین با استفاده از مهارت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی است. داشتن دانش و آگاهی از اصول نظری در مورد شیوه‌های ارائه یک سخنرانی عالی و حرفه‌ای ضروری است. از طرفی، از آنجا که سخنرانی یک فن است برای کسب مهارت فن بیان و سخنوری مانند هر فن دیگری، نیاز به دانستن اصول و تکرار و تمرین این اصول در عمل است.

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟ الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
با وجود وجوه مشترکی که سخنرانان موفق دارند هر یک شیوه خاص و منحصربه‌فرد خود را برای ارائه و تعامل با مخاطبین دارد و این بستگی زیادی به ویژگی‌ها و توانمندی‌های شخصی و خلاقیت در بکارگیری آن‌ها دارد. از این جهت سخنرانی یک هنر است. داشتن جذابیت، فصاحت و بلاغت در کلام سخنران اهمیت زیادی دارد. میزان تسلط سخنران بر فن سخنرانی و شیوه ارائه او می‌تواند تأثیر زیادی بر میزان انتقال مطلب و یادگیری شنونده داشته باشد. نحوه اطلاع‌رسانی برای آشنایی با شخصیت و تجربیات سخنران و موضوع اصلی جلسه در فضای مجازی و به صورت محیطی برای ایجاد آشنایی و جذب مخاطب اهمیت زیادی دارد.
از آنجا که سخنرانی بیشتر یک روش انتقال مطلب به صورت یک طرفه است، برای حفظ توجه و تمرکز شنونده در طی جلسه، سخنران می‌تواند از راهکارهایی برای کاهش میزان حواس‌پرتی و عدم توجه مخاطبین استفاده کند. استفاده از ابزارهایی مثل پیش‌نویس تایپ شده، بروشور، اسلایدهای تصویری، دکور و فضاسازی مناسب می‌تواند در جلب توجه و انتقال مطلب مؤثر باشد.
تعاملات بین فردی که از طریق انتقال مطالب به صورت شفاهی صورت می‌گیرد انواع مختلفی دارد:

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

سخنران کیست؟


به فردی که در حضور گروهی از مخاطبین و شنوندگان در ارتباطی نیمه‌تعاملی، به ارائه اطلاعاتی در مورد موضوعی خاص می‌پردازد، سخنران می‌گویند. سخنران برای اینکه بتواند با مخاطبین خود ارتباط برقرار کند باید توانایی‌هایی داشته باشد. از جمله این توانایی‌ها داشتن فن بیان قوی و اعتماد به نفس بالا است. بدون این توانایی‌ها سخنران نمی‌تواند اطلاعات مورد نظر را به خوبی منتقل کند. سخنران باید بتواند با استفاده از کلمات، لحن و زبان بدن آنچه در ذهن دارد به مخاطب انتقال دهد. در ادامه به تفصیل در مورد ویژگی‌های یک سخنران حرفه‌ای و آموزش سخنرانی توضیح خواهیم داد.
ویژگی‌های سخنران حرفه‌ای الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
از ویژگی‌های اصلی یک سخنران خوب داشتن مهارت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی بالا شامل هوش هیجانی، اعتماد به نفس، فن بیان قوی و آگاهی و استفاده درست از زبان بدن است. کسب هر یک از این مهارت‌ها جزئیات زیادی دارد که علاوه بر آگاهی از آن‌ها باید بتوانید در عمل در موقعیت‌های واقعی و در جلسات سخنرانی، به خوبی آن‌ها را بکارگیرید. به گفته جرالد فورد (Gerald Ford)، هیچ چیز در زندگی مهمتر از توانایی برقراری ارتباط مؤثر نیست.
هوش هیجانی
هوش هیجانی شامل ابعاد مختلفی مانند توانایی شناخت احساسات خود و دیگران، توانایی مدیریت احساسات در ارتباط با خود و دیگران است. همه ما در زندگی روزمره با هیجانات پایه شامل شادی، غم، خشم، انزجار و ترس مواجه می‌شویم. سایر احساسات و هیجانات ما ترکیبی از این هیجانات پایه هستند. به طور مثال حس خجالت را می‌توان ترکیبی از غم و ترس در نظر گرفت. در وهله اول اینکه ما بتوانیم این احساسات را به صورت متمایز در درون خود شناسایی کنیم اهمیت زیادی دارد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
مثلاً ممکن است با یکی از همکاران خود برخورد کنید و از او بپرسید امروز حالت چطور است؟ و همکار شما بگوید «زیاد حالم خوب نیست.» این پاسخ خیلی کلی است ولی اگر بگوید «به خاطر بحثی که چند دقیقه پیش با یک مشتری داشتم کمی احساس عصبانیت می‌کنم» پاسخ واضح‌تری است. در این حالت همکار شما با استفاده از هوش هیجانی، احساس درونی خود را بخوبی متوجه شده و در یک جمله توانسته حس خود را بیان و به شما منتقل کند. این مرحله اول از هوش هیجانی است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
ممکن است همکار شما تصمیم بگیرد برای کم شدن این حس خشم و عصبانیت چند دقیقه در هوای آزاد قدم بزند و کمی با شما در مورد اهمیت جلسه و دلیل ناراحتیش صحبت کند. در این مرحله او با انجام این کار سعی در مدیریت هیجان خود داشته و می‌خواهد آن را کنترل کند. در این مرحله علاوه بر اینکه هیجان خود را به خوبی شناخته، می‌داند با چه راهکاری باید آن را کنترل و مدیریت کند. مرحله دوم از هوش هیجانی توانایی مدیریت احساسات و هیجانات خود است.
از طرفی شما با شنیدن صحبت‌های دوست خود می‌توانید احساسات او را درک کنید. توانایی درک هیجانات و افکار دیگران مرحله سوم از هوش هیجانی است.
در ادامه دوست شما می‌گوید برای اینکه بتوانم مشکل مشتری را حل کنم از او خواستم از فریاد کشیدن دست بردارد و مشکل خود را به‌ صورت مکتوب نوشته تا پیگیری شود. این مرحله چهارم از تعریف هوش هیجانی است. اینکه علاوه بر درک هیجانات طرف مقابل، چگونه ارتباط خود با او را مدیریت کنیم.
از آنجا که سخنرانی نوعی تعامل اجتماعی است، داشتن هوش هیجانی بالا لازمه موفقیت در این مهارت است. یک سخنران حرفه‌ای به خوبی هیجانات خود را مدیریت می‌کند. عکس‌العمل مخاطبین خود را به خوبی درک می‌کند و نسبت به بازخورد آن‌ها روند ارائه را پیش می‌برد. به طور مثال یک سخنران باید بتواند اضطراب از حضور و در مرکز توجه بودن در جمع را مدیریت کند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
احتمالاً تجربه لرزش صدا یا دست در هنگام ارائه در جمع برای همه ما پیش آمده است. البته معمولاً این مسأله برای سخنران‌های مبتدی طبیعی است و با تکرار و تمرین برطرف می‌شود. ممکن است سخنران با دیدن حالت چهره مخاطبین متوجه شود که بخشی از مطلب را خوب انتقال نداده یا نحوه ارائه باعث خستگی شنونده‌ها شده است. در چنین موقعیتی با ایجاد تغییر فی‌البداهه و خلاقانه روند ارتباط خود با مخاطب را اصلاح می‌کند و بازخوردها را در ذهنش ارزیابی می‌کند. سخنران باید ویژگی‌ها و سطح دانش مخاطب خود را بداند و بر اساس آن نحوه ارائه مطلب را به گونه‌ای تنظیم کند که طرف مقابل بتواند به خوبی مطلب را متوجه شود.
اعتماد به نفس الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
یکی از نکات مهمی که شما را به یک سخنور خوب تبدیل می‌کند، حس اعتماد به نفسی است که در گفتار و رفتار خود به مخاطبین منتقل می‌کنید.
پاسخ به سوال اعتماد به‌ نفس چیست این است که قبل از انجام یک فعالیت با توجه به توانایی خود نتیجه را به درستی ارزیابی کنید و با باور به اینکه می‌توانید در آن فعالیت موفق باشید، برای انجام آن اقدام کنید. اعتماد به نفس یک حالت ذهنی است که بر عملکرد فرد تاثیر مستقیم دارد. میزان اعتماد به نفس فرد در همه مواقع به یک اندازه نیست. ممکن است فردی در انجام کارهای آسان و روزمره اعتماد به نفس خوبی داشته باشد ولی در هنگام مواجهه با تکلیف یا مسئولیت دشوار خود را ببازد و اعتماد به نفس کافی نداشته باشد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
افرادی که بیشتر بر این باور هستند که در انجام تکالیف و برنامه‌هایشان موفق هستند اغلب پیش از انجام کار وقتی خود را در حال انجام آن کار تصور می‌کنند، جملاتی شبیه جمله «من به خوبی از عهده انجام این کار برمی‌آیم.» را در ذهن خود می‌شنوند. به حس توانمندی درونی برای انجام فعالیت‌هایی که تصمیم به انجام آن می‌گیرید، اعتماد‌ به‌ نفس گفته می‌شود. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
اولین قدم برای موفق بودن این است که قبل از اقدام به عمل، تصور ذهنی مثبتی درباره نتیجه عملکردمان داشته باشیم. زمانی که فرد هنگام انجام یک فعالیت خود را بازنده و شکست خورده تصور می‌کند احساس منفی شدیدی را در درون تجربه می‌کند. ممکن است برای اجتناب از تجربه واقعی این احساس شکست تصمیم بگیرد به کلی از انجام آن صرف نظر کند و در نتیجه قدمی در مسیر پیشرفت خود برنداشته و این باور که فرد توانمندی نیست در او تقویت می‌شود. یا ممکن است ترس از شکست در او اضطراب شدیدی ایجاد کند که بر بازده کارش تأثیر منفی زیادی داشته باشد. فردی که اعتماد به نفس بالایی دارد حتی اگر شکست بخورد چون به توانایی خود باور دارد آنقدر به تلاش خود ادامه می‌دهد تا به نتیجه برسد.
وقتی با فردی که اعتماد به نفس خوبی دارد مواجه می‌شوید از زبان بدن و نوع بیان اطلاعاتش متوجه این ویژگی او می‌شوید. اگر یک سخنران اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، می‌تواند بر مخاطبین خود تأثیر بگذارد. بدون داشتن اعتماد به نفس بالا نمی‌توانید یک سخنران حرفه‌ای باشید. معمولاً افرادی که هوش اجتماعی بالایی دارند، با دیدن سخنران و نوع ارائه او متوجه کمبود اعتماد به نفس او می‌شوند و این پیش‌زمینه ذهنی ممکن است باعث شود که او را سخنران خوبی ارزیابی نکنند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر به عنوان یک سخنران حرفه‌ای موارد زیر را رعایت کنید:
دانش و اطلاعات فنی خود را کامل کنید: هنگامی که شما می‌خواهید در مورد موضوعی با دیگران گفتگو کنید مخاطب شما را از دو جنبه ارزیابی می‌کند:
۱- دانش شما در حوزه مورد بحث
۲- نحوه انتقال مطالب الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
داشتن دانش فنی و تخصص درباره موضوع گفتگو مهمترین ویژگی یک سخنران خوب است. گنجینه اطلاعات شما اصلی‌ترین منبع اعتماد به نفس شما است. بهتر است تا در مورد موضوعاتی که دانشی درباره آن ندارید اظهار نظر نکنید.
کسب اطلاعات درباره اشخاص و مکان‌ها پیش از جلسه: سعی کنید از طرق مختلف اطلاعاتی در مورد شرایط محیطی و مخاطبینی که قرار است در جمع آن‌ها حاضر شوید بدست بیاورید. می‌توانید قبل از جلسه یک بار به محل برگزاری جلسه یا گردهمایی بروید و با محیط بیشتر آشنا شوید. از طریق آشنایان اطلاعاتی درباره افراد حاضر در جلسه کسب کنید.
تصویرسازی ذهنی: واقعیت‌ها را قبل از اینکه اتفاق بیفتند در ذهن خود تصویرسازی کنید. این تکنیک که در بسیاری از دیدگاه‌های روانشناسی توصیه شده، بسیار کاربردی است. بعد از جمع‌آوری اطلاعات کلی درباره جلسه‌ای که به آن دعوت شده‌اید، یک تصویرسازی با جزئیات را در ذهن خود مرور کنید. خود را در حال گفتگو با اشخاص مورد نظر تصور کنید، نحوه صحبت کردن و لباس پوشیدن خود را ببینید. حس مثبتی که از یک ارتباط اجتماعی موفق بدست می‌آورید را در ذهن بازسازی کنید.
ممکن است آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد چندان شباهتی به این الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟ تصویرسازی ذهنی نداشته باشد ولی همین مرور ذهنی از اضطراب ناشی از حضور در محیط ناآشنا می‌کاهد. اگر تجربه مثبتی از یک جلسه سخنرانی عالی داشته‌اید آن را در ذهن مرور کنید و نقاط مثبت خود و بازخوردهای مناسبی که گرفته‌اید را بخاطر بیاورید. اگر تجربه بدی از یک ارتباط اجتماعی داشته‌اید، روند اتفاقات را مرور کنید و سناریو را بازسازی کنید. سعی کنید روش مناسب را برای اصلاح اشتباهات خود پیدا کنید. این تمرین تصویرسازی ذهنی را جلو آینه و یا با چشمان بسته چندین بار انجام دهید.
فی‌البداهه و خلاق باشید: لازم نیست متن سخنرانی یا گفتگو را به طور دقیق و عین جملاتی که از قبل آماده کرده‌اید در جلسه تکرار کنید. سعی کنید خودتان باشید و با در نظر گرفتن کلیات موضوع روند صحبت‌ها را با توجه به تعامل با مخاطبین به صورت خلاق و فی‌البداهه پیش ببرید.
از گفتگوی درونی منفی با خود بپرهیزید: همه ما در طی روز بیشتر از هر کسی با خودمان گفتگوی درونی داریم. بخشی از این گفتگوی درونی صدای والد ما است که درونی شده است. مفهوم والد در ساختار شخصیتی، مجموع بایدها و نبایدهایی است که از بدو تولد تا پنج سالگی از طریق پدر و مادر و سایر مراقبین یا حتی رسانه‌ها در ذهن کودک ضبط می‌شود. صدای والد تاثیراتی بسیار عمیق در ساختار شخصیتی کودک تا سال‌های آینده بر جای می‌گذارد. این ضبط‌ها بدون تجزیه و تحلیل توسط کودک پذیرفته می‌شود و بعدها در بزرگسالی به طور مداوم و ناخودآگاه در ذهن فرد بازنواخت می‌شود. در واقع بسیاری از افراد خودپنداره خود را از صدای والدشان برداشت کرده‌اند و این پایه اعتماد به نفس فرد است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
در افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند همواره گفتگوی درونی منفی در جریان است مثل این جملات «تو به اندازه کافی خوب نیستی، این بار هم مثل دفعات قبل همه کارها رو خراب می‌کنی» و معمولاً عملکرد این افراد به گونه‌ای است که این گفتار منفی ضبط شده را تأیید می‌کند. برای شکستن این دور باطل لازم است به کمک یک مشاور حرفه‌ای یا با مطالعه و تمرین به مرور زمان خودپنداره و گفتارهای درونی منفی خود را تغییر دهیم.
توجه داشته باشید که افزایش اعتماد به نفس در صحبت کردن بخصوص در جمع و جلسه سخنرانی یک مهارت است که مانند هر مهارت دیگر علاوه بر کسب اطلاعات نیاز به تمرین عملی دارد. ویژگی‌های شخصی خود را با توجه به نکاتی که در بالا بیان شد ارزیابی کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنید و راهکارها را برای افزایش اعتماد به نفس خود به عنوان یک فرد اجتماعی موفق در موقعیت‌های واقعی بکار گیرید.
کاریزما
ارائه تعریف و پیدا کردن کلمه فارسی که بتواند مفهوم واژه کاریزما را منتقل کند، آسان نیست. به بیان ساده کاریزما به مجوعه‌ای از رفتارها و ویژگی‌های مثبت و جذاب که باعث می‌شود دیگران با اشتیاق به سمت فردی کشیده شوند، گفته می‌شود. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
کاریزماتیک بودن از جمله اصول سخنرانان محبوب است. بعضی از افراد کاریزما را ویژگی ذاتی و منحصر به افراد خاصی می‌دانند و برخی آن را مهارتی می‌دانند که در هر سنی و هر موقعیتی با یادگیری و تمرین قابل دستیابی است. اغلب سخنرانان مشهور و موفق افراد کاریزماتیک هستند. این افراد با نفوذی که در افکار دیگران دارند می‌توانند آن‌ها را مجذوب خود کنند و حتی باعث تغییر نگرش و رفتار مخاطبین خود شوند.
بخش زیادی از کاریزما به واسطه مهارت فن بیان و سخنوری نمایان می‌شود. رعایت ترکیب مناسبی از زبان بدن، حالات صورت، لحن، چیدمان کلمات، استفاده از استعاره و ترکیبات ادبی خاص بخشی از ویژگی‌های گفتار افراد کاریزماتیک است. داشتن ظاهر و پوشش مناسب، تسلط، دانش و اطلاعات، اعتماد به نفس در رفتار و گفتار، ویژگی‌های شخصیتی مثبت، فن بیان قوی و تسلط یر زبان بدن از ویژگی‌های افراد کاریزماتیک است.
یک فرد افسرده، نگران و عصبی نمی‌تواند دیگران را به خود جذب کند. برای انتقال حس مثبت در وهله اول باید خودتان از درون احساس شادی، رضایت و خوشبختی داشته باشید. سپس باید توانایی انتقال این حس نشاط و شادابی و آرامش درونی خود به دیگران را داشته باشید. در عین اعتماد به نفس و وقار، فروتنی، رفتار گرم و صمیمی بخشی از منش افراد کاریزماتیک است. خودنمایی و ظاهرسازی در رفتار افراد کاریزماتیک دیده نمی‌شود. لبخند، ارتباط چشمی، لحن کلام و رفتار شما ابزار انتقال احساسات مثبت شما به دیگران است. معمولاً بیشترین تأثیرگذاری بر دیگران در اولین برخورد در کمتر از یک دقیقه اتفاق می‌افتد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
اینکه بتوانید حس مثبت خود از دیدن طرف مقابل را در شروع جلسه به خوبی ابراز کنید در ادامه تعامل شما تأثیر زیادی خواهد داشت. احساس مثبت خود را با نهایت صداقت و بدون تملق از ملاقات و آشنایی با افراد حاضر در جمع منتقل کنید. توانایی همدلی، شناخت و آگاهی از مشکلات و مسائل مخاطب، تمرکز بر دغدغه‌های ذهنی افرادی که برای شنیدن سخنرانی جمع شده‌اند، کلید نفوذ به افکار و احساسات مخاطب است.
فن بیان
فن بیان به معنای نحوه بکارگیری زبان به عنوان یک ابزار ارتباطی است. تسلط بر موضوع بحث، انتخاب کلمات و جملات به روش مناسب‌ برای انتقال درست پیام و در مجموع به معنای داشتن مهارت سخنوری است.
مهارت در فن بیان و سخنوری تا حد زیادی وابسته به هوش کلامی است. هوش کلامی یکی از هوش‌های چندگانه‌ای است که توسط گاردنر معرفی شد. با وجود اینکه زمینه‌های ژنتیکی و ذاتی، تاثیر زیادی روی میزان هوش کلامی فرد دارد، اما پرورش و تقویت آن حتی در بزرگسالی هم میسر است. مولفه هوش کلامی شامل معناشناسی، آواشناسی، قواعد و دستور زبان، کاربرد زبان است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
معناشناسی یعنی دانستن معنای کلمات و استفاده به جا از آن برای انتقال مفهوم. آواشناسی به معنای نحوه تلفظ صحیح کلمات است. توانایی جمله‌سازی به کمک قواعد و دستور زبان میسر است. دانستن و رعایت این نکات در نگارش و ارتباطات شفاهی از دیگر ابعاد هوش کلامی است. با داشتن تسلط کافی بر سه بعد اول فرد می‌تواند به بعد چهارم از هوش کلامی یعنی کاربرد زبان دست پیدا کند. کاربرد زبان به معنای توانایی بکارگیری کلمات، جملات و عبارات مناسب از میان تعابیر و مفاهیم گوناگون و انتخاب مناسب‌ترین شیوه انتقال پیام با توجه به عواملی همچون موقعیت، محیط و مخاطب است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
نداشتن مکث در هنگام بیان جملات، استفاده از لحن صدای مناسب، یکنواخت صحبت نکردن، بالا و پایین بردن صدا در طی زمان ارائه، تأکید بر کلمات خاص با تغییر تن صدا، شمرده صحبت کردن، انتخاب سرعت مناسب هنگام ارائه مطلب و بیان جملات، داشتن دامنه لغات وسیع و استفاده از داستان، حکایت، ضرب‌المثل و جملات طنزآمیز در هنگام ارائه مطلب، از جمله نکاتی است که رعایت آن به داشتن فن بیان قوی و در نتیجه شناخته شدن به عنوان یک سخنران، کمک می‌کند.
داشتن کلام نافذ، قدرت قانع کردن دیگران برای اینکه اطلاعات شما را به عنوان یک فرد متخصص بپذیرند، خودداری از اطاله کلام و ارائه مطلب به صورت جامع، مفید و مختصر هنری است که داشتن مهارت در آن می‌تواند بر میزان اثرگذاری شما بر مخاطب تأثیر زیادی داشته باشد. سعی کنید بیان قدرتمند و روان داشته باشید. جملات را با صدای رسا، با تسلط و محکم بیان کنید.
مکث‌های طولانی، «من و من کردن» و تکرار یک تکیه کلام از کیفیت سخنرانی شما می‌کاهد. با صدای رسا و تن صدای مناسب ( نه خیلی بلند و نه خیلی آرام ) صحبت کنید. فاصله‌گذاری در هنگام صحبت و استفاده زیاد از اصواتی مانند «ام» و «من من» کردن و با تن صدای پایین و آهسته صحبت کردن نشان‌دهنده کمرویی و عدم حس اعتماد به نفس است. بیشتر از اینکه با پرگویی برای خودنمایی و جذاب نشان دادن خود تلاش کنید از جملات کوتاه و تأثیرگذار استفاده کنید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک سخنران خوب را متمایز می‌کند، استفاده از شوخی‌های به جا و داستان در طی صحبت‌هایش است. شمرده و گویا صحبت کنید. اگر مطالب را خیلی سریع بیان کنید ممکن است مخاطب نتواند اطلاعات لازم را دریافت کند. با ریتم خیلی کند صحبت کردن هم ممکن است حوصله مخاطب را سر ببرد.
داستان‌گویی، استفاده از حکایات طنزآمیز و اسطوره‌ها، بیان تجربیات شخصی معمولاً بسیار بیشتر از نمودارها، آمارها و اعداد و ارقام در ذهن مخاطب نقش می‌بندد. البته میزان استفاده از هر یک روش‌ها و شیوه‌های ارائه مطلب باید با موقعیت، جو جلسه، موضوع مورد بحث و سطح سواد و موقعیت اجتماعی شنوندگان و حاضران در جمع باید مطابقت داشته باشد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
توانایی انتقال احساسات و هیجانات با استفاده از کلمات و سایر ابزارهای ارتباط غیرکلامی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا یک سخنرانی خشک حتی اگر اطلاعات زیادی را دربرداشته باشد، تنها در صورتی می‌تواند بر مخاطب اثر بگذارد و اطلاعات در ذهن او بماند که به نوعی برایش جذابیت داشته باشد و هیجانات او را برانگیزاند.
زبان بدن
زبان بدن یا Body Language یکی از اصلی‌ترین اجزای ارتباطات غیرکلامی است که داشتن اطلاعاتی در مورد بکارگیری آن در اثربخش بودن تعاملات اجتماعی ما بسیار حائز اهمیت است. معمولاً افراد از زبان بدن خود آگاه نیستند و به آن اهمیتی نمی‌دهند در حالی‌که بیش از ۹۳ درصد از جذابیت و تأثیرگذاری شما در روابط اجتماعی ناشی از زبان بدن شما است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
به زبان بدن و لحن صحبت کردن و ادبیات کلام خود دقت کنید. شما حدود ۷ ثانیه فرصت دارید تا مخاطبین را جذب کنید. مخاطب شما در همین مدت کوتاه با توجه به وضعیت ظاهر، نحوه ایستادن، حالات چهره، شامل ترس، لبخند، هیجان‌زدگی و سایر اطلاعاتی که از طریق زبان بدنتان به او منتقل می‌کنید، شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ همچنین با شنیدن اولین کلماتی که به کار برده‌اید، لحن کلام و طنین صدا، تصوری از شخصیت و وضعیت روانی فعلی شما در ذهنش نقش می‌بندد و معمولاً در ادامه شما را با همین تصویر کلی مورد قضاوت و ارزیابی قرار می‌دهد. پس تمام انرژی خود را برای ارائه یک شروع عالی بکار بگیرید.
با لحن قاطعانه و نه تهاجمی صحبت کنید. زبان بدن و احساس اعتماد به نفس بر هم تاثیر متقابل دارند. همانطور که از زبان بدن و کلام افراد می‌توان میزان اعتماد به نفس آن‌ها را برآورد نمود با تمرین نحوه صحیح ایستادن، نشستن و حرکات چهره و بدن می‌توانید بر حس اعتماد به نفس خود بیافزایید. با یادگیری زبان بدن می‌توانید هنگام ارائه مطالب منظور خود را بهتر به مخاطب منتقل کنید و همچنین او را بیشتر تحت تأثیر قرار دهید. در هنگام سخنرانی با بکارگیری اصول و قواعدی که در زمینه زبان بدن در منابع علمی مطرح شده است و ترکیب تکنیک‌های زبان بدن با کلمات و جملات، بر قدرت کلام خود تایید کنید. رعایت این اصول در اثربخشی کلام ما بسیار تاثیرگذار است. در ادامه به چند نکته جالب در این زمینه اشاره می‌شود:
طبق نظر «لیلیان گلس» کارشناس زبان بدن و نویسنده کتاب «کاربردهای زبان بدن»، افراد با اعتماد به نفس همیشه سرشان را بالا نگه می‌دارند، هنگام صحبت با دیگران به جای نگاه کردن به میز یا زمین به روبرو و چشم‌های طرف مقابل نگاه می‌کنند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
تماس چشمی مناسب نکته کلیدی ارتباط اجتماعی است. نحوه نگاه کردن صحیح به چشم‌های مخاطب، بسته به میزان صمیمیت در رابطه و موقعیت اجتماعی که در آن قرار دارند، متفاوت است. در ارتباط نزدیک با افراد صمیمی، خیره شدن به چشم‌ها حس خوبی ایجاد می‌کند ولی در ارتباط اجتماعی عمومی نگاه کردن به چشم سوم (وسط پیشانی) به جای خیره شدن توصیه می‌شود. راست قامت و با پشت صاف ایستادن و عقب دادن شانه‌ها بر ایجاد حس اعتماد به نفس تأثیر دارد. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند معمولاً در این وضعیت می‌ایستند. سر حال بودن، اقتدار در وضعیت ایستادن، حس اعتماد به نفس را در شما به طرف مقابل بازتاب می‌کند، برعکس شل و بی‌حال و خمیده ایستادن نشانه ضعف و کمبود اعتماد به نفس است.نتایج تحقیقاتی «امی کندی» درباره رابطه اعتماد به نفس و زبان بدن نشان می‌دهد که تغییر در زبان بدن و حالات بدنی در حالت نشسته و ایستاده بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بسزایی دارد. زبان بدن شما به طور ناخودآگاه پیام‌هایی را به دیگران منتقل می‌کند و افراد با توجه به میزان هوش اجتماعی که دارند با دیدن رفتار و زبان بدن شما می‌توانند میزان اعتماد به نفس شما را ارزیابی کنند. این یکی از توانایی‌های مغز اجتماعی ما است و معمولاً پردازش این اطلاعات در کسری از دقیقه، به صورت سریع و ناخودآگاه اتفاق می‌افتد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟ ت. داشتن تمرینات روزانه برای حفظ وضعیت مناسب بدن در محیط‌های اجتماعی و حتی در تنهایی و تغییر در زبان بدن به افراد مضطراب و با اعتماد به نفس پایین کمک می‌کند تا حس منفی درونی آن‌ها کاهش پیدا کند و به تدریج باعث بهبود علائم اضطراب و کم شدن حس خود کم بینی آن‌ها می‌شود.
تقریباً تمام کسانی که درباره زبان بدن مطالعه و اظهار نظر می‌کنند معتقدند که داشتن حالت دفاعی در زبان بدن نشان‌دهنده اعتماد به نفس و عزت نفس پایین است. دست به سینه نشستن، نشان‌دهنده داشتن گارد دفاعی و عدم احساس صمیمیت و راحتی نسبت به طرف مقابل است. مراقب باشید عضلات و فرم بدنتان را در حالت نشسته و ایستاده در وضعیت منقبض و جمع شده قرار ندهید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
هنگام ایستادن یا نشستن روی صندلی، پاها را کمی کمتر از عرض شانه باز و دست‌ها را در کناره بدن نگه دارید. ایستادن در وضعیتی که پاها ضربدری یا کاملا به هم چسبیده و انگشتان به هم قلاب شده و وضعیت سر رو به پایین است، شما را کمرو و خجالتی نشان می‌دهد.
هنگام صحبت کردن بهتر است دست‌هایتان بیرون از جیب و در جلو بدن شما باشد. قرار دادن دست‌ها در جیب، نشان‌دهنده این است که نسبت به فرد مقابل حس عدم اطمینان و معذب بودن دارید. از حرکات دست و نشان دادن کف دست رو به بالا استفاده کنید. حرکات بدون تنش و باز کردن بازوها و دست‌ها نشان از آرامش، تعادل و وقار در فرد است.
تکان دادن پاها، داشتن حرکات اضافی، نشان‌دهنده اضطراب و تنش درونی است. علاوه بر این خاراندن سر، پشت گردن و صورت نشان‌دهنده کلافگی و بی‌قراری است.
به بازخوردها و زبان بدن مخاطبین خود توجه داشته باشید. آن‌ها ممکن است بازخورهای خود را با لبخند زدن، حرکات صورت، ابروها و چشم‌ها نشان دهند.
گره کردن دست‌ها پشت سر نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شما در بحث جاری است. هنگامی که پشت میز نشسته‌اید، قرار دادن آرنج‌ها روی میز و لمس نوک انگشتان با هم، نشان‌دهنده اعتماد به نفس و تسلط شما بر موضوع بحث است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
نحوه دست دادن افراد در هنگام سلام و خداحافظی اطلاعات خوبی درباره میزان اعتماد به نفس و حس صمیمیت منتقل می‌کند. دست دادن با نوک انگشتان و با کمترین تماس ممکن است نشان‌دهنده عدم صمیمیت و اعتماد به نفس باشد. سعی کنید در هنگام دست دادن تمام دست فرد مقابل را با انگشتان بگیرید. محکم دست دادن حس خوبی از تعامل و صمیمیت در فرد مقابل ایجاد می‌کند.
گره کردن دست‌ها پشت سر و قرار دادن ساق یک پا روی زانوی پای دیگر، حس غالب بودن و اعتماد به نفس را نشان می‌دهد. قدم زدن با قدم‌های کشیده و قامت راست از دیگر نشانه‌های اعتماد به نفس است.
توجه به این نکته الزامی است که صرف دانستن این موارد تأثیر چندانی بر افزایش اعتماد به نفس شما در حین سخنرانی نخواهد داشت. لازم است که ابتدا به دفعات زیاد و گاهی با تصویرسازی ذهنی آگاهانه این نکات را در رفتار خود تمرین کنید تا به تدریج ملکه ذهن و رفتار شما شود و به عنوان بخشی از عادات خوب شما بر نحوه ارائه و سخنرانی شما اثر بگذارد.

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟ وعده برند (قول برند) یا Brand Promise در برندینگ دیجیتال
قدم محکم دیگری که برای موفقیت در برندینگ دیجیتال باید بردارید این است که باید بتوانید به وعده های برند خویش یا همان (Brand Promise) های خود وفادار بمانید. برای این کار کافی است که بدانید که وعده های برند شما چه هستند که دیروز، امروز و در آینده نیز همچنان وعده های برندتان باقی خواهند ماند.
مثلاً خودروسازهای ژاپنی چیزی را به عنوان وعده برند خود قرار دارند به نام «کیفیت، کارایی، مقرون به صرفه». این وعده های برند دیروز نیز مورد انتظار و خواسته مردم بوده اند، الان نیز هم هستند و در آینده نیز همچنان موارد مورد درخواست خواهند بود.

به وعده های برندتان وفا کنید
صحبتم با کسانی است که فیلم «جادوگر شهر اُز» را ندیده اند؛ در یکی از صحنه های مهم و انتهایی این فیلم، توتو، سگ شکاری دوروتی، سعی دارد پرده را از روی اُز بزرگ و وحشتناک کنار بزند تا او را که فقط یک انسان معمولی است به دیگران نشان بدهد. دوروتی خشمگین می شود. او به اشتباه فکر می کرد “اُز” یک جادوگر است که می تواند آرزوها را برآورده و به وعده هایش عمل کند. با این که داستان پایان خوشی داشت (جادوگر یک پزشک دوره گرد بود، دوروتی او را بخشید و در نهایت تمام این ها یک رویا بود)، اما داستان فرانک باوم (نویسنده این داستان جادویی) پایانی دارد که خودش هم فکرش را نمی کرد. پایان این داستان در امرلند نیست، در دنیای دیجیتال است؛ و ما همگی سگ های سرسختی هستیم و آماده ایم دست هر سازمانی را که به وعده اش عمل نمی کند، گاز بگیریم. هیچ کدام از ما قرار نیست یک روز از خواب بیدار شویم و ببینیم تمام زندگی و افراد پشت پرده اش رویا بوده است. گول خوردن از هر سازمان و شرکتی مانند یک برنامه زنده است و ما به عنوان مصرف کننده، هم ابزارش را داریم و هم انگیزه اش را تا مچ تمام افرادی را که طبق انتظارمان عمل نمی کنند، بگیریم. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
در مقاله های قبلی از سری مقالات “برندینگ” توضیح دادیم که برند وعده ای است میان شرکت و مشتری و ادعایی است که باید تجربه ای مناسب و متمایز را به شکلی به مشتری برساندکه مشتری انتظارش را دارد. در بازاری که مصرف کنندگانش محصولات و خدمات بیشتری برای انتخاب دارند، پیدا کردن چیزی که برندتان بتواند به شکلی متمایز و معنادار، نماد آن باشد و هیچ برند دیگری فکرش را نکرده باشد، چالش بزرگی است. همچنین توانایی بیان این ایده توسط برندینگ، به شکلی که برند هم میان شلوغی بازار خودی نشان دهد و هم ادعایش را کند، چالش دیگری است. حقیقت دیگری در برندینگ وجود دارد که در دنیای دیجیتال و برای مردمی که از این فناوری استفاده می کنند، پررنگ تر شده است: “نیاز به تحقق وعده های برند.” در دوره ای زندگی می کنیم که تمام پرده ها کنار رفته اند. اگر شرکتی به هر یک از جنبه های وعده های برندش عمل نکند، تنها جادوی موجود، فناوری است که به میلیون ها نفر این امکان را می دهد تا آخرین لبخندش را روی صحنه تماشا کنند.

فضای دیجیتال و اینترنت، عملکرد برندها را زیر ذره بین می برد!

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
همان طور که در نخستین بخش این مقاله نوشتیم، فناوری دیجیتال همه چیز را شفاف تر کرده است. به ما قدرت شنیدن درست پیشنهادهای فروش و دید کامل محیطی داده است؛ حتی شاید بتوان گفت دید اشعه ایکس! هیچ کنشی از دید مخفی نمی ماند، چه بد و چه خوب. با این که مردم همیشه به چیزی متوسل می شده اند تا احساسات بد خود را نسبت به برندها نشان بدهند، این موضوع اهمیت چندانی برای برندها نداشت. البته نامه ای به مدیرعامل، پرحرفی برای اخبار محلی یا تماس با انجمن کسب و کار بهتر ممکن بود کمی تأثیر داشته باشد، اما به هر حال این اتفاق کم پیش می آمد و کمتر کسی از آن باخبر می شد. کمتر کسی از ضعف تحقق ادعای برند یا نتیجه نهایی باخبر می شد. این روزها با توجه به اینکه طبیعت شفاف جامعه دیجیتال به مردم امکان می دهد به وقت تعامل با برندها ببینند و بشنوند که چه چیز برندها آنها را خوشحال و ناراحت می کند، شفافیت باعث می شود مردم چیزهایی که آنها را عصبانی و ناراحت می کنند، ببینند و بشوند. این فقط درباره جنبه های عملکردی ادعای سازمان، یعنی آنچه وعده انجام دادنش را داده صدق نمی کند، بلکه درباره پایین و بالا و هرچه اطراف وعده دهنده هست نیز صادق است. فشار بسیاری برای اثبات تمام جنبه های ادعای برند روی شرکت وجود دارد، چه جنبه های عملکردی و چه فراعملکردی.

اخلاقی رفتار کردن؛ بهترین ابزار برندینگ

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
موضوعی که از همین میزان شدت و اهمیت برخوردار است، اخلاقی رفتار کردن در تمام موقعیت هاست. هم اکنون میلیون ها نفر هستند که می توانند به سادگی فعالیت ها را مشاهده کنند، درباره لغزش ها کنجکاوی کنند و یافته های خود را به دیگران انتقال بدهند. همه، همه چیز را می دانند و باور من این است که این به نفع همه است؛ هم سازمان ها و هم مصرف کنندگانی که مخاطب وعده ها قرار می گیرند.
اسکات آزمن که مدیر اجرایی اچ اف ایکس، آژانس استراتژی و ارتباطات برند است، در صحبت هایش به این مفهوم چشم اندازی گسترده تر داده است: «در دنیای مجازی هیچ چیزی مانع جریان اخبار و اطلاعات نمی شود. اصطکاک مردم را از دیدن و شنیدن وقایع باز می دارد. در دنیای بدون اصطکاک باید همان برندی باشید که می گویید.»

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
تعداد خیلی کمی از افراد معتقدند که جامعه شفاف برای کسب و کار مفید است اما در نهایت باید تضمین شود که تمام سازمانها وعده های خود را بهتر پردازش می کنند و برای تحقق آنها تلاش می کنند. تمام کاری که باید بکنید این است که بروید و نوشته باب گارفیلد را در comcastmustdie.comبخوانید و فوری متوجه شوید که به رغم عنوان وبلاگش، قصد او کمک به شرکت در تحقق وعده هایش بود، نه این که باعث مرگش شود! الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

تنها عمل به وعده های برند کافی نیست!

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
مصرف کنندگان تردید بیشتری نسبت به مقاصد سازمانها نشان می دهند، زیرا آنچه را اتفاق می افتد، با وضوح بیشتری نسبت به گذشته می بینند. حتی اگر شرکت شما به تمام جنبه های ملموس وعده اش عمل کند، هنوز هم این احتمال وجود دارد که با مشکل مواجه شوید. چرا؟ در نتیجه طبیعت میکروفونی و بلندگویی جامعه، مصرف کنندگان حالا دیگر در تفسیر وعده های برند، فقط وراجی نمی کنند. آنها از داستان های خط مشی شرکت در زمینه سلامت کارمندان باخبرند؛ یا حقوق و مزایا و پاداش های بسیار بالاتر مدیران ارشد، یا جای پای شرکت در پرونده هایی که حاکی از تعارض با مسائل زیست محیطی است. دیگر مسئله، تنها این نیست که محصول یا خدمت شما طبق انتظار عمل کند. مسئله این است که شرکت به عنوان یک کل مطابق انتظار ظاهر می شود یا نه.
مصرف کنندگان امروزی ترجیح می دهند شرکت ها به نسبت مساوی هم به عملکرد محصول مرتبط باشد و هم یکپارچگی خود شرکت، یعنی سازمان ها باید تمام جنبه های وعده های کنونی و خود را موشکافی کنند تا نه بویی از خودنمایی داشته باشد و نه ضعيف برسد، این کافی نیست که پوشکی سازگار با محیط زیست پیشنهاد بدهیم که بدن کودک را خشک نگه می دارد. این را نیز باید نشان بدهید و تضمین کنید که شرکت شما به هیچ طریق دیگری محیط زیست را آلوده نمی کند.

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟


کی از مقاله های سال ۲۰۰۷ مجله اکونومیست بیان می کند که وقتی پای بازگشت سرمایه در زمینه انرژی پاک در میان باشد، جنرال الکتریک سرمایه گذاران سیلیکون ولی را شکست می دهد. با این که این امر دستاورد بزرگی است، اما دلیل اصلی این که مصرف کنندگان از لامپ های انرژی اسمارت و تجهیزات صرفه جویی در مصرف آب استفاده می کنند این است که جنرال الکتریک در جایی سرمایه گذاری کرده که حرفش را می زند؛ تا تضمین کند که دست کم به استانداردهای خودش برای تبدیل زمین به جایی بهتر احترام می گذارد. این شرکت به عنوان یک مجموعه غول آسا که واقعا نیز چنین است، هم وعده مناسبی دارد و هم به شکل شایسته ای به این وعده عمل می کند.
ما مصرف کنندگان نگاهمان به کلیت باورهایی است که یک سازمان دارد، و در کنار میلیون ها نفر دیگر و قضاوت هایشان، قضاوت خودمان را داریم تا تعیین کنیم که آیا رفتار سازمان خالصانه است یا ریاکارانه. شرکت ها باید انتظار مصرف کننده از برند را به روشنی درک کنند. با نگاهی دوباره به منظور فیت پاپکورن، شرکت باید «عامل خوب بودن» را با ادعای برندش ادغام کند و مطمئن شود هیچ راهی برای باز کردن این چفت و بست وجود ندارد یا اینکه با کوچک ترین تهدیدی از جانب فضای اینترنتی از هم باز می شود. با این حال، حتی اگر از هم باز شود، شرکت باید آمادگی واکنش و علاج این موقعیت را با بیشترین سرعت ممکن داشته باشد.


اگر فضایی باشد که “قانون مورفی” کاملاً درباره اش صدق کند، فضای دیجیتال است. هر اتفاق اشتباهی که بخواهد بیفتد می افتد، آن هم در بدترین زمان ممکن و به بدترین شکل! پیش از این که بتوانید عبارت “قانون مورفی” را کامل ادا کنید، سرعت انتشار این افتضاح بیشتر می شود. حتی سازمان هایی با بهترین تمایلات و مقاصد نیز باید برای رفع مشکلات آماده باشند و نگذارند کوچکترین چیزی از دستشان در برود.
سازندگان قفل دوچرخه کریپتونایت خود به مشکل محصولشان پی نبردند و یک دوچرخه سوار معمولی فهمید که این قفل ها قابل اعتماد نیستند، اما مشکل اصلی واکنش دیرهنگام این شرکت به مشکل بود. آنها برای این که قفل هایشان طبق وعده عمل نمی کرد، به توپ بسته شدند. اما حمله شدیدتر به این دلیل بود که میان فهمیدن مشکل و واکنش نشان دادن، مدت زمان زیادی فاصله افتاده بود. وقتی اخبار با نهایت سرعتی که می توانند پخش می شوند، سازمان ها نیز باید آماده باشند تا جلوی آتش را پیش از گسترش بیشتر بگیرند. موقعیت چه بحرانی باشد و چه نباشد (به یاد داشته باشید که با اینترنت همه چیز بحرانی تلقی می شود!)، لازم است از قبل یک گروه آماده وجود داشته باشد که وقتی فهمید چفت و بست ادعای برند در حال باز شدن است، به سرعت واکنش نشان بدهد.
در کسب و کار اینترنتی و فروشگاه‌های اینترنتی مخاطب با شما در ارتباط مستقیم نیست.
شما را نمی‌بیند و نمی‌داند که شما که هستید. یا چه هدفی دارید.
به همین دلیل سخت می‌تواند به شما اعتماد کند. اعتماد کردن در فضای آنلاین به‌مراتب از فضای فیزیکی بازار دشوارتر است. به همین خاطر خیلی مهم است که در کسب و کار اینترنتی خود حواسمان به نکات کلیدی اعتمادسازی باشد.
اگر بتوانید کاری کنید که کاربر به کسب و کار آنلاین و فروشگاه شما اعتماد کند، خیلی سریع می‌توانید مشتری جذب کنید و فروش محصول داشته باشید.
اعتماد سازی در کسب و کار اینترنتی
در این مقاله به معرفی ۱۰ روش برای اعتماد سازی پرداختیم که همگی با هم کمک می‌کنند کاربران‌تان بیشتر به شما اعتماد کنند.اما توجه داشته باشید که صرفا یک مورد یا دو مورد باعث ایجاد اعتماد نمی‌شود. با بررسی کامل موارد مطرح شده با جایی که می‌توانید از آن‌ها در کسب و کار خود استفاده کنید.
۱) بخش بلاگ و تولید محتوا
در اولین مرحله کاربر شما باید از طریق یکی از کانال‌های ورودی ترافیک، بازدیدکننده برای سایت خود جذب کنید.
یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌ها، تولید محتوا و جذب بازدیدکننده ارگانیگ از سمت گوگل است. در واقع با دو تکنیک بازاریابی محتوا و بازاریابی موتور جستجو می‌توانید بازدیدکننده به سایت خود بیاورید.
پیش‌تر در مقالات فوربو به این موضوعات اشاره کرده‌ایم. اما این مورد چه ارتباطی با بحث اعتماد سازی دارد؟
در واقع با این کار می‌توانید نشان دهید که چقدر هر حوزه‌ی کاری‌تان تخصص دارید.
درست کردن بخش بلاگ روی سایت یا فروشگاه اینترنتی شما بسیار در توجه کاربر موثر است. در بلاگ کسب و کار خود درباره‌ی موضوع اصلی کسب و کار تولید محتوا کنید. سعی کنید همه موضوعات مرتبط را پوشش دهید.
ساده بنویسید و کاری کنید که مخاطب شما با مراجعه بخش بلاگ و مطالعه چند مقاله، آشنایی خوبی با موضوع کسب و کار شما پیدا کند.
وقتی شما به کسی آموزش دهید، وقتی باعث شوید نسبت به موضوعی درک بهتری پیدا کند، حس اعتماد را ایجاد می‌کنید. صرفا با تولید محتوا این اتفاق نمی‌افتد ولی عامل بسیار مهمی در شروع فرآیند اعتماد سازی در کسب و کار اینترنتی است.
۲) کیفیت را در بهترین حالت نگه دارید
درست در ادامه‌ی مورد اول، سعی کنید کیفیت همه‌چیز کسب و کار خود را در بهترین حالت قرار دهید.
منظور از بهترین، بالاترین کیفیت نیست. در حد توان خود بهترین شرایط را از همه‌لحاظ در سایت و کسب و کار آنلاین خود داشته باشید. برای مثال از طراحی سایت و قالب گرفته تا کیفیت محتوا.
محتوای بخش بلاگ شما هم نیازمند کیفیت هستند. آموزش دادن به مخاطب بدون اینکه محتوا شما کیفیت داشته باشد، سخت است. پس لازم است که روی کیفیت محتوای تولید شده در بلاگ کار کنید.
وقتی کاربر کیفیت بالا کار شما را ببیند، متوجه می‌شود که شما در کار و موضوع فعالیت‌تان تخصص دارید. و این تخصص باعث ایجاد اعتماد در او می‌شود.
کیفیت خوب ارائه بدهید و کاری کنید که کاربران‌ شما حس کنند که شما حرفه‌ای هستید. همه‌چیز را می‌دانید و قابل اعتماد هستید. البته اگر همین مواردی که به آن‌ها اشاره کردم را دقیقا در سایت بنویسید، دقیقا برعکس چیزی که هدف من است عمل کرده‌ است.
شما باید با کاری که انجام می‌دهید این موارد را به کاربر ثابت کنید. نه اینکه در صفحه خود بنویسید بهترین و مورد اعتماد ترین و حرفه‌‌ای‌ترین! از این شکل کلمات پرهیز کنید و تا جایی که ممکن است در هیچ‌جایی از سایت کسب و کارتان از آن‌ها استفاده نکنید.
۳) فعال و آپدیت باشید
برنامه زمانی برای فعالیت داشته باشید.
بسیاری از کسب و کارها و مخصوصا سایت‌های شرکتی که یک‌باره می‌خواهند در اینترنت مطرح شوند، در یک بازه‌ی زمانی کوتاه، فعالیت زیادی می‌کنند و سپس خاموش می‌شوند.
در بین سایت‌ها -چه در ایران چه در خارج از کشور- بسیاری از سایت‌های شرکتی را می‌توان پیدا کرد که هیچ فعالیتی ندارند و فقط دامنه‌ی آن‌ها در دسترس است!
خیلی مهم است که فعال باشید و مدام سایت و کسب و کار خود را آپدیت کنید.
بخشی از آپدیت کردن مربوط به قالب و مسائل فنی سایت است. این موارد را حتما باید رعایت کنید و مدام از لحاظ تکنیکی آپدیت شوید. اما مخاطب شما چیز دیگری روی سایت می‌بیند.
عاملی که باعث می‌شود مخاطب و کاربر سایت شما متوجه شود که شما فعال و آپدیت هستید، تولید محتوا منظم است. همان‌طور که مطرح شد تولید محتوا و بخش بلاگ عامل موثری در اعتماد سازی در کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاه‌های اینترنتی است.
اما محتوای انبوهی که در یک ماه منتشر شود اعتماد ایجاد نمی‌کند. با چیدن یک برنامه‌ی زمانی، در روزهای مشخصی محتوای خود را منتشر کنید. یک هفته ۷ محتوا، هفته‌ی بعد ۵ و هفته‌ی بعد ۳ محتوا به درد نمی‌خورد. سعی کنید حتی شده کم کار کنید ولی منظم ادامه دهید.
۴) کاربر را راهنمایی کنید
سه مورد اول در طول زمان باعث ایجاد اعتماد و اعتماد سازی می‌شوند ولی پشتیبانی می‌تواند مستقیما روی اعتماد کاربر تاثیر بگذارد.
منظور از پشتیبانی چند مورد است که الان آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
پشتیبانی آنلاین: اولین مورد پشتیبانی است که توصیه می‌شود از آن در کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید. خیلی مهم است که در پشتیانی و چت آنلاین دوستانه و صمیمی با کاربر برخود کنید.
کسی که از شما درخواشت پشتیبانی آنلاین دارد، یعنی در آن لحظه فورا به جواب نیاز دارد. پس حتی اگر توضیحاتی که به دنبالش است را پیش‌تر در صفحه‌ای داده‌اید، در ابتدا خیلی ساده و کلی به سوال آن پاسخ دهید و سپس لینک صفحه‌ی مربوطه را ارسال کنید.
پاسخ به نظرات: چه در بخش نظرات محتوای بلاگ و چه در صفحه محصول فروشگاه اینترنتی، کاربرانی هستند که سوالات و نظرات‌شان را برای شما ارسال می‌کنند. اگر به همه‌ی آن‌ها پاسخ دهید و سوالی را بی‌پاسخ نگذارید، کاربران شما احساس خوبی پیدا می‌کنند.
اینکه شما همراه آن‌ها باشید و بدانند که نظرات‌شان خوانده می‌شود و به آن‌ها پاسخ داده می‌شود، قدمی کوچک اما تاثیرگذار در مسیر اعتماد سازی برای کسب و کار و برند شما است.
۵)خودتان را نشان دهید (درباره‌ی‌ ما)
صفحه‌ی درباره‌ی ما (About Us) یکی از صفحات کلیدی در هر کسب و کار اینترنتی در جهت اعتماد سازی است. شما در این صفحه فرصت دارید تا خودتان را به کاربری که با شما آشنا نیست، معرفی کنید.
در این صفحه سعی کنید لحن رسمی و اداری نداشته باشید. یعنی ننوسید شرکت… با بیش از ده سال تجربه در… آماده ارائه بالاترین کیفیت در… است و…
سعی کنید دوستانه و خودمانی با لحنی جذاب کسب و کار خود را معرفی کنید. معرفی کردن با متن همه‌ی ماجرا نیست.
برای ایجاد حس اعتماد بهتر است خودتان و هم‌تیمی‌های‌تان را نشان دهید. قرار دادن تصویر اعضای کسب و کار و نوشتن یک توضیح کوتاه در مورد هر کدام می‌تواند حس اعتماد را ایجاد کند.
اینکه مخاطب ببیند که پشت این کسب و کار و فروشگاه آدم‌هایی واقعی! با این تصویر و مشخصات مشغول کار هستند، باعث می‌شود دید بهتری نسبت به شما پیدا کند. همچنین اگر دفتر و محیط کار دارید، با همه‌ی اعضا در آن محیط عکس گرفته و تصویر آن را در صفحه‌ی درباه‌ی‌ ما حتما قرار دهید
۶) تماس با ما حرفه‌ای
صفحه‌ی تماس با ما هم مشابه صفحه‌ی درباره‌ی ما، یکی از صفحات اصلی و مهم در مسیر اعتماد سازی در کسب و کارهای اینترنتی است. مخصوصا در فروشگاه‌های اینترنتی که کاربر می‌خواهد مستقیما برای شما پول واریز کند، دوست دارد بداند که پس از پرداخت، اگر سوالی برای‌اش پیش آمد، می‌تواند سریع پاسخ بگیرید یا نه.
شما در صفحه‌ی تماس با ما بهتر است همه‌ی راه‌های ارتباطی خود را وارد کنید.
اگر دفتر کار دارید، حتما آدرس آن را بنویسید. همچنین بهتر است که موقعیت مکانی خود را در گوگل مپ وارد کنید و از نقشه‌ی گوگل در صفحه‌ی تماس با ما کسب و کار خود استفاده کنید.
شماره تلفن‌های شما هم اگر مربوط به یک خط ثابت باشند، می‌تواند باعث اعتماد بیشتر شود. همه این موارد در واقع کمک می‌کنند تا کاربر شما متوجه شود که شما دقیقا در یک محل مشخص در حال فعالیت هستید.
آدرس ایمیل و همچنین فرم تماس با ما آنلاین هم از دیگر بخش‌هایی است که باید در صفحه‌ی تماس با ما قرار دهید.
۷) مجوزهای لازم را بگیرید
یکی از مواردی که به‌تنهایی موجب اعتماد سازی نمی‌شود ولی اگر در کنار سایر عوامل کسب و کار شما قرار بگیرد، می‌تواند تیر آخر را برای اعتماد کردن شلیک کند، بحث مجوزها است! /ببخشید بابت جمله‌بندی سخت و طولانی
در کسب و کارهای اینترنتی حداقل مجوز و نمادی که می‌توانید دریافت کنید، نماد ساماندهی فضای فضای است که می‌توانید آن را از سایت ساماندهی دریافت کنید. شما در واقع با دریافت این نماد احراز هویت می‌شوید، و کاربر شما می‌تواند با اعتماد به این سازمان دولتی (زیر نظر وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی)، به کسب و کار شما هم اعتماد کند.
حداقل مطمئن می‌شود که هویت شما را یک سازمان دولتی و معتبر تایید کرده است.
اگر فروشگاه اینترنتی دارید یا در کسب و کار خود بابت خدمات و سرویسی هزینه‌ای دریافت می‌کنید، نماد الکترونیک هم می‌تواند در اعتماد سازی برای شما موثر باشد.
نماد الکترونیک یا همان ای‌نماد برای کاربران اعتبار بالایی دارد و بسیاری در اولین مواجه با فروشگاه‌های اینترنتی ابتدا نماد الکترونیک آن را چک می‌کنند.
شما اگر این مجوزها و نمادها را دریافت کردید، حتما آن‌ها را در صفحه‌ی اصلی -معمولا در قسمت فوتر- قرار دهید تا کاربری که وارد سایت شما می‌شود بتواند سریع آن‌ها مشاهده کند.
۸) با برندهای بزرگ همکاری کنید الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
این مورد بستگی به مدل کسب و کار شما و موضوع فعالیت‌تان دارد. ولی اگر بتوانید با برندها و شرکت‌های بزرگ همکاری‌ای داشته باشید، می‌توانید از اعتبار آن‌ها برای خود استفاده کنید.
حتما بسیاری از سایت‌ها را دیده‌اید که در صفحه‌ای لوگو برندها و کسب و کارهایی که با آن‌ها همکاری داشته‌اند را به‌نمایش می‌گذارند.
شما هم به همین شکل می‌توانید عمل کنید. در واقع با این کار از قدرت برندهای بزرگ برای کسب و کار خود هم اعتماد سازی و هم برندسازی را انجام می‌دهید.
اگر در حوزه‌ی فروش با برندها همکاری دارید، لوگو آن‌ها را نمایش دهید. اگر هم برای آن‌ها خدماتی را فراهم کرده‌اید باز هم می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید. اینکه کسب و کار شما با برندهای دیگر همکاری می‌کند، حس اعتماد را در مخاطب و کاربر شما می‌تواند ایجاد کند.
۹
) در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
رسانه‌های اجتماعی هم یک ابزار مناسب برای نشان دادن فعالیت‌های کسب و کار شما هستند.
پیش‌تر در مقاله‌ی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به انواع روش‌های فعالیت در این فضاها پرداخته بودیم ولی در خصوص اعتماد سازی بهتر است خیلی از خودتان تعریف نکنید.
پیشنهاد می‌شود در صفحه‌های رسانه‌های اجتماعی، به‌خصوص اینستاگرام که جنبه‌ی تصویری محتوا اهمیت زیادی دارد، سعی کنید پشت پرده کسب و کار خود را نشان دهید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
همان حس اعتمادی که در خصوص صفحه‌‌ی درباره‌ی ما از آن صحبت کردم را می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی بیشتر تقویت کنید. از اعضای کسب و کار تصویر بگذارید. از خودتان در هنگام کار. اگر فروشگاه اینترنتی دارید از بسته‌بندی و ارسال محصول تصویر گرفته و آن‌ها را به مخاطبان‌تان نشان دهید.
از آنجایی که در رسانه‌های اجتماعی می‌توانید مستقیما با مخاطبان کسب و کارتان در ارتباط باشید، فرصت بسیار خوبی برای اعتماد سازی دارید، پس از آن‌ها ا
ستفاده کنید و فعال باشید.
۱۰) اسپانسر شوید
مورد آخر که می‌تواند در اعتماد سازی کسب و کار اینترنتی اهمیت زیادی داشته باشد، مربوط به اسپانسرشیپ می‌باشد. شما می‌توانید به‌عنوان اسپانسر در رویدادها و مراسم‌های مختلف شرکت کنید.
در این حالت شما باید مستقیما هزینه کنید، ولی می‌توانید در بین افرادی که در حوزه‌ی فعالیت شما هستند، اعتبار زیادی بدست آورید. اعتباری که مستقیما می‌تواند روی ایجاد اعتماد هم موثر باشد.
همچنین در رسانه‌های مختلف می‌توانید به‌عنوان اسپانسر فعالیت کنید و خودتان را به مخاطبان آن رسانه‌ها معرفی کنید. برای مثال در زمان نگارش این مقاله فضای پادکست برای کسب و کارها در جهت اعتماد سازی و معرفی برند بسیار موثر است.
شما هم در مسیر توسعه کسب و کار اینترنتی خود اگر توانسته‌اید اسپانسر رویدادها و برنامه‌های مختلف مرتبط با موضوع فعالیت‌تان شوید تا از این طریق در بین افراد تخصصی حوزه کاری‌تان اعتبار بالایی بدست آورید.
برندهای موفق جهان چه ویژگی های ویژه و منحصر به فردی دارند؟
حجم رقابتی که کسب و کارها با آن مواجه هستند، برندها را ملزم به ارائه‌ی یک هویت منحصر به فرد و متمایز از طریق برندسازی استراتژیک می‌کند. از این رو ارائه محصولات و خدمات با کیفیت و برندینگ اثربخش از ویژگی‌های اصلی شرکت‌هایی است که در حال رشد و توسعه هستند.در حقیقت می‌توان گفت برند عبارت است از درکی که نسبت به محصولات، خدمات و نام برند در ذهن مشتری وجود دارد. از این رو برندسازی موفق نیازمند برنامه و مهارت‌های بسیاری است. در حقیقت همین مهارت‌ها وجه تمایز بین برندهای موفق جهان و سایر برندها هستند. در ادامه به بررسی این مهارت‌ها و ویژگی‌ها می‌پردازیم.

۷ ویژگی منحصر به فرد و متمایز برندهای موفق جهان
۱) شناخت مخاطب الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
برندهای موفق جهان درک کاملی از مخاطبان خود دارند. همین درک نیز به آن‌ها کمک می‌کند که بازار هدف خود و ویژگی‌های مخاطبان خود را شناسایی کنند. بنابراین می‌توان گفت که درک و شناخت بازار و مخاطبان هدف یکی از مهمترین نکاتی است که برندها به آن توجه کنند. زیرا داشتن اطلاعات کافی در مورد مخاطبان و شناخت بازار هدف، پل ارتباطی بین یک برند و مخاطبان آن است. نکته‌ی مهمی که برندهای موفق جهان را از سایر برندها متمایز می‌کند شناخت صحیح مخاطبان هدف است. زیرا ورود به بازارهای مختلف برندها را از اهداف خود دور می‌کند.
۲) یکتایی و منحصر به فرد بودن الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
توانایی ایجاد یک هویت منحصر به فرد و یکتا یکی از وجوه تمایز برندهای موفق جهان است. به عنوان مثال برند اپل یکی از برندهای معروف جهان در ارائه محصولات نوآورانه و منحصر به فرد است. اما به یاد داشته باشید که ایجاد یک هویت منحصر به فرد نیازمند ارائه ایده‌های انقلابی و خاص نیست. بلکه توانایی ارائه یک ویژگی یا ترفند منحصر به فرد است که سبب یکتایی و تمایز یک برند از سایر برندها می‌شود. بنابراین هر برندی برای تبدیل شدن به یکی از برندهای موفق جهان باید این نکته را مد نظر قرار دهد که آیا می‌تواند ارائه یک ویژگی منحصر به فرد را در استراتژی بردینگ خود قرار دهد یا خیر.

۳) ایجاد شور و اشتیاق الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
ایجاد شور و اشتیاق در مخاطبان یکی از رموز برندسازی موفق در طولانی مدت است. اگر برندهای موفق جهان مورد بررسی قرار گیرند، بدون شک متوجه می‌شوید که صاحبان این برندها با تلاشی مداوم و شبانه‌روزی و تحمل سختی‌های بسیار، موفق به ایجاد یک برند قوی شده‌اند. از سوی دیگر نیز توانایی ایجاد شور و اشتیاق در مخاطبان با ایجاد ویژگی‌های منحصر به فرد یکی از مهمترین گام‌ها برای پیشبرد استراتژی تبلیغات و بازاریابی دهان به دهان است. اشتیاق مخاطبان یک برند تاثیر به سزایی در پیشبرد استراتژی بازاریابی آن‌ها دارد.
۴) ثبات الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
ثبات کیفیت محصولات یکی از مهمترین موضوع‌هایی است که باید برندها به آن توجه کنند. زیرا زمانی که مشتری تصمیم می‌گیرد برای بار دوم محصولات یک برند خاص را تهیه کند انتظار دارد، کیفیت این محصولات به خوبی قبل باشد. همین موضوع باعث می‌شود که برندهای موفق جهان استراتژی‌های محکمی برای بهبود کیفیت محصولات خود داشته باشند. زیرا بهبود و ثبات کیفیت محصولات یکی از مزیت‌های رقابتی است که بیشتر برندها با آن مواجه هستند. این موضوع در صنایع غذایی و رستوران‌های زنجیره‌ای اهمیت بیشتری می‌یابد. از این رو ثبات کیفیت محصولات یکی از عوامل موفقیت برند مک دونالد است. زیرا محصولات آن در سراسر جهان با کیفیت و طعم یکسانی ارائه می‌شوند.

۵) رقابت‌پذیری الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
رقابت‌پذیری یکی دیگر از ویژگی‌های مهم برندهای موفق جهان است. زیرا یک برندینگ موفق زمانی تحقق می‌یابد که برندها در فضایی رقابتی قرار گیرند. در غیر این صورت تلاش برای بهبود کیفیت و ارائه محصولات با کیفیت رنگ می‌بازد. بنابراین زمینه فعالیت و الگوریتم‌های آن باید به گونه‌ای باشد که بتواند رقابت‌پذیری قابل قبولی را در فضای رقابتی موجود داشته باشد.
۶) امکان مواجهه با برند الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد برندهای موفق جهان امکان ارتباط و مواجهه با این برندها از طریق کانال‌های مختلف است. بدیهی است که شرکت‌ها و برندهای بزرگ جهان به دلیل داشتن بودجه‌ی بازاریابی بالا در کانال‌های مختلفی حضور دارند. اما رشد اینترنت و افزایش حضور برندها در شبکه‌های اجتماعی کانال‌های ارتباطی بیشتری را در اختیار کسب وکارهای کوچک قرار داده است. بنابراین لازم است برندها بر روی انتخاب مناسب‌ترین استراتژی شبکه‌های اجتماعی تمرکز کنند تا بیشترین نتیجه را بگیرند.

۷) رهبری
نام شرکت تأثیر بسیار زیادی در بازاریابی و محبوبیت برند شما خواهد داشت و اگر به درستی انتخاب نشود، می‌تواند نتیجه‌ی بسیار بدی بر فعالیت‌های شما داشته باشد.
پیدا کردن نام مناسب برای شرکت یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها است. ساده‌ترین راه این است که نام شرکت خود را از مشتقات اسم خودتان انتخاب کنید. اما از آنجایی که ۷۷ درصد مشتری‌ها هنگام خرید کردن تحت تأثیر نام شرکت قرار می‌گیرند، انتخاب نام مناسب می‌تواند تفاوت چشمگیری در موفقیت شما ایجاد کند. انتخاب یک نام مناسب و خلاقانه کار سختی است و ساعت‌ها وقت از شما می‌گیرد. در ادامه‌ی این مقاله‌ به بررسی نکاتی می‌پردازیم که برای انتخاب یک نام مناسب به شما کمک می‌کنند.

۱- پیام شرکت خود را مشخص کنید
نام شرکت شما جنبه‌ی مهمی از هویت شرکت شما است. این نام روی کارت ویزیت، سربرگ شرکت، وب‌سایت و لوازم تبلیغاتی قرار می‌گیرد. بنابراین باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که خواننده با خواندن آن بتواند نوع محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید، تشخیص دهد. کسب‌و‌کارهایی که خدمات ارائه می‌دهند باید نام شرکت خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنند که مشتری بتواند وجه تمایز آن‌ها با دیگر شرکت‌ها را متوجه شود. به‌عنوان مثال نام «Quickly Legal» نشان‌دهنده‌ی ارائه‌ی خدمات حقوقی سریع به مشتری‌ها است.
۲- تمام نام‌های ممکن را در نظر بگیرید
بعد از اینکه مشخص کردید نام شرکت شما چه پیامی باید به مشتری منتقل کند، نوبت به طوفان فکری می‌رسد. با اعضای تیم خود دور هم جمع شوید و تمام کلماتی را که توصیف‌کننده‌ی صنعت کسب‌و‌کار، محصول و خدمات شما هستند، یادداشت کنید. همچنین کلماتی را که رقبای شما را وصف می‌کنند نیز یادداشت کنید و تفاوت میان شرکت خود و رقیبانتان را در قالب کلمات مشخص کنید. فراموش نکنید که برای توصیف مزایای محصول یا خدمات خود، باید از کلمات مناسب استفاده کنید.
همچنین می‌توانید لغات خارجی که معنی مورد نظر شما را دارند انتخاب کنید. کافی است لغت مورد نظر خود را به زبان‌های دیگر در اینترنت جستجو کنید. از مزایای این روش این است که ایده‌های جدیدی به شما می‌دهد. انتخاب نام، فرآیند وقت‌گیری است. سعی کنید در هر مرحله نظر دیگران را نیز جویا شوید و از آن‌ها بازخورد بگیرید و ایده‌هایی که احساس خوبی به شما نمی‌دهند، کلا فراموش کنید.

۳- از نام‌های مختصر، مفید و ساده استفاده کنید الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
نام‌هایی که کوتاه هستند و راحت نوشته می‌شوند ماندگاری بیشتری در ذهن مشتری‌ها دارند. نام‌هایی که مبهم هستند معمولا سخت‌تر به حافظه سپرده می‌شوند. به یاد داشته باشید که نام مناسب نقش بسیار زیادی در موفقیت بازاریابی شما خواهد داشت. اگر مشتری‌ها نتوانند نام شرکت شما را به یاد بیاورند، طرز صحیح نوشتن آن را ندانند یا نتوانند آن را به‌درستی برای دیگران تلفظ کنند، آ‌نگاه شانس بازاریابی شما از این طریق از دست خواهد رفت. همچنین به لغتی که از مخفف کردن نام شرکت شما به دست می‌آید نیز فکر کنید. شاید شما شرکت خود را با نام مخفف صدا نکنید، اما بسیاری از مشتری‌ها این کار را انجام می‌دهند؛ بنابراین طوری نام شرکت خود را انتخاب کنید که مخفف آن معنی بدی ندهد.
۴- از نام‌های محدود استفاده نکنید الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
زمانی که می‌خواهید برای کسب‌و‌کار خود نام انتخاب کنید باید آینده‌ی آن را نیز در نظر بگیرید و مطمئن باشید که با خدمات شما هماهنگی دارد. به‌عنوان مثال اگر نام شرکت خود را بگذارید «لوازم جانبی اپل» و در آینده بخواهید لوازم جانبی محصولات دیگر را بفروشید، آنگاه نام شرکت شما به هیچ عنوان مناسب نخواهد بود. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

۵- از نظرسنجی جمعی خودداری کنید
انسان‌ها معمولا برای انتخاب نام شرکت خود نظر دوستان، فامیل و مشتری‌ها را جویا می‌شوند. این کار گاهی اوقات نتیجه‌ی خیلی خوب دارد، اما از طرفی ریسک انجام آن بالا است؛ زیرا اگر نام‌ پیشنهادی توسط آن‌ها را انتخاب نکنید ممکن است ناراحت شوند و اگر آن‌ را انتخاب کنید ممکن است عواقب بدی برای کسب‌و‌کار شما داشته باشد. بهترین کار این است که تعدادی از نام‌های پیشنهادی خودتان را با دوست، اعضای فامیل و مشتری‌ها در میان بگذارید و از آن‌ها بازخورد بگیرید.
۶- از نام‌های دوبخشی استفاده نکنید
نام‌های دوبخشی تشخیص دادن شما از رقیب‌هایتان را خیلی سخت می‌کند. ممکن است این لغات قبلا انتخاب شده باشند و لوگوی آن‌ها نیز طراحی شده باشد و این موضوع خاص بودن نام برند شما را کاهش می‌دهد. البته شرکت‌های موفق زیادی مانند General Electric وجود دارند که نام‌هایشان دوبخشی است و در سراسر جهان شناخته‌شده هستند. اما فراموش نکنید که General Electricc یکی از اولین شرکت‌هایی بود که در صنعت مربوط به محصولات یا خدمات خود تأسیس شد و میلیاردها دلار برای تبلیغات خود هزینه کرد. انتخاب نکردن نام‌ دوبخشی برای تضمین موفقیت شرکت توصیه می‌شود؛ مگر اینکه بتوانید جهانی شدن برند خود را تضمین کنید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

۷- در استفاده از نام‌های محدود به مکان خاص احتیاط کنید
بعضی از افراد ترجیح می‌دهند از نام شهر خود برای قسمتی از نام شرکت استفاده کنند. این ایده زمانی جواب می‌دهد که قصد داشته باشید خدمات خود را فقط در شهر خودتان عرضه کنید. اما اگر شرکتتان توسعه پیدا کرد و خواستید خدمات خود را به شهرهای دیگر عرضه کنید، باید نام آن را تغییر بدهید.
۸- از لغات مبهم استفاده نکنید
لغت‌های مبهم تلفظ و املای سختی دارند. مخصوصا اگر قصد داشته باشید مخاطبان زیادی را در اینترنت به سمت خود جذب کنید. البته گاهی اوقات نام‌های مبهمی مانند Xerox می‌توانند موفق شوند؛ اما هزینه‌ و تلاش زیادی برای بازاریابی احتیاج دارند. به یاد داشته باشید که برای انتخاب نام برند باید بر مهم‌ترین ارزش، ویژگی و هدف شرکت خود تمرکز کنید.

۹- از لغت‌های محبوب یا ترند دوری کنید

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
لغت‌ها یا تلفظ خاصی از آن‌‌ها که در یک مقطع زمانی محبوب می‌شوند، تنها در همان محدوده‌ی زمانی باید استفاده ‌شوند. اگر نمی‌خواهید نام شرکتتان تنها برای یک زمان محدود اعتبار داشته باشد، بهتر است لغت‌های ترند را پیدا کنید و از انتخاب آن‌ها بپرهیزید. به‌عنوان مثال در اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰۰ میلادی، بسیاری از شرکت‌ها برای اینکه نشان بدهند که کسب‌و‌کارشان مرتبط با اینترنت است، از comm. در آخر نام شرکت خود استفاده می‌کردند. اما زمانی که تب استفاده از اینترنت فروکش کرد، کلمه‌ی com. در مورد کسب‌و‌کارهایی به کار می‌رفت که مدل تجاری نداشتند و تنها شرکت‌هایی توانستند به بقای خود ادامه دهند که عبارت com. را از انتهای نام خود حذف کردند.
۱۰- دامنه را فراموش نکنید
بسیار مهم است که رقبای موجود در صنعت شما از نام مشابه با نام شرکت شما استفاده نکنند. استفاده از نام‌های مشابه در صنایع مختلف غیر معمول نیست، اما باعث گمراهی مشتری‌ها خواهد شد. در عوض سعی کنید از نام‌هایی استفاده کنید که دامنه‌ی آن‌ها در دسترس باشد. از آنجایی که دامنه‌هایی با پسوند com. بسیار محبوب هستند، بسیار سخت می‌توان نام دامنه را با نام شرکت تطبیق داد. البته این روزها اهمیت استفاده از URL پایین آمده است، زیرا مردم اغلب اوقات به صورت آنلاین جستجو می‌کنند و با کلیک کردن روی لینک‌ها وارد صفحه‌ی مورد نظر خود می‌شوند؛ اما در هر صورت سعی کنید تا جای ممکن آدرس URL خود را کوتاه و ساده انتخاب کنید. همچنین از انتخاب URL بی‌ارتباط با نام شرکت خود نیز اجتناب کنید؛ زیرا ممکن است مشتری‌هایی که نگران مسائل امنیتی در اینترنت هستند، از ورود به سایت شما اجتناب کنند.

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

پیشرفت ایران در برخی صنایع چشمگیر بوده که یکی از این صنایع،صنعت لوازم خانگی است که محصولات باکیفیت و قابلرقابت ایرانی در بازار این محصول به وفور یافت می شود اما برخیمشکلات باعث شده تا در حق این صنعت و تولیدکنندگان آن اجحاف شود.

به اذعان تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی کالاهای باکیفیت در بازار وجود دارد اما فرهنگ خرید کالای ایرانی و آن اعتمادی که باید برای مشتری ایجاد شود تا محصولات یک برند داخلی را با خیالت راحت خرید کند، وجود ندارد که در این بخش مهمترین مشکل تبلیغات کالاهای خارجی است البته برخی نیز معتقدند که کالاهای داخلی به کیفیت تولیدات خارجی نیست اما این امر در خصوص همه کالاهای لوازم خانگی صدق نمی کند چرا که بعضی شرکت ها و برندهای معتبر خارجی اقدام به مشارکت با شرکت های ایرانی و تولید کالا در داخل کشور نموده اند.

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

این موضوع نشان می دهد که توان و ظرفیت تولید در داخل کشور وجود دارد و به شرط آنکه از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود و مردم نیز به کالای با کیفیت ایرانی اعتماد کنند می توان شاهد رونق اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال در این بخش بود.

اما مهمترین دلیل عدم استقبال از لوازم خانگی ایرانی،نداشتن خدمات پس از فروش مناسب،تنوع و بعضا کیفیت کمتر در مقایسه با نمونه های خارجی است که به نظر می رسد با رقابتی شدن بازار این محصول می توان شاهد ارتقای کیفیت محصولات ایرانی باشیم و این امر استقبال مردم برای خرید کالای داخلی را رقم خواهد زد.

مشارکت شرکت های ایرانی و خارجی برای تولید لوازم خانگی

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

محمد طحان پور در خصوص بازار لوازم خانگی گفت: در خصوص رکود بازار لوازم خانگی و استقبال از کالاهای وارداتی اظهار داشت: اکثر تولیدکنندگان باکیفیت ،تولید خود را افزایش داده اند در حالی که صادرات هم نداشته اند و این کالاها به فروش رسیده پس در نتیجه رکودی در بازار لوازم خانگی نیست.

وی افزود: البته واحدهای صنفی فروشنده با مشکلاتی روبرو هستند دلیل این امر هم متنوع شدن روش های خرید کالا از جمله الکترونیکی شدن سیستم خرید است و چون این واحدها مالیات هم پرداخت می کنند تحت فشار قرار گرفته اند اما این به معنا رکود در بازار لوازم خانگی نیست.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه بازارهای جهانی و همچنین کشورها هر روز در حال تغییر و پیشرفت بوده و افراد باید با ایده و برنامه های جدید برای تجارت و تولید در بازار به فعالیت بپردازند، گفت: محصولات با کیفیت ایرانی به وفور تولید می شود و ما در این صنعت ظرفیت بالایی داریم و بسیاری از برندهای معتبر دنیا خط تولید خود را با مشارکت یک شرکت ایرانی به راه انداخته اند.

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

طحان پور تصریح کرد: بسیاری از تولیدات داخلی طی چند سال اخیر کیفیت بالایی پیدا کرده اند و اکنون ماشین لباسشویی با برندایتالیا در داخل کشور تولید می شود، اما همچنان مردم به نام برندها اعتماد می کنند.

وی با بیان اینکه هنوز برای رقابت با تولیدات کشورهای اروپایی فاصله داریم، افزود: زیرساخت های صنعت باید احیا شود و با وارد کردن دانش فنی و تکنولوژی از شرکت های خارجی می توان شاهد رشد بیش از پیش صنعت لوازم خانگی و حضور در بازارهای بین المللی در سال های آتی بود.

وی همچنین اشاره کرد: البته استفاده از دانش فنی شرکت های صاحب نام در عرصه ی تولید لوازم خانگی در دستور کار برخی از تولیدکنندگان کشور قرار گرفته و اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

طحان پور در پایان تاکید کرد: مهمترین مشکل تولیدات داخلی نداشتن خدمات پس از فروش مناسب شرکت هاست که این امر موجب شده تا اعتماد مردم به کالای داخلی کم شود چون یک کالای ایرانی با کیفیت مناسب تولید می شود اما وقتی با مشکلی مواجه می شود خود شرکت های اصلی تولید کننده اقدام به خدمات دراز مدت پس ازفروش نمی کند و این امر موجب می شود تا از کیفیت اولیه کالا کاسته شده و در نظر مردم جنس ایرانی بی کیفیت به نظر برسد.
لزوم شناسایی بازار هدف و حمایت های دولتی

حمیدرضا تهرانچی یکی از دیگران تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: کالای با کیفیت ایرانی در بازار وجود دارد، اما فرهنگ خرید کالای ایرانی هنوز جا نیفتاده و مردم بنا به پیشینه ذهنی که دارند مبنی بر با کیفیت تر بودن تولیدات خارجی از این کالاها استقبال می کنند.

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

وی افزود: البته در برخی موارد کیفیت کالای خارجی از ایرانی ها بهتر است و خدمات بهتری هم ارائه می شود این به این دلیل است که این شرکت ها سالهاست در این عرصه فعالیت می کنند و بازار هدف خود را شناسایی و با حمایت دولتی اقدام به تولید می کنند، مقوله ای که در کشور ما کمتر رخ می دهد.

تهرانچی با اشاره به اینکه بعضی شرکت های داخلی فقط به فروش و سود از تولید کالا می اندیشند گفت: این امر در کوتاه مدت ممکن است نتیجه دهد اما ضامن بقا در بازار نیست و چه بسا نگاه مردم نیز نسبت به کالای ایرانی را مخدوش سازد.

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

این تولیدکننده در پایان تاکید کرد: نوآوری و خلاقیت و تنوع محصول در کنار ارائه خدمات بهتر موجب استقبال مردم از کالای ایرانی می شود که اینها نیز مستلزم حمایت های بیشتر از تولید داخلی است.
حذف بی کیفیت ها در بازار رقابتی

حسین فتاحی مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده لوازم خانگی در خصوص کیفیت لوازم خانگی ایرانی گفت: تولیدکنندگان داخلی اکنون با کیفیت بهتری نسبت به سالهای پیش اقدام به تولید می کنند و لوازم خانگی های داخلی طبق استانداردهای بین المللی تولید می شود بنابراین از لحاظ کیفیت با نمونه های خارجی قابل رقابت است.

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

وی افزود: در برخی موارد اختلاف محسوسی با خارجی ها وجود دارد مثلا در خصوص تامین دستگاهها و تجهیزات و همچنین دانش فنی و تکنولوژی هنوز به سطح جهانی و بین المللی دست نیافتیم اما روند رو به بهبودی است.

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

این تولید کننده لوازم خانگی با اشاره به اینکه یکی از ضعف های بازار لوازم خانگی و عدم استقبال از کالای ایرانی تبلیغات است، اظهار داشت: در مقایسه با کالاهای خارجی ما تبلیغات کمتری را در رسانه ها در خصوص کالاهای ایرانی شاهد هستیم و این امر موجب شده تا کالاهای باکیفیت ایرانی کمتر معرفی شوند و مردم هم بدلیل شنیدن نام برندهای خارجی تمایل به خرید آنها داشته باشند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

فتاحی خدمات پس ازفروش را نیز از مهمترین نقاط ضعف کالاهای ایرانی دانست و گفت: در حال حاضر فضا رقابتی نیست و همه آزادانه اقدام به تولید می کنند که در این شرایط کالاها با کیفیت های مختلف تولید می شوند و اینگونه به نظر می رسد که کالاهای ایرانی تماما از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.

وی تصریح کرد: ایجاد فضای رقابتی موجب می شود تا شرکت ها برای بقای خود در بازار و رقابت با خارجی ها کیفیت و خدمات پس از فروش بیشتر و بهتری را انجام دهند که این امر موجب افزایش بهروری و استقبال مردم از کالای باکیفیت ایرانی خواهد شد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

این تولیدکننده لوازم خانگی در پایان گفت: اکنون مشارکت های زیادی بین شرکت های ایرانی و خارجی در حال شکل گیری است و خارجی ها راغب هستند تا از ظرفیت های خود برای تولید کالای خود با همکاری ایران اقدام کنند و چند شرکت این کار را انجام داده اند و این امردر حال گسترش است.

آشنایی با استراتژی های کلیدی برای داشتن یک برند موفق الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
برند همواره چیزی فراتر از یک لوگو یا المان‌های تصویری بوده است و اهمیت داشتن یک برند موفق کم‌تر از کیفیت خود محصول یا خدمات نمی‌باشد. ازدحام بازار، عدم تشخیص صحیح مشتریان و فاکتورهایی از این دست می‌تواند موفقیت کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار دهد.مخصوصا اگر این کسب و کار اولین تجربه شما باشد. موفقیت کار سختی نیست، به شرط آن که استراتژی‌های کلیدی را به دقت مطالعه کرده و توجه خود را بر روی داشتن یک برند موفق معطوف دارید.

۱۳ استراتژی کلیدی برای داشتن یک برند موفق در دنیای تجارت امروز
۱) کنترل اقتصاد شهودی
ما امروزه در دنیای اقتصاد شهودی زندگی می‌کنیم. در واقع ما به جای گوش دادن به دیگران و تعریف و تمجیدهایشان از محصول خود ترجیح می‌دهیم به صورت آنلاین به سراغ تجربیات افرادی برویم که از یک محصول یا سرویس استفاده کرده‌اند. با تاثیر گرفتن از نظرات سایر افراد، می‌توانیم نسبت به خرید خود تصمیم آگاهانه‌تری داشته باشیم. بنابراین برای داشتن یک برند موفق با تشکیل شبکه‌ای از مشتریان راضی که احساس خوشایند خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، کنترل دنیای اقتصاد شهودی را در دست بگیرید.
۲) ایجاد درخواست‌های احساسی و هیجانی در مشتریان


یک راه برای داشتن یک برند موفق، به وجود آوردن احساسات و هیجان در مشتری از طریق ایجاد ارتباط بین محصول یا سرویس خود با یک احساس خاص است. هنگامی که بتوانیم مشتریان نهایی خود و نیازهای آنان را به درستی تشخیص دهیم، خواهیم توانست محصول و برند خود را به گونه‌ای طراحی کنیم که به آن‌ها نشان دهد استفاده از این محصول چگونه نیاز آن‌ها را رفع کرده و برای آن‌ها احساس خوشایندی به همراه خواهد داشت. در اصل، بسیاری از تصمیم‌ گیری‌ها برای خرید یک محصول منشا احساسی دارد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
۳) تمرکز بر ارزش دادن به دیگران
مردم به ندرت به خاطر می‌آورند شما چه حرفی زده‌اید یا چگونه رفتار کرده‌اید، اما هیچوقت احساسی که هنگام برخورد با شما داشته‌اند را فراموش نمی‌کنند. در قرن ۲۱ میلادی، صداقت ارزشمندترین استراتژیست و افرادی که با شما برخورد دارند، باید صداقت را در رفتار شما احساس کنند. بنابراین بدون داشتن هیچ چشم داشتی برای دیگران ارزش آفرینی کنید. اگر سرویس یا محصول شما منحصر به فرد باشد، برند تجاری شما زبانزد خواهد شد.
۴) صحبت از زبان مشتریان خود
در مورد چشم‌اندازهای خود صحبت کنید. ممکن است تمایل داشته باشید از لغات بازاریابی برای تبلیغ برند خود استفاده کنید. برای این منظور نیز معمولا از کلماتی مانند هم‎‌ترازی و تنظیم، همکاری و اشتغال و … استفاده می‌کنید. احتمالا در ملاقات با شریکان خود در مورد جدول‌های زمان بندی صحبت می‌کنید. اما آیا مشتریان شما نیز از این دایره لغات استفاده می‌کنند؟ باید بدانید که کاری که انجام می‌شود برای مشتریان مهم است، این که پشت صحنه چه اتفاقاتی می‌افتد برای آن‌ها مهم نیست! دانستن جداول زمانی نیز برای مشتریان هیچ جذابیتی ندارد. بنابراین هنگام معرفی برند خود از ادبیات مشتریان استفاده کنید.
۵) محدود کردن حوزه‌ی کاری
هنگم تببین چشم اندازهای خود، با بیان این که در بیشتر زمینه‌ها متخصص هستید، پیام خود را بی‌ارزش نکنید. برای مثال، احتمالا اگر خودتان را مشاور موفقی برای خانم‌ها و آقایان معرفی کنید، نسبت به حالتی که خود را به عنوان یک شخص موفق در مشاوره زنان بیش از ۴۰ سال معرفی کنید، تاثیر کم‌تری بر روی مخاطب خواهد داشت. محدود کردن حوزه کاری این امکان را فراهم می‌کند که بیش‌تر به خاطر سپرده شوید و برندتان برای حوزه کاری خودتان یک برند موفق شناخته شود. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
۶) شناسایی مشتریان ایده‌آل و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها
برای داشتن یک برند موفق و منسجم، باید به شناخت مشتریان هدف پرداخته، آن‌ها را دیده و در آن‌ها انگیزه ایجاد کنید. بهترین روش برای انجام این کار، آن است که جدولی از مشخصات مشتریان ایده‌آل خود را با جزییات شفاف و واضح ایجاد کنید. برای این کار فاکتورهایی مانند شرایط جغرافیایی منطقه، سن، وضعیت خانوادگی، برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه، اهداف، فعالیت‌های آنلاین، سطح تحصیلات، علایق و فاکتورهایی از این دست را در نظر بگیرید. زیرا هنگامی که بدانید مشتری ایده‌آل شما دقیقا کیست، به راحتی می‌توانید به صورت مستقیم با او صحبت کنید.
۷) ثابت قدم بودن
یک برند موفق همواره به وعده‌ها و تجربه‌های خودش متکی است که این موارد نیز ارتباط مستقیمی با صداقت برند دارند. اگر می‌خواهید یک برند موفق داشته باشید، ابتدا شخصیت برند را به طور کامل مشخص نمایید. الفبای اساسی برای یک برند چیست؟ شهرت، رفتار و خصوصیات برند شما چیست؟ سپس اطمینان حاصل نمایید که هر گونه تعامل مشتری با برند شما در حوزه الفبای تعیین شده برندتان می‌گنجد. یه یاد داشته باشید که ثابت قدم بودن، صداقت را به ارمغان خواهد آورد و صداقت برند شما را منسجم و منحصر به فرد خواهد کرد.
۸) برند سازی چیزی فراتر از تصویرسازی الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
از این اعتقاد قدیمی که برند صرفا یک تصویر است، دست بکشید. برند شما مجموعه‌ای است از تجربیات دیگران نسبت به شما و تجربیات و احساس مشتریان چیزی فراتر از تصویرسازی یا یک پیام می‌باشد. به پیام‌هایتان توجه کنید، اما آن‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید که مردم هنگام برخورد با این پیام‌ها شگفت زده شوند. هر نقطه اتصال را به منزله موقعیتی برای افزایش مشتریان خود قلمداد کنید و به آن‌ها اجازه بدهید نه فقط نسبت به برند شما بلکه نسبت به خودشان نیز حس بهتری داشته باشند.
۹) یافتن نقطه تقاطع
یک برند موفق، برندیست که بتواند بین علایق صاحب برند، برنامه های آتی وی و نیازهای مشتریان نقطه تقاطع مناسبی اتخاذ کند. اگر شما در تولید محصولات خود فقط به علایقتان توجه کنید و از نیازهای مشتری آگاه نباشید، فعالیت‌های شما صرفا یک سرگرمی خواهد بود. برای داشتن یک برند موفق، باید علاوه بر توجه به جذابیت، نیازهای مشتری را نیز عمیقا تحت نظر داشته باشید. این کار را دائما تکرار کنید و مطمئن باشید موفق خواهید بود.
۱۰) اشتراک‌گذاری ویژگی‌های مثبت برند از طریق کمپین‌های مختلف
راه دیگری برای داشتن یک برند موفق، استفاده از وبلاگ‌ها و کانال‌های مختلف برای معرفی و ترویج آن می‌باشد. امروزه Linkedin این بستر را برای شما فراهم کرده است. با استفاده از این شبکه اجتماعی، می‌توانید بدون بازاریابی مستقیم و شخصی، تدریجا برند خود را به دیگران معرفی کنید. برای جذب مخاطب بیش‌تر، سعی کنید مطالبی را به اشتراک بگذارید که برای دیگران مفید باشد و اصل صداقت را در مورد محتوای مطالب خود به دقت رعایت کنید.
۱۱) قابل اعتماد بودن الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
به چیزی که نیستید تظاهر نکنید. دیگران به راحتی پی به تظاهر شما می‌برند و این موضوع بر روی اعتبار و قابل اعتماد بودن شما تاثیر منفی خواهد داشت. خوب یا بد، چیزی را نشان بدهید که هستید و از این طریق دیگران را به خود جذب کنید. مطمئن باشید تبلیغات و ویژگی‌هایی که به صورت آنلاین ارائه می‌دهید با ویژگی‌ها و خصوصیاتی که افراد حضورا مشاهده می‌کنند، یکسان باشد. این مساله، باعث ایجاد اعتماد به نفس، توانایی و مهارت و در نهایت اعتبار برند شما خواهد شد.
۱۲) توجه به شعار تبلیغاتی الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
هنگام صحبت با مشتریان و افراد و در اختیار گذاشتن تجربیات خود با آن‌ها، باید جمله‌ای را به عنوان شعار تبلیغاتی در نظر بگیرید. برای این منظور توجه کنید که کدام جمله را چندین و چند بار تکرار می‌کنید و روی آن تاکید ویژه‌ای دارید؟ این جمله، همان پیام اصلی شماست. این جمله، همان محتوای اصلی تبلیغات شماست و باید از آن برای داشتن یک برند موفق استفاده کنید. پس همین اکنون، دست به کار شوید.
۱۳) مشخص کردن DNA برند
همان طور که می‌دانید منظور از DNA ویژگی‌ها و صفات اساسی و منحصر به فرد هر شی است که قابل تغییر نباشد. بنابراین در اولین فرصت و با کمک همکاران خود، DNA برندتان را مشخص کنید. لیستی از برندهای مشابه را تهیه کرده و ویژگی‌های آرمانی آن‌ها را بررسی کنید. سپس، با استفاده از نقاط مشترک برند خود با سایر برندها، خصوصیات و ویژگی‌های برندتان را مشخص کنید. خصوصیت منحصر به فرد برند شما هر چه می‌خواهد باشد، چه قیمت چه کیفیت و تخصص، آن را مشخص کرده و به آن پایبند بمانید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

۵ اصل اساسی در طراحی لوگوی برند
هدف اصلی از طراحی لوگو به رسمیت شناخته شدن یک برند است. در واقع لوگو تلاش میکند به صورت انحصاری و اختصاصی یک برند را به مخاطبان هدف خود بشناساند تا مخاطب هدف، با یک تصویر ،محصول و خدمات محبوب خود را شناسایی و انتخاب کند.باید آنقدر حرفه ای طراحی کنید که عموم مردم بتوانند کسب و کار شما را به راحتی با مشاهده یک لوگو تشخیص دهند … کلید طلایی که میتواند لوگو را کاملا رسمیت ببخشد استفاده از عناصری است که هر کدام میتواند ده ها خط توضیح داشته باشد مانند : سایز، سبک، رنگ، تایپوگرافی و اصالت و … باید به صورت حرفه ای از عناصری که نام بردیم استفاده کنید تا طرح نهایی دچار مشکل نشود.
طراحان حرفه ای گرافیک آزمایش ساده رو به شما پیشنهاد میکنند تا بدانید لوگوی شما حرفه و قابلیت شناخته شدن دارد یا خیر … کافی است لوگو را در مقابل آینه قرار دهید و ببینید آیا تصویر آینه برای همه قابل درک است؟ از چند نقر بپرسید تا مطمن شوید. اگر مفهوم لوگو در آینه منتقل نشد لوگوی شما قابلیت برند شدن ندارد.
لوگو باید آنقدر حرفه ای باشد که از زوایای مختلف برای مخاطبان قابل تشخیص باشد . ( مثلا اگر لوگوی شما روی اتوبوس ها داخل شهر نصب شد آیا افراد از همه ی زاویه ها میتوانند برند شما را تشخیص دهند؟)

بهتر است با ۵ اصل اساسی طراحی آشنا شوید تا محبوب و ماندگار شود
۱- اصل سادگی را فراموش نکنید – مردم حوصله آنالیز و تحلیل لوگوی شما را ندارند.
۲-یادآوردنی : بار اول مخاطب بتواند رابطه ی برند و لوگوی شما را به خاطر بسپارد.
۳- استفاده در زمان های مختلف : شما برند خود را ده سال آینده تصور کنید آیا لوگوی فعلی برای آن زمان پاسخ گو است؟ میتواند آینه ی خدمات و محصولات شما باشد؟
۴- تطبیق پذیری : استانداردهای طراحی را رعایت کنید چرا که تجربه ی سال ها تجربه و انالیر رفتار مخاطبان است.
۵- متناسب باشد: رابطه ای مستقیم بین برند و لوگو تاثیر بیشتری دارد. بر اساس حوزه ی کاری تان لوگو را طراحی کنید.. لوگو آینه ای است که داشته های شما را فریاد میزند

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

چگونه برندمان ساخته میشود ؟
اگر شما یک کسب و کار دارید و یا به تازگی میخواهید کسب و کاری راه اندازی کنید بناید اهمیت برندمارکتینگ را دست کم بگیرید و باید برای برندسازی و برندمارکتینگ خود تلاش کنید ، تلاشی مداوم در طول بازه ی زمانی نسبت مناسب چراکه یک شبه هیچ برندی شکل گرفته نشده است ، پس زمان را همیشه حق خود بدانید و به کسب و کارتان فرصت مناسب بدهید.

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

چگونه برندمان را بسازیم؟

1- هدف خود را مشخص کنید


پیش از شروع هر فعالتی باید هدفتان را از نحوه ی شکل گیری در ذهن مخاطب تعیین کنید و مشخص کنید که با چه هدفی قرار است مشتریان ، شما را بشناسند . نقشی از یک شرکت معتبر در ذهنشان شکل بگیرد ، یا نقشی از یک شرکت با محصولات با کیفیت ، یا یک شرکت با اهداف انسان دوستانه .
شما باید در این مرحله تعیین کنید که هدفتان از برندمارکتینگ چیست و دوست دارید مشتریانتان به چه دیدی به شما نگاه کنند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

2- شناخت مخاطبان
در این مرحله حتما به شناخت مناسبی از مخاطبان خود دست یابید و بدانید که مشتریان هدف شما دارای چه خصوصیات و روحیاتی هستند که با قدرت بتوانید روی مخاطبان خود کار کنید. نداشتن شناخت کافی از مشتریان باعث می شود که تمام زحماتی که برای برندمارکتینگ می‌خواهید بکشید از بین برود و عملا نتوانید روی مشتریان خود به خوبی تمرکز کنید الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

3- یک پیام برای خود انتخاب کنید
برای کمپین تبلیغاتی خود حتما یک پیامی را انتخاب کنید که با آن پیام اهدافتان را به گوش مخاطبانتان برسانید. مثلا اگر هدفتان عرضه ی اولیه ی محصولاتتان است ، پیامی در این مورد تهیه کنید تا مخاطبان از هدف برند شما مطلع شوند. ممکن است شما هدفی غیر از فروش داشته باشید ، مثلا کمپینی جهت خدمات برند خود راه اندازی کرده اید پس باید روی پیام خدماتی خود کار کنید ، یا موارد دیگر.
داشتن پیام برای شما علاوه بر انتقال آن به مخاطب باعث می شود که هدف برای خودتان هم روشن تر و مسیر هموار تر شود.

4- شخصیت سازی کنید

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
شخصیت برند شما از روی لوگو و رنگ سازمانی شما متمایز می شود ، جوری برای خود لوگو (نشان تجاری) تهیه کنید که در بین مشتری ها به یاد بمانید و مشتری هرکجای جهان علامت تجاری شما را ببیند یاد محصولات شما بیافتد. رنگ سازمانی هم از اهمیت خاصی برخوردار است و مانند لوگو عمل می کند ، رنگی را انتخاب کنید که با روحیه ی کاری شما برابری داشته باشد ، مثلا اگر در حوزه ی سلامت کار میکنید از رنگ های سلامت محور مانند سبز و آبی استفاده کنید یا اگر در حوزه ی فروش مواد غذایی فعالیت دارید از رنگ های شاد و اشتها آور مانند رنگ های قرمز و زرد استفاده کنید.
روی کار خود روانشناسی داشته باشید تا در تم رنگی و لوگوی خودتان بهترین بازخورد را بگیرید، شخصیت برند شما از روی هویت بصری شما به مخاطب عرضه می شود پس این بخش از کار برندمارکتینگ را دست کم نگیرید.

5- گسترش روابط انتقال

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
وقتی که کمپین خود را با برنامه ریزی آماده کردید حالا زمان این رسیده است که اهداف خود را به مخاطبان عرضه کنید. روش های معرفی خود را حدالامکان گسترش دهید ، شبکه های اجتماعی ، سایت شخصی ، تبلیغ اثر گذار در دیگر سایت ها ، تراکت های محلی ، بیلبورد های خیابانی ، تبلیغات تلوزیونی و …
هرچه برند شما بیشتر در چشم مردم باشد ، مردم با اطمینان بیشتری از شما خرید خواهند کرد. تا جایی که میتوانید برای این کار بودجه ی مناسب در نظر بگیرید.

6- بازریابی محتوا
جمله ایی در بین محتوا نویسان و سئوکاران موجود است ” محتوا پادشاه است” ما همچنان به این جمله معتقد هستیم و این جمله را قبول داریم که محتوا بخش اعظمی از فعالیت برندمارکتینگ است بخصوص فعالیت در حوزه ی شبکه های اجتماعی.
شما برای بهتر دیده شدن مخصوصا در اوایل کار باید همیشه این را در برنامه ی کاری خود قرار دهید که تولید محتوا یک امری جدا نشدنی از کار شماست . شما با تولید مطابی مفید و مخاطب پسند می توانید برند خودتان را در بین افرادی که مطالب شما را پیگیری میکنند جا بیاندازید ، اگر مطالب فید و مبثت نوشته شده باشند چیزی نمیگذرد که مطاب شما به سرعت باورنکردنی در شبکه های مجازی و سایت ها گسترش پیدا میکند و باعث میشود که مخاطبان بیشتری برند شما را بشناسند.

آموختیم که برند و برندسازی یک لوگو یا نشان تجاری ، یک شعار ، یک سایت و یک صفحه در شبکه ی مجازی نیست بلکه برند هویت کاری شماست که به این وسیله ها میتواند معرفی شود و ارائه ی محصول و خدمات کند. شما در برندمارکتینگ باید هویت خودتان را هرچه بهتر به مشتری عرضه کنید تا برای همیشه در ذهن آنان قرار گیرید.


برای برند شدن باید برنامه داشته باشید و با استراتژی حرکت
سخنرانی به عنوان یک فن و هنر مفهوم تازه‌ای نیست. در زمان یونانیان باستان، هر مرد جوان برای اینکه به عنوان یک شهروند پذیرفته شود باید توانایی فن بیان و سخنوری خود را در جمع به نمایش می‌گذاشت. اولین بار حدود ۲۰۰۰ سال پیش، ارسطو قوانین فن سخنرانی را به صورت مدون درآورد. سه جنبه اصلی برای ارائه یک سخنرانی عالی شامل موارد زیر بود: الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

بعد از آن، قوانین و فن سخنرانی از یونان به سایر همسایگان مانند روم انتقال یافت و منابع مکتوبی مانند کتاب « De Oratore» توسط سیسرو (Cicero) که وکیلی در رم باستان بود، در زمینه آموزش سخنرانی گردآوری و منتشر شد. بر اساس نظرات این نویسنده، سخنرانی عالی شامل ۵ مرحله اصلی است:

امروزه با بهره‌گیری از دانش گذشته و تکمیل آن، عناصر و فن سخنرانی در دنیای مدرن دچار تغییر و اصلاحاتی شده و در دسترس همگان قرار گرفته است. با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی، بخصوص اینترنت، کامپیوتر و سیستم‌های ضبط و پخش و سایر رسانه‌ها تحولی در شیوه سخنرانی بوجود آمد. فرمولی که امروزه برای ارزیابی ارزش و امتیاز یک سخنرانی عالی در بسیاری از منابع تخصصی به آن اشاره می‌شود این است: «چه کسی، چه چیزی را از چه طریقی، به چه گروهی با چه میزان از سطح اثر ارائه می‌دهد؟» الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
توانایی سخنرانی عالی یکی از مهارت‌هایی است که در زمینه‌های مختلف شغلی و تحصیلی بسیار حائز اهمیت است. همچنین داشتن مهارت فن بیان و سخنوری یکی از کلیدهای کسب موفقیت و ارتقا جایگاه شغلی است که می‌تواند باعث افزایش چشمگیر سطح درآمد شود. کتاب‌های زیادی در زمینه آموزش سخنرانی و روش‌های افزایش مهارت فن بیان و سخنوری نوشته شده است.
دوره‌های بسیاری برای آموزش سخنرانی و تکنیک‌های لازم برای ارائه یک سخنرانی عالی برگزار می‌شود. با این وجود تنها اطلاع از نکات نظری برای موفقیت به عنوان یک سخنران کمکی نمی‌کند. بعد از کسب اطلاعات و افزایش آگاهی در زمینه فن سخنرانی، باید بتوانید این دانش را با بکارگیری در موقعیت‌های واقعی به یک توانایی و مهارت تبدیل کنید. با الگو قرار دادن شیوه و فن سخنرانی افراد موفق و مشهور، مانند نلسون ماندلا (Nelson Mandela)، آنتونی رابینز (Tony Robbins)، مارتین لوترکینگ (Martin Luther King, Jr)، آبراهام لینکلن (Abraham Lincoln)، می‌توان اصول و قواعدی را استخراج نمود که بکارگیری آن‌ها در کسب موفقیت در زمینه‌های مختلف زندگی مانند حوزه‌های فردی، اجتماعی، شغلی و تحصیلی مؤثر است.

سخنرانی چیست؟
تقریباً همه ما تجربه قرارگرفتن در موقعیت سخنرانی در حضور جمع را داشته‌ایم. ممکن است در یک جلسه رسمی در دانشگاه، مدرسه یا محل کار در مورد تحقیق یا گزارش کار خود ارائه داده باشید. این تجربه نمونه‌ای ابتدایی از سخنرانی است. البته معمولاً سخنرانی برای گروه مخاطبین با تعداد نفرات زیاد ارائه می‌شود و فرد ارائه‌دهنده یعنی سخنران فردی است که از لحاظ دانش و توانایی انتقال آن فرد متبحر و متخصص است.
سخنرانی ترکیبی از فن، علم و هنر است؛ توانمندی که برای انتقال شفاهی مطالب و محتوایی با موضوع مشخص و ارائه هدفمند به منظور اطلاع‌رسانی، تأثیرگذاری یا سرگرمی به صورت انفرادی، معمولاً برای گروهی از مخاطبین با استفاده از مهارت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی است. داشتن دانش و آگاهی از اصول نظری در مورد شیوه‌های ارائه یک سخنرانی عالی و حرفه‌ای ضروری است. از طرفی، از آنجا که سخنرانی یک فن است برای کسب مهارت فن بیان و سخنوری مانند هر فن دیگری، نیاز به دانستن اصول و تکرار و تمرین این اصول در عمل است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
با وجود وجوه مشترکی که سخنرانان موفق دارند هر یک شیوه خاص و منحصربه‌فرد خود را برای ارائه و تعامل با مخاطبین دارد و این بستگی زیادی به ویژگی‌ها و توانمندی‌های شخصی و خلاقیت در بکارگیری آن‌ها دارد. از این جهت سخنرانی یک هنر است. داشتن جذابیت، فصاحت و بلاغت در کلام سخنران اهمیت زیادی دارد. میزان تسلط سخنران بر فن سخنرانی و شیوه ارائه او می‌تواند تأثیر زیادی بر میزان انتقال مطلب و یادگیری شنونده داشته باشد. نحوه اطلاع‌رسانی برای آشنایی با شخصیت و تجربیات سخنران و موضوع اصلی جلسه در فضای مجازی و به صورت محیطی برای ایجاد آشنایی و جذب مخاطب اهمیت زیادی دارد.
از آنجا که سخنرانی بیشتر یک روش انتقال مطلب به صورت یک طرفه است، برای حفظ توجه و تمرکز شنونده در طی جلسه، سخنران می‌تواند از راهکارهایی برای کاهش میزان حواس‌پرتی و عدم توجه مخاطبین استفاده کند. استفاده از ابزارهایی مثل پیش‌نویس تایپ شده، بروشور، اسلایدهای تصویری، دکور و فضاسازی مناسب می‌تواند در جلب توجه و انتقال مطلب مؤثر باشد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
تعاملات بین فردی که از طریق انتقال مطالب به صورت شفاهی صورت می‌گیرد انواع مختلفی دارد:

سخنران کیست؟ الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
به فردی که در حضور گروهی از مخاطبین و شنوندگان در ارتباطی نیمه‌تعاملی، به ارائه اطلاعاتی در مورد موضوعی خاص می‌پردازد، سخنران می‌گویند. سخنران برای اینکه بتواند با مخاطبین خود ارتباط برقرار کند باید توانایی‌هایی داشته باشد. از جمله این توانایی‌ها داشتن فن بیان قوی و اعتماد به نفس بالا است. بدون این توانایی‌ها سخنران نمی‌تواند اطلاعات مورد نظر را به خوبی منتقل کند. سخنران باید بتواند با استفاده از کلمات، لحن و زبان بدن آنچه در ذهن دارد به مخاطب انتقال دهد. در ادامه به تفصیل در مورد ویژگی‌های یک سخنران حرفه‌ای و آموزش سخنرانی توضیح خواهیم داد.
ویژگی‌های سخنران حرفه‌ای الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟ داشتن مهارت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی بالا شامل هوش هیجانی، اعتماد به نفس، فن بیان قوی و آگاهی و استفاده درست از زبان بدن است. کسب هر یک از این مهارت‌ها جزئیات زیادی دارد که علاوه بر آگاهی از آن‌ها باید بتوانید در عمل در موقعیت‌های واقعی و در جلسات سخنرانی، به خوبی آن‌ها را بکارگیرید. به گفته جرالد فورد (Gerald Ford)، هیچ چیز در زندگی مهمتر از توانایی برقراری ارتباط مؤثر نیست.
هوش هیجانی
هوش هیجانی شامل ابعاد مختلفی مانند توانایی شناخت احساسات خود و دیگران، توانایی مدیریت احساسات در ارتباط با خود و دیگران است. همه ما در زندگی روزمره با هیجانات پایه شامل شادی، غم، خشم، انزجار و ترس مواجه می‌شویم. سایر احساسات و هیجانات ما ترکیبی از این هیجانات پایه هستند. به طور مثال حس خجالت را می‌توان ترکیبی از غم و ترس در نظر گرفت. در وهله اول اینکه ما بتوانیم این احساسات را به صورت متمایز در درون خود شناسایی کنیم اهمیت زیادی دارد.

سخنران کیست؟ الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
به فردی که در حضور گروهی از مخاطبین و شنوندگان در ارتباطی نیمه‌تعاملی، به ارائه اطلاعاتی در مورد موضوعی خاص می‌پردازد، سخنران می‌گویند. سخنران برای اینکه بتواند با مخاطبین خود ارتباط برقرار کند باید توانایی‌هایی داشته باشد. از جمله این توانایی‌ها داشتن فن بیان قوی و اعتماد به نفس بالا است. بدون این توانایی‌ها سخنران نمی‌تواند اطلاعات مورد نظر را به خوبی منتقل کند. سخنران باید بتواند با استفاده از کلمات، لحن و زبان بدن آنچه در ذهن دارد به مخاطب انتقال دهد. در ادامه به تفصیل در مورد ویژگی‌های یک سخنران حرفه‌ای و آموزش سخنرانی توضیح خواهیم داد.
ویژگی‌های سخنران حرفه‌ای الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟ داشتن مهارت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی بالا شامل هوش هیجانی، اعتماد به نفس، فن بیان قوی و آگاهی و استفاده درست از زبان بدن است. کسب هر یک از این مهارت‌ها جزئیات زیادی دارد که علاوه بر آگاهی از آن‌ها باید بتوانید در عمل در موقعیت‌های واقعی و در جلسات سخنرانی، به خوبی آن‌ها را بکارگیرید. به گفته جرالد فورد (Gerald Ford)، هیچ چیز در زندگی مهمتر از توانایی برقراری ارتباط مؤثر نیست.
هوش هیجانی
هوش هیجانی شامل ابعاد مختلفی مانند توانایی شناخت احساسات خود و دیگران، توانایی مدیریت احساسات در ارتباط با خود و دیگران است. همه ما در زندگی روزمره با هیجانات پایه شامل شادی، غم، خشم، انزجار و ترس مواجه می‌شویم. سایر احساسات و هیجانات ما ترکیبی از این هیجانات پایه هستند. به طور مثال حس خجالت را می‌توان ترکیبی از غم و ترس در نظر گرفت. در وهله اول اینکه ما بتوانیم این احساسات را به صورت متمایز در درون خود شناسایی کنیم اهمیت زیادی دارد.
مثلاً ممکن است با یکی از همکاران خود برخورد کنید و از او بپرسید امروز حالت چطور است؟ و همکار شما بگوید «زیاد حالم خوب نیست.» این پاسخ خیلی کلی است ولی اگر بگوید «به خاطر بحثی که چند دقیقه پیش با یک مشتری داشتم کمی احساس عصبانیت می‌کنم» پاسخ واضح‌تری است. در این حالت همکار شما با استفاده از هوش هیجانی، احساس درونی خود را بخوبی متوجه شده و در یک جمله توانسته حس خود را بیان و به شما منتقل کند. این مرحله اول از هوش هیجانی است.
ممکن است همکار شما تصمیم بگیرد برای کم شدن این حس خشم و عصبانیت چند دقیقه در هوای آزاد قدم بزند و کمی با شما در مورد اهمیت جلسه و دلیل ناراحتیش صحبت کند. در این مرحله او با انجام این کار سعی در مدیریت هیجان خود داشته و می‌خواهد آن را کنترل کند. در این مرحله علاوه بر اینکه هیجان خود را به خوبی شناخته، می‌داند با چه راهکاری باید آن را کنترل و مدیریت کند. مرحله دوم از هوش هیجانی توانایی مدیریت احساسات و هیجانات خود است.
از طرفی شما با شنیدن صحبت‌های دوست خود می‌توانید احساسات او را درک کنید. توانایی درک هیجانات و افکار دیگران مرحله سوم از هوش هیجانی است.
در ادامه دوست شما می‌گوید برای اینکه بتوانم مشکل مشتری را حل کنم از او خواستم از فریاد کشیدن دست بردارد و مشکل خود را به‌ صورت مکتوب نوشته تا پیگیری شود. این مرحله چهارم از تعریف هوش هیجانی است. اینکه علاوه بر درک هیجانات طرف مقابل، چگونه ارتباط خود با او را مدیریت کنیم.
از آنجا که سخنرانی نوعی تعامل اجتماعی است، داشتن هوش هیجانی بالا لازمه موفقیت در این مهارت است. یک سخنران حرفه‌ای به خوبی هیجانات خود را مدیریت می‌کند. عکس‌العمل مخاطبین خود را به خوبی درک می‌کند و نسبت به بازخورد آن‌ها روند ارائه را پیش می‌برد. به طور مثال یک سخنران باید بتواند اضطراب از حضور و در مرکز توجه بودن در جمع را مدیریت کند.
احتمالاً تجربه لرزش صدا یا دست در هنگام ارائه در جمع برای همه ما پیش آمده است. البته معمولاً این مسأله برای سخنران‌های مبتدی طبیعی است و با تکرار و تمرین برطرف می‌شود. ممکن است سخنران با دیدن حالت چهره مخاطبین متوجه شود که بخشی از مطلب را خوب انتقال نداده یا نحوه ارائه باعث خستگی شنونده‌ها شده است. در چنین موقعیتی با ایجاد تغییر فی‌البداهه و خلاقانه روند ارتباط خود با مخاطب را اصلاح می‌کند و بازخوردها را در ذهنش ارزیابی می‌کند. سخنران باید ویژگی‌ها و سطح دانش مخاطب خود را بداند و بر اساس آن نحوه ارائه مطلب را به گونه‌ای تنظیم کند که طرف مقابل بتواند به خوبی مطلب را متوجه شود.
اعتماد به نفس
یکی از نکات مهمی که شما را به یک سخنور خوب تبدیل می‌کند، حس اعتماد به نفسی است که در گفتار و رفتار خود به مخاطبین منتقل می‌کنید.
پاسخ به سوال اعتماد به‌ نفس چیست این است که قبل از انجام یک فعالیت با توجه به توانایی خود نتیجه را به درستی ارزیابی کنید و با باور به اینکه می‌توانید در آن فعالیت موفق باشید، برای انجام آن اقدام کنید. اعتماد به نفس یک حالت ذهنی است که بر عملکرد فرد تاثیر مستقیم دارد. میزان اعتماد به نفس فرد در همه مواقع به یک اندازه نیست. ممکن است فردی در انجام کارهای آسان و روزمره اعتماد به نفس خوبی داشته باشد ولی در هنگام مواجهه با تکلیف یا مسئولیت دشوار خود را ببازد و اعتماد به نفس کافی نداشته باشد.
افرادی که بیشتر بر این باور هستند که در انجام تکالیف و برنامه‌هایشان موفق هستند اغلب پیش از انجام کار وقتی خود را در حال انجام آن کار تصور می‌کنند، جملاتی شبیه جمله «من به خوبی از عهده انجام این کار برمی‌آیم.» را در ذهن خود می‌شنوند. به حس توانمندی درونی برای انجام فعالیت‌هایی که تصمیم به انجام آن می‌گیرید، اعتماد‌ به‌ نفس گفته می‌شود.
اولین قدم برای موفق بودن این است که قبل از اقدام به عمل، تصور ذهنی مثبتی درباره نتیجه عملکردمان داشته باشیم. زمانی که فرد هنگام انجام یک فعالیت خود را بازنده و شکست خورده تصور می‌کند احساس منفی شدیدی را در درون تجربه می‌کند. ممکن است برای اجتناب از تجربه واقعی این احساس شکست تصمیم بگیرد به کلی از انجام آن صرف نظر کند و در نتیجه قدمی در مسیر پیشرفت خود برنداشته و این باور که فرد توانمندی نیست در او تقویت می‌شود. یا ممکن است ترس از شکست در او اضطراب شدیدی ایجاد کند که بر بازده کارش تأثیر منفی زیادی داشته باشد. فردی که اعتماد به نفس بالایی دارد حتی اگر شکست بخورد چون به توانایی خود باور دارد آنقدر به تلاش خود ادامه می‌دهد تا به نتیجه برسد.
وقتی با فردی که اعتماد به نفس خوبی دارد مواجه می‌شوید از زبان بدن و نوع بیان اطلاعاتش متوجه این ویژگی او می‌شوید. اگر یک سخنران اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، می‌تواند بر مخاطبین خود تأثیر بگذارد. بدون داشتن اعتماد به نفس بالا نمی‌توانید یک سخنران حرفه‌ای باشید. معمولاً افرادی که هوش اجتماعی بالایی دارند، با دیدن سخنران و نوع ارائه او متوجه کمبود اعتماد به نفس او می‌شوند و این پیش‌زمینه ذهنی ممکن است باعث شود که او را سخنران خوبی ارزیابی نکنند.
برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر به عنوان یک سخنران حرفه‌ای موارد زیر را رعایت کنید:
دانش و اطلاعات فنی خود را کامل کنید: هنگامی که شما می‌خواهید در مورد موضوعی با دیگران گفتگو کنید مخاطب شما را از دو جنبه ارزیابی می‌کند:
۱- دانش شما در حوزه مورد بحث
۲- نحوه انتقال مطالب
داشتن دانش فنی و تخصص درباره موضوع گفتگو مهمترین ویژگی یک سخنران خوب است. گنجینه اطلاعات شما اصلی‌ترین منبع اعتماد به نفس شما است. بهتر است تا در مورد موضوعاتی که دانشی درباره آن ندارید اظهار نظر نکنید.
کسب اطلاعات درباره اشخاص و مکان‌ها پیش از جلسه: سعی کنید از طرق مختلف اطلاعاتی در مورد شرایط محیطی و مخاطبینی که قرار است در جمع آن‌ها حاضر شوید بدست بیاورید. می‌توانید قبل از جلسه یک بار به محل برگزاری جلسه یا گردهمایی بروید و با محیط بیشتر آشنا شوید. از طریق آشنایان اطلاعاتی درباره افراد حاضر در جلسه کسب کنید.
تصویرسازی ذهنی: واقعیت‌ها را قبل از اینکه اتفاق بیفتند در ذهن خود تصویرسازی کنید. این تکنیک که در بسیاری از دیدگاه‌های روانشناسی توصیه شده، بسیار کاربردی است. بعد از جمع‌آوری اطلاعات کلی درباره جلسه‌ای که به آن دعوت شده‌اید، یک تصویرسازی با جزئیات را در ذهن خود مرور کنید. خود را در حال گفتگو با اشخاص مورد نظر تصور کنید، نحوه صحبت کردن و لباس پوشیدن خود را ببینید. حس مثبتی که از یک ارتباط اجتماعی موفق بدست می‌آورید را در ذهن بازسازی کنید.
ممکن است آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد چندان شباهتی به این تصویرسازی ذهنی نداشته باشد ولی همین مرور ذهنی از اضطراب ناشی از حضور در محیط ناآشنا می‌کاهد. اگر تجربه مثبتی از یک جلسه سخنرانی عالی داشته‌اید آن را در ذهن مرور کنید و نقاط مثبت خود و بازخوردهای مناسبی که گرفته‌اید را بخاطر بیاورید. اگر تجربه بدی از یک ارتباط اجتماعی داشته‌اید، روند اتفاقات را مرور کنید و سناریو را بازسازی کنید. سعی کنید روش مناسب را برای اصلاح اشتباهات خود پیدا کنید. این تمرین تصویرسازی ذهنی را جلو آینه و یا با چشمان بسته چندین بار انجام دهید.
فی‌البداهه و خلاق باشید: لازم نیست متن سخنرانی یا گفتگو را به طور دقیق و عین جملاتی که از قبل آماده کرده‌اید در جلسه تکرار کنید. سعی کنید خودتان باشید و با در نظر گرفتن کلیات موضوع روند صحبت‌ها را با توجه به تعامل با مخاطبین به صورت خلاق و فی‌البداهه پیش ببرید.
از گفتگوی درونی منفی با خود بپرهیزید: همه ما در طی روز بیشتر از هر کسی با خودمان گفتگوی درونی داریم. بخشی از این گفتگوی درونی صدای والد ما است که درونی شده است. مفهوم والد در ساختار شخصیتی، مجموع بایدها و نبایدهایی است که از بدو تولد تا پنج سالگی از طریق پدر و مادر و سایر مراقبین یا حتی رسانه‌ها در ذهن کودک ضبط می‌شود. صدای والد تاثیراتی بسیار عمیق در ساختار شخصیتی کودک تا سال‌های آینده بر جای می‌گذارد. این ضبط‌ها بدون تجزیه و تحلیل توسط کودک پذیرفته می‌شود و بعدها در بزرگسالی به طور مداوم و ناخودآگاه در ذهن فرد بازنواخت می‌شود. در واقع بسیاری از افراد خودپنداره خود را از صدای والدشان برداشت کرده‌اند و این پایه اعتماد به نفس فرد است.
در افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند همواره گفتگوی درونی منفی در جریان است مثل این جملات «تو به اندازه کافی خوب نیستی، این بار هم مثل دفعات قبل همه کارها رو خراب می‌کنی» و معمولاً عملکرد این افراد به گونه‌ای است که این گفتار منفی ضبط شده را تأیید می‌کند. برای شکستن این دور باطل لازم است به کمک یک مشاور حرفه‌ای یا با مطالعه و تمرین به مرور زمان خودپنداره و گفتارهای درونی منفی خود را تغییر دهیم.
توجه داشته باشید که افزایش اعتماد به نفس در صحبت کردن بخصوص در جمع و جلسه سخنرانی یک مهارت است که مانند هر مهارت دیگر علاوه بر کسب اطلاعات نیاز به تمرین عملی دارد. ویژگی‌های شخصی خود را با توجه به نکاتی که در بالا بیان شد ارزیابی کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنید و راهکارها را برای افزایش اعتماد به نفس خود به عنوان یک فرد اجتماعی موفق در موقعیت‌های واقعی بکار گیرید.
کاریزما
ارائه تعریف و پیدا کردن کلمه فارسی که بتواند مفهوم واژه کاریزما را منتقل کند، آسان نیست. به بیان ساده کاریزما به مجوعه‌ای از رفتارها و ویژگی‌های مثبت و جذاب که باعث می‌شود دیگران با اشتیاق به سمت فردی کشیده شوند، گفته می‌شود.
کاریزماتیک بودن از جمله اصول سخنرانان محبوب است. بعضی از افراد کاریزما را ویژگی ذاتی و منحصر به افراد خاصی می‌دانند و برخی آن را مهارتی می‌دانند که در هر سنی و هر موقعیتی با یادگیری و تمرین قابل دستیابی است. اغلب سخنرانان مشهور و موفق افراد کاریزماتیک هستند. این افراد با نفوذی که در افکار دیگران دارند می‌توانند آن‌ها را مجذوب خود کنند و حتی باعث تغییر نگرش و رفتار مخاطبین خود شوند.
بخش زیادی از کاریزما به واسطه مهارت فن بیان و سخنوری نمایان می‌شود. رعایت ترکیب مناسبی از زبان بدن، حالات صورت، لحن، چیدمان کلمات، استفاده از استعاره و ترکیبات ادبی خاص بخشی از ویژگی‌های گفتار افراد کاریزماتیک است. داشتن ظاهر و پوشش مناسب، تسلط، دانش و اطلاعات، اعتماد به نفس در رفتار و گفتار، ویژگی‌های شخصیتی مثبت، فن بیان قوی و تسلط یر زبان بدن از ویژگی‌های افراد کاریزماتیک است.
یک فرد افسرده، نگران و عصبی نمی‌تواند دیگران را به خود جذب کند. برای انتقال حس مثبت در وهله اول باید خودتان از درون احساس شادی، رضایت و خوشبختی داشته باشید. سپس باید توانایی انتقال این حس نشاط و شادابی و آرامش درونی خود به دیگران را داشته باشید. در عین اعتماد به نفس و وقار، فروتنی، رفتار گرم و صمیمی بخشی از منش افراد کاریزماتیک است. خودنمایی و ظاهرسازی در رفتار افراد کاریزماتیک دیده نمی‌شود. لبخند، ارتباط چشمی، لحن کلام و رفتار شما ابزار انتقال احساسات مثبت شما به دیگران است. معمولاً بیشترین تأثیرگذاری بر دیگران در اولین برخورد در کمتر از یک دقیقه اتفاق می‌افتد.
اینکه بتوانید حس مثبت خود از دیدن طرف مقابل را در شروع جلسه به خوبی ابراز کنید در ادامه تعامل شما تأثیر زیادی خواهد داشت. احساس مثبت خود را با نهایت صداقت و بدون تملق از ملاقات و آشنایی با افراد حاضر در جمع منتقل کنید. توانایی همدلی، شناخت و آگاهی از مشکلات و مسائل مخاطب، تمرکز بر دغدغه‌های ذهنی افرادی که برای شنیدن سخنرانی جمع شده‌اند، کلید نفوذ به افکار و احساسات مخاطب است.
فن بیان
فن بیان به معنای نحوه بکارگیری زبان به عنوان یک ابزار ارتباطی است. تسلط بر موضوع بحث، انتخاب کلمات و جملات به روش مناسب‌ برای انتقال درست پیام و در مجموع به معنای داشتن مهارت سخنوری است.
مهارت در فن بیان و سخنوری تا حد زیادی وابسته به هوش کلامی است. هوش کلامی یکی از هوش‌های چندگانه‌ای است که توسط گاردنر معرفی شد. با وجود اینکه زمینه‌های ژنتیکی و ذاتی، تاثیر زیادی روی میزان هوش کلامی فرد دارد، اما پرورش و تقویت آن حتی در بزرگسالی هم میسر است. مولفه هوش کلامی شامل معناشناسی، آواشناسی، قواعد و دستور زبان، کاربرد زبان است.
معناشناسی یعنی دانستن معنای کلمات و استفاده به جا از آن برای انتقال مفهوم. آواشناسی به معنای نحوه تلفظ صحیح کلمات است. توانایی جمله‌سازی به کمک قواعد و دستور زبان میسر است. دانستن و رعایت این نکات در نگارش و ارتباطات شفاهی از دیگر ابعاد هوش کلامی است. با داشتن تسلط کافی بر سه بعد اول فرد می‌تواند به بعد چهارم از هوش کلامی یعنی کاربرد زبان دست پیدا کند. کاربرد زبان به معنای توانایی بکارگیری کلمات، جملات و عبارات مناسب از میان تعابیر و مفاهیم گوناگون و انتخاب مناسب‌ترین شیوه انتقال پیام با توجه به عواملی همچون موقعیت، محیط و مخاطب است.
نداشتن مکث در هنگام بیان جملات، استفاده از لحن صدای مناسب، یکنواخت صحبت نکردن، بالا و پایین بردن صدا در طی زمان ارائه، تأکید بر کلمات خاص با تغییر تن صدا، شمرده صحبت کردن، انتخاب سرعت مناسب هنگام ارائه مطلب و بیان جملات، داشتن دامنه لغات وسیع و استفاده از داستان، حکایت، ضرب‌المثل و جملات طنزآمیز در هنگام ارائه مطلب، از جمله نکاتی است که رعایت آن به داشتن فن بیان قوی و در نتیجه شناخته شدن به عنوان یک سخنران، کمک می‌کند.
داشتن کلام نافذ، قدرت قانع کردن دیگران برای اینکه اطلاعات شما را به عنوان یک فرد متخصص بپذیرند، خودداری از اطاله کلام و ارائه مطلب به صورت جامع، مفید و مختصر هنری است که داشتن مهارت در آن می‌تواند بر میزان اثرگذاری شما بر مخاطب تأثیر زیادی داشته باشد. سعی کنید بیان قدرتمند و روان داشته باشید. جملات را با صدای رسا، با تسلط و محکم بیان کنید.
مکث‌های طولانی، «من و من کردن» و تکرار یک تکیه کلام از کیفیت سخنرانی شما می‌کاهد. با صدای رسا و تن صدای مناسب ( نه خیلی بلند و نه خیلی آرام ) صحبت کنید. فاصله‌گذاری در هنگام صحبت و استفاده زیاد از اصواتی مانند «ام» و «من من» کردن و با تن صدای پایین و آهسته صحبت کردن نشان‌دهنده کمرویی و عدم حس اعتماد به نفس است. بیشتر از اینکه با پرگویی برای خودنمایی و جذاب نشان دادن خود تلاش کنید از جملات کوتاه و تأثیرگذار استفاده کنید.
یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک سخنران خوب را متمایز می‌کند، استفاده از شوخی‌های به جا و داستان در طی صحبت‌هایش است. شمرده و گویا صحبت کنید. اگر مطالب را خیلی سریع بیان کنید ممکن است مخاطب نتواند اطلاعات لازم را دریافت کند. با ریتم خیلی کند صحبت کردن هم ممکن است حوصله مخاطب را سر ببرد.
داستان‌گویی، استفاده از حکایات طنزآمیز و اسطوره‌ها، بیان تجربیات شخصی معمولاً بسیار بیشتر از نمودارها، آمارها و اعداد و ارقام در ذهن مخاطب نقش می‌بندد. البته میزان استفاده از هر یک روش‌ها و شیوه‌های ارائه مطلب باید با موقعیت، جو جلسه، موضوع مورد بحث و سطح سواد و موقعیت اجتماعی شنوندگان و حاضران در جمع باید مطابقت داشته باشد.
توانایی انتقال احساسات و هیجانات با استفاده از کلمات و سایر ابزارهای ارتباط غیرکلامی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا یک سخنرانی خشک حتی اگر اطلاعات زیادی را دربرداشته باشد، تنها در صورتی می‌تواند بر مخاطب اثر بگذارد و اطلاعات در ذهن او بماند که به نوعی برایش جذابیت داشته باشد و هیجانات او را برانگیزاند.
زبان بدن
زبان بدن یا Body Language یکی از اصلی‌ترین اجزای ارتباطات غیرکلامی است که داشتن اطلاعاتی در مورد بکارگیری آن در اثربخش بودن تعاملات اجتماعی ما بسیار حائز اهمیت است. معمولاً افراد از زبان بدن خود آگاه نیستند و به آن اهمیتی نمی‌دهند در حالی‌که بیش از ۹۳ درصد از جذابیت و تأثیرگذاری شما در روابط اجتماعی ناشی از زبان بدن شما است.
به زبان بدن و لحن صحبت کردن و ادبیات کلام خود دقت کنید. شما حدود ۷ ثانیه فرصت دارید تا مخاطبین را جذب کنید. مخاطب شما در همین مدت کوتاه با توجه به وضعیت ظاهر، نحوه ایستادن، حالات چهره، شامل ترس، لبخند، هیجان‌زدگی و سایر اطلاعاتی که از طریق زبان بدنتان به او منتقل می‌کنید، شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ همچنین با شنیدن اولین کلماتی که به کار برده‌اید، لحن کلام و طنین صدا، تصوری از شخصیت و وضعیت روانی فعلی شما در ذهنش نقش می‌بندد و معمولاً در ادامه شما را با همین تصویر کلی مورد قضاوت و ارزیابی قرار می‌دهد. پس تمام انرژی خود را برای ارائه یک شروع عالی بکار بگیرید.
با لحن قاطعانه و نه تهاجمی صحبت کنید. زبان بدن و احساس اعتماد به نفس بر هم تاثیر متقابل دارند. همانطور که از زبان بدن و کلام افراد می‌توان میزان اعتماد به نفس آن‌ها را برآورد نمود با تمرین نحوه صحیح ایستادن، نشستن و حرکات چهره و بدن می‌توانید بر حس اعتماد به نفس خود بیافزایید. با یادگیری زبان بدن می‌توانید هنگام ارائه مطالب منظور خود را بهتر به مخاطب منتقل کنید و همچنین او را بیشتر تحت تأثیر قرار دهید. در هنگام سخنرانی با بکارگیری اصول و قواعدی که در زمینه زبان بدن در منابع علمی مطرح شده است و ترکیب تکنیک‌های زبان بدن با کلمات و جملات، بر قدرت کلام خود تایید کنید. رعایت این اصول در اثربخشی کلام ما بسیار تاثیرگذار است. در ادامه به چند نکته جالب در این زمینه اشاره می‌شود:
طبق نظر «لیلیان گلس» کارشناس زبان بدن و نویسنده کتاب «کاربردهای زبان بدن»، افراد با اعتماد به نفس همیشه سرشان را بالا نگه می‌دارند، هنگام صحبت با دیگران به جای نگاه کردن به میز یا زمین به روبرو و چشم‌های طرف مقابل نگاه می‌کنند.
تماس چشمی مناسب نکته کلیدی ارتباط اجتماعی است. نحوه نگاه کردن صحیح به چشم‌های مخاطب، بسته به میزان صمیمیت در رابطه و موقعیت اجتماعی که در آن قرار دارند، متفاوت است. در ارتباط نزدیک با افراد صمیمی، خیره شدن به چشم‌ها حس خوبی ایجاد می‌کند ولی در ارتباط اجتماعی عمومی نگاه کردن به چشم سوم (وسط پیشانی) به جای خیره شدن توصیه می‌شود. راست قامت و با پشت صاف ایستادن و عقب دادن شانه‌ها بر ایجاد حس اعتماد به نفس تأثیر دارد. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند معمولاً در این وضعیت می‌ایستند. سر حال بودن، اقتدار در وضعیت ایستادن، حس اعتماد به نفس را در شما به طرف مقابل بازتاب می‌کند، برعکس شل و بی‌حال و خمیده ایستادن نشانه ضعف و کمبود اعتماد به نفس است.نتایج تحقیقاتی «امی کندی» درباره رابطه اعتماد به نفس و زبان بدن نشان می‌دهد که تغییر در زبان بدن و حالات بدنی در حالت نشسته و ایستاده بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بسزایی دارد. زبان بدن شما به طور ناخودآگاه پیام‌هایی را به دیگران منتقل می‌کند و افراد با توجه به میزان هوش اجتماعی که دارند با دیدن رفتار و زبان بدن شما می‌توانند میزان اعتماد به نفس شما را ارزیابی کنند. این یکی از توانایی‌های مغز اجتماعی ما است و معمولاً پردازش این اطلاعات در کسری از دقیقه، به صورت سریع و ناخودآگاه اتفاق می‌افتد.
جالب است بدانید، تحقیقات نشان می‌دهد که عکس این مطلب نیز صادق است. داشتن تمرینات روزانه برای حفظ وضعیت مناسب بدن در محیط‌های اجتماعی و حتی در تنهایی و تغییر در زبان بدن به افراد مضطراب و با اعتماد به نفس پایین کمک می‌کند تا حس منفی درونی آن‌ها کاهش پیدا کند و به تدریج باعث بهبود علائم اضطراب و کم شدن حس خود کم بینی آن‌ها می‌شود.
تقریباً تمام کسانی که درباره زبان بدن مطالعه و اظهار نظر می‌کنند معتقدند که داشتن حالت دفاعی در زبان بدن نشان‌دهنده اعتماد به نفس و عزت نفس پایین است. دست به سینه نشستن، نشان‌دهنده داشتن گارد دفاعی و عدم احساس صمیمیت و راحتی نسبت به طرف مقابل است. مراقب باشید عضلات و فرم بدنتان را در حالت نشسته و ایستاده در وضعیت منقبض و جمع شده قرار ندهید.
هنگام ایستادن یا نشستن روی صندلی، پاها را کمی کمتر از عرض شانه باز و دست‌ها را در کناره بدن نگه دارید. ایستادن در وضعیتی که پاها ضربدری یا کاملا به هم چسبیده و انگشتان به هم قلاب شده و وضعیت سر رو به پایین است، شما را کمرو و خجالتی نشان می‌دهد.
هنگام صحبت کردن بهتر است دست‌هایتان بیرون از جیب و در جلو بدن شما باشد. قرار دادن دست‌ها در جیب، نشان‌دهنده این است که نسبت به فرد مقابل حس عدم اطمینان و معذب بودن دارید. از حرکات دست و نشان دادن کف دست رو به بالا استفاده کنید. حرکات بدون تنش و باز کردن بازوها و دست‌ها نشان از آرامش، تعادل و وقار در فرد است.
تکان دادن پاها، داشتن حرکات اضافی، نشان‌دهنده اضطراب و تنش درونی است. علاوه بر این خاراندن سر، پشت گردن و صورت نشان‌دهنده کلافگی و بی‌قراری است.
به بازخوردها و زبان بدن مخاطبین خود توجه داشته باشید. آن‌ها ممکن است بازخورهای خود را با لبخند زدن، حرکات صورت، ابروها و چشم‌ها نشان دهند.
گره کردن دست‌ها پشت سر نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شما در بحث جاری است. هنگامی که پشت میز نشسته‌اید، قرار دادن آرنج‌ها روی میز و لمس نوک انگشتان با هم، نشان‌دهنده اعتماد به نفس و تسلط شما بر موضوع بحث است.
نحوه دست دادن افراد در هنگام سلام و خداحافظی اطلاعات خوبی درباره میزان اعتماد به نفس و حس صمیمیت منتقل می‌کند. دست دادن با نوک انگشتان و با کمترین تماس ممکن است نشان‌دهنده عدم صمیمیت و اعتماد به نفس باشد. سعی کنید در هنگام دست دادن تمام دست فرد مقابل را با انگشتان بگیرید. محکم دست دادن حس خوبی از تعامل و صمیمیت در فرد مقابل ایجاد می‌کند.
گره کردن دست‌ها پشت سر و قرار دادن ساق یک پا روی زانوی پای دیگر، حس غالب بودن و اعتماد به نفس را نشان می‌دهد. قدم زدن با قدم‌های کشیده و قامت راست از دیگر نشانه‌های اعتماد به نفس است.
توجه به این نکته الزامی است که صرف دانستن این موارد تأثیر چندانی بر افزایش اعتماد به نفس شما در حین سخنرانی نخواهد داشت. لازم است که ابتدا به دفعات زیاد و گاهی با تصویرسازی ذهنی آگاهانه این نکات را در رفتار خود تمرین کنید تا به تدریج ملکه ذهن و رفتار شما شود و به عنوان بخشی از عادات خوب شما بر نحوه ارائه و سخنرانی شما اثر بگذارد.

سخنران کیست؟ الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
به فردی که در حضور گروهی از مخاطبین و شنوندگان در ارتباطی نیمه‌تعاملی، به ارائه اطلاعاتی در مورد موضوعی خاص می‌پردازد، سخنران می‌گویند. سخنران برای اینکه بتواند با مخاطبین خود ارتباط برقرار کند باید توانایی‌هایی داشته باشد. از جمله این توانایی‌ها داشتن فن بیان قوی و اعتماد به نفس بالا است. بدون این توانایی‌ها سخنران نمی‌تواند اطلاعات مورد نظر را به خوبی منتقل کند. سخنران باید بتواند با استفاده از کلمات، لحن و زبان بدن آنچه در ذهن دارد به مخاطب انتقال دهد. در ادامه به تفصیل در مورد ویژگی‌های یک سخنران حرفه‌ای و آموزش سخنرانی توضیح خواهیم داد.
ویژگی‌های سخنران حرفه‌ای الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟ داشتن مهارت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی بالا شامل هوش هیجانی، اعتماد به نفس، فن بیان قوی و آگاهی و استفاده درست از زبان بدن است. کسب هر یک از این مهارت‌ها جزئیات زیادی دارد که علاوه بر آگاهی از آن‌ها باید بتوانید در عمل در موقعیت‌های واقعی و در جلسات سخنرانی، به خوبی آن‌ها را بکارگیرید. به گفته جرالد فورد (Gerald Ford)، هیچ چیز در زندگی مهمتر از توانایی برقراری ارتباط مؤثر نیست.
هوش هیجانی
هوش هیجانی شامل ابعاد مختلفی مانند توانایی شناخت احساسات خود و دیگران، توانایی مدیریت احساسات در ارتباط با خود و دیگران است. همه ما در زندگی روزمره با هیجانات پایه شامل شادی، غم، خشم، انزجار و ترس مواجه می‌شویم. سایر احساسات و هیجانات ما ترکیبی از این هیجانات پایه هستند. به طور مثال حس خجالت را می‌توان ترکیبی از غم و ترس در نظر گرفت. در وهله اول اینکه ما بتوانیم این احساسات را به صورت متمایز در درون خود شناسایی کنیم اهمیت زیادی دارد.
مثلاً ممکن است با یکی از همکاران خود برخورد کنید و از او بپرسید امروز حالت چطور است؟ و همکار شما بگوید «زیاد حالم خوب نیست.» این پاسخ خیلی کلی است ولی اگر بگوید «به خاطر بحثی که چند دقیقه پیش با یک مشتری داشتم کمی احساس عصبانیت می‌کنم» پاسخ واضح‌تری است. در این حالت همکار شما با استفاده از هوش هیجانی، احساس درونی خود را بخوبی متوجه شده و در یک جمله توانسته حس خود را بیان و به شما منتقل کند. این مرحله اول از هوش هیجانی است.
ممکن است همکار شما تصمیم بگیرد برای کم شدن این حس خشم و عصبانیت چند دقیقه در هوای آزاد قدم بزند و کمی با شما در مورد اهمیت جلسه و دلیل ناراحتیش صحبت کند. در این مرحله او با انجام این کار سعی در مدیریت هیجان خود داشته و می‌خواهد آن را کنترل کند. در این مرحله علاوه بر اینکه هیجان خود را به خوبی شناخته، می‌داند با چه راهکاری باید آن را کنترل و مدیریت کند. مرحله دوم از هوش هیجانی توانایی مدیریت احساسات و هیجانات خود است.
از طرفی شما با شنیدن صحبت‌های دوست خود می‌توانید احساسات او را درک کنید. توانایی درک هیجانات و افکار دیگران مرحله سوم از هوش هیجانی است.
در ادامه دوست شما می‌گوید برای اینکه بتوانم مشکل مشتری را حل کنم از او خواستم از فریاد کشیدن دست بردارد و مشکل خود را به‌ صورت مکتوب نوشته تا پیگیری شود. این مرحله چهارم از تعریف هوش هیجانی است. اینکه علاوه بر درک هیجانات طرف مقابل، چگونه ارتباط خود با او را مدیریت کنیم.
از آنجا که سخنرانی نوعی تعامل اجتماعی است، داشتن هوش هیجانی بالا لازمه موفقیت در این مهارت است. یک سخنران حرفه‌ای به خوبی هیجانات خود را مدیریت می‌کند. عکس‌العمل مخاطبین خود را به خوبی درک می‌کند و نسبت به بازخورد آن‌ها روند ارائه را پیش می‌برد. به طور مثال یک سخنران باید بتواند اضطراب از حضور و در مرکز توجه بودن در جمع را مدیریت کند.
احتمالاً تجربه لرزش صدا یا دست در هنگام ارائه در جمع برای همه ما پیش آمده است. البته معمولاً این مسأله برای سخنران‌های مبتدی طبیعی است و با تکرار و تمرین برطرف می‌شود. ممکن است سخنران با دیدن حالت چهره مخاطبین متوجه شود که بخشی از مطلب را خوب انتقال نداده یا نحوه ارائه باعث خستگی شنونده‌ها شده است. در چنین موقعیتی با ایجاد تغییر فی‌البداهه و خلاقانه روند ارتباط خود با مخاطب را اصلاح می‌کند و بازخوردها را در ذهنش ارزیابی می‌کند. سخنران باید ویژگی‌ها و سطح دانش مخاطب خود را بداند و بر اساس آن نحوه ارائه مطلب را به گونه‌ای تنظیم کند که طرف مقابل بتواند به خوبی مطلب را متوجه شود.
اعتماد به نفس
یکی از نکات مهمی که شما را به یک سخنور خوب تبدیل می‌کند، حس اعتماد به نفسی است که در گفتار و رفتار خود به مخاطبین منتقل می‌کنید.
پاسخ به سوال اعتماد به‌ نفس چیست این است که قبل از انجام یک فعالیت با توجه به توانایی خود نتیجه را به درستی ارزیابی کنید و با باور به اینکه می‌توانید در آن فعالیت موفق باشید، برای انجام آن اقدام کنید. اعتماد به نفس یک حالت ذهنی است که بر عملکرد فرد تاثیر مستقیم دارد. میزان اعتماد به نفس فرد در همه مواقع به یک اندازه نیست. ممکن است فردی در انجام کارهای آسان و روزمره اعتماد به نفس خوبی داشته باشد ولی در هنگام مواجهه با تکلیف یا مسئولیت دشوار خود را ببازد و اعتماد به نفس کافی نداشته باشد.
افرادی که بیشتر بر این باور هستند که در انجام تکالیف و برنامه‌هایشان موفق هستند اغلب پیش از انجام کار وقتی خود را در حال انجام آن کار تصور می‌کنند، جملاتی شبیه جمله «من به خوبی از عهده انجام این کار برمی‌آیم.» را در ذهن خود می‌شنوند. به حس توانمندی درونی برای انجام فعالیت‌هایی که تصمیم به انجام آن می‌گیرید، اعتماد‌ به‌ نفس گفته می‌شود.
اولین قدم برای موفق بودن این است که قبل از اقدام به عمل، تصور ذهنی مثبتی درباره نتیجه عملکردمان داشته باشیم. زمانی که فرد هنگام انجام یک فعالیت خود را بازنده و شکست خورده تصور می‌کند احساس منفی شدیدی را در درون تجربه می‌کند. ممکن است برای اجتناب از تجربه واقعی این احساس شکست تصمیم بگیرد به کلی از انجام آن صرف نظر کند و در نتیجه قدمی در مسیر پیشرفت خود برنداشته و این باور که فرد توانمندی نیست در او تقویت می‌شود. یا ممکن است ترس از شکست در او اضطراب شدیدی ایجاد کند که بر بازده کارش تأثیر منفی زیادی داشته باشد. فردی که اعتماد به نفس بالایی دارد حتی اگر شکست بخورد چون به توانایی خود باور دارد آنقدر به تلاش خود ادامه می‌دهد تا به نتیجه برسد.
وقتی با فردی که اعتماد به نفس خوبی دارد مواجه می‌شوید از زبان بدن و نوع بیان اطلاعاتش متوجه این ویژگی او می‌شوید. اگر یک سخنران اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، می‌تواند بر مخاطبین خود تأثیر بگذارد. بدون داشتن اعتماد به نفس بالا نمی‌توانید یک سخنران حرفه‌ای باشید. معمولاً افرادی که هوش اجتماعی بالایی دارند، با دیدن سخنران و نوع ارائه او متوجه کمبود اعتماد به نفس او می‌شوند و این پیش‌زمینه ذهنی ممکن است باعث شود که او را سخنران خوبی ارزیابی نکنند.
برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر به عنوان یک سخنران حرفه‌ای موارد زیر را رعایت کنید:
دانش و اطلاعات فنی خود را کامل کنید: هنگامی که شما می‌خواهید در مورد موضوعی با دیگران گفتگو کنید مخاطب شما را از دو جنبه ارزیابی می‌کند:
۱- دانش شما در حوزه مورد بحث
۲- نحوه انتقال مطالب
داشتن دانش فنی و تخصص درباره موضوع گفتگو مهمترین ویژگی یک سخنران خوب است. گنجینه اطلاعات شما اصلی‌ترین منبع اعتماد به نفس شما است. بهتر است تا در مورد موضوعاتی که دانشی درباره آن ندارید اظهار نظر نکنید.
کسب اطلاعات درباره اشخاص و مکان‌ها پیش از جلسه: سعی کنید از طرق مختلف اطلاعاتی در مورد شرایط محیطی و مخاطبینی که قرار است در جمع آن‌ها حاضر شوید بدست بیاورید. می‌توانید قبل از جلسه یک بار به محل برگزاری جلسه یا گردهمایی بروید و با محیط بیشتر آشنا شوید. از طریق آشنایان اطلاعاتی درباره افراد حاضر در جلسه کسب کنید.
تصویرسازی ذهنی: واقعیت‌ها را قبل از اینکه اتفاق بیفتند در ذهن خود تصویرسازی کنید. این تکنیک که در بسیاری از دیدگاه‌های روانشناسی توصیه شده، بسیار کاربردی است. بعد از جمع‌آوری اطلاعات کلی درباره جلسه‌ای که به آن دعوت شده‌اید، یک تصویرسازی با جزئیات را در ذهن خود مرور کنید. خود را در حال گفتگو با اشخاص مورد نظر تصور کنید، نحوه صحبت کردن و لباس پوشیدن خود را ببینید. حس مثبتی که از یک ارتباط اجتماعی موفق بدست می‌آورید را در ذهن بازسازی کنید.
ممکن است آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد چندان شباهتی به این تصویرسازی ذهنی نداشته باشد ولی همین مرور ذهنی از اضطراب ناشی از حضور در محیط ناآشنا می‌کاهد. اگر تجربه مثبتی از یک جلسه سخنرانی عالی داشته‌اید آن را در ذهن مرور کنید و نقاط مثبت خود و بازخوردهای مناسبی که گرفته‌اید را بخاطر بیاورید. اگر تجربه بدی از یک ارتباط اجتماعی داشته‌اید، روند اتفاقات را مرور کنید و سناریو را بازسازی کنید. سعی کنید روش مناسب را برای اصلاح اشتباهات خود پیدا کنید. این تمرین تصویرسازی ذهنی را جلو آینه و یا با چشمان بسته چندین بار انجام دهید.
فی‌البداهه و خلاق باشید: لازم نیست متن سخنرانی یا گفتگو را به طور دقیق و عین جملاتی که از قبل آماده کرده‌اید در جلسه تکرار کنید. سعی کنید خودتان باشید و با در نظر گرفتن کلیات موضوع روند صحبت‌ها را با توجه به تعامل با مخاطبین به صورت خلاق و فی‌البداهه پیش ببرید.
از گفتگوی درونی منفی با خود بپرهیزید: همه ما در طی روز بیشتر از هر کسی با خودمان گفتگوی درونی داریم. بخشی از این گفتگوی درونی صدای والد ما است که درونی شده است. مفهوم والد در ساختار شخصیتی، مجموع بایدها و نبایدهایی است که از بدو تولد تا پنج سالگی از طریق پدر و مادر و سایر مراقبین یا حتی رسانه‌ها در ذهن کودک ضبط می‌شود. صدای والد تاثیراتی بسیار عمیق در ساختار شخصیتی کودک تا سال‌های آینده بر جای می‌گذارد. این ضبط‌ها بدون تجزیه و تحلیل توسط کودک پذیرفته می‌شود و بعدها در بزرگسالی به طور مداوم و ناخودآگاه در ذهن فرد بازنواخت می‌شود. در واقع بسیاری از افراد خودپنداره خود را از صدای والدشان برداشت کرده‌اند و این پایه اعتماد به نفس فرد است.
در افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند همواره گفتگوی درونی منفی در جریان است مثل این جملات «تو به اندازه کافی خوب نیستی، این بار هم مثل دفعات قبل همه کارها رو خراب می‌کنی» و معمولاً عملکرد این افراد به گونه‌ای است که این گفتار منفی ضبط شده را تأیید می‌کند. برای شکستن این دور باطل لازم است به کمک یک مشاور حرفه‌ای یا با مطالعه و تمرین به مرور زمان خودپنداره و گفتارهای درونی منفی خود را تغییر دهیم.
توجه داشته باشید که افزایش اعتماد به نفس در صحبت کردن بخصوص در جمع و جلسه سخنرانی یک مهارت است که مانند هر مهارت دیگر علاوه بر کسب اطلاعات نیاز به تمرین عملی دارد. ویژگی‌های شخصی خود را با توجه به نکاتی که در بالا بیان شد ارزیابی کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنید و راهکارها را برای افزایش اعتماد به نفس خود به عنوان یک فرد اجتماعی موفق در موقعیت‌های واقعی بکار گیرید.
کاریزما
ارائه تعریف و پیدا کردن کلمه فارسی که بتواند مفهوم واژه کاریزما را منتقل کند، آسان نیست. به بیان ساده کاریزما به مجوعه‌ای از رفتارها و ویژگی‌های مثبت و جذاب که باعث می‌شود دیگران با اشتیاق به سمت فردی کشیده شوند، گفته می‌شود.
کاریزماتیک بودن از جمله اصول سخنرانان محبوب است. بعضی از افراد کاریزما را ویژگی ذاتی و منحصر به افراد خاصی می‌دانند و برخی آن را مهارتی می‌دانند که در هر سنی و هر موقعیتی با یادگیری و تمرین قابل دستیابی است. اغلب سخنرانان مشهور و موفق افراد کاریزماتیک هستند. این افراد با نفوذی که در افکار دیگران دارند می‌توانند آن‌ها را مجذوب خود کنند و حتی باعث تغییر نگرش و رفتار مخاطبین خود شوند.
بخش زیادی از کاریزما به واسطه مهارت فن بیان و سخنوری نمایان می‌شود. رعایت ترکیب مناسبی از زبان بدن، حالات صورت، لحن، چیدمان کلمات، استفاده از استعاره و ترکیبات ادبی خاص بخشی از ویژگی‌های گفتار افراد کاریزماتیک است. داشتن ظاهر و پوشش مناسب، تسلط، دانش و اطلاعات، اعتماد به نفس در رفتار و گفتار، ویژگی‌های شخصیتی مثبت، فن بیان قوی و تسلط یر زبان بدن از ویژگی‌های افراد کاریزماتیک است.
یک فرد افسرده، نگران و عصبی نمی‌تواند دیگران را به خود جذب کند. برای انتقال حس مثبت در وهله اول باید خودتان از درون احساس شادی، رضایت و خوشبختی داشته باشید. سپس باید توانایی انتقال این حس نشاط و شادابی و آرامش درونی خود به دیگران را داشته باشید. در عین اعتماد به نفس و وقار، فروتنی، رفتار گرم و صمیمی بخشی از منش افراد کاریزماتیک است. خودنمایی و ظاهرسازی در رفتار افراد کاریزماتیک دیده نمی‌شود. لبخند، ارتباط چشمی، لحن کلام و رفتار شما ابزار انتقال احساسات مثبت شما به دیگران است. معمولاً بیشترین تأثیرگذاری بر دیگران در اولین برخورد در کمتر از یک دقیقه اتفاق می‌افتد.
اینکه بتوانید حس مثبت خود از دیدن طرف مقابل را در شروع جلسه به خوبی ابراز کنید در ادامه تعامل شما تأثیر زیادی خواهد داشت. احساس مثبت خود را با نهایت صداقت و بدون تملق از ملاقات و آشنایی با افراد حاضر در جمع منتقل کنید. توانایی همدلی، شناخت و آگاهی از مشکلات و مسائل مخاطب، تمرکز بر دغدغه‌های ذهنی افرادی که برای شنیدن سخنرانی جمع شده‌اند، کلید نفوذ به افکار و احساسات مخاطب است.
فن بیان
فن بیان به معنای نحوه بکارگیری زبان به عنوان یک ابزار ارتباطی است. تسلط بر موضوع بحث، انتخاب کلمات و جملات به روش مناسب‌ برای انتقال درست پیام و در مجموع به معنای داشتن مهارت سخنوری است.
مهارت در فن بیان و سخنوری تا حد زیادی وابسته به هوش کلامی است. هوش کلامی یکی از هوش‌های چندگانه‌ای است که توسط گاردنر معرفی شد. با وجود اینکه زمینه‌های ژنتیکی و ذاتی، تاثیر زیادی روی میزان هوش کلامی فرد دارد، اما پرورش و تقویت آن حتی در بزرگسالی هم میسر است. مولفه هوش کلامی شامل معناشناسی، آواشناسی، قواعد و دستور زبان، کاربرد زبان است.
معناشناسی یعنی دانستن معنای کلمات و استفاده به جا از آن برای انتقال مفهوم. آواشناسی به معنای نحوه تلفظ صحیح کلمات است. توانایی جمله‌سازی به کمک قواعد و دستور زبان میسر است. دانستن و رعایت این نکات در نگارش و ارتباطات شفاهی از دیگر ابعاد هوش کلامی است. با داشتن تسلط کافی بر سه بعد اول فرد می‌تواند به بعد چهارم از هوش کلامی یعنی کاربرد زبان دست پیدا کند. کاربرد زبان به معنای توانایی بکارگیری کلمات، جملات و عبارات مناسب از میان تعابیر و مفاهیم گوناگون و انتخاب مناسب‌ترین شیوه انتقال پیام با توجه به عواملی همچون موقعیت، محیط و مخاطب است.
نداشتن مکث در هنگام بیان جملات، استفاده از لحن صدای مناسب، یکنواخت صحبت نکردن، بالا و پایین بردن صدا در طی زمان ارائه، تأکید بر کلمات خاص با تغییر تن صدا، شمرده صحبت کردن، انتخاب سرعت مناسب هنگام ارائه مطلب و بیان جملات، داشتن دامنه لغات وسیع و استفاده از داستان، حکایت، ضرب‌المثل و جملات طنزآمیز در هنگام ارائه مطلب، از جمله نکاتی است که رعایت آن به داشتن فن بیان قوی و در نتیجه شناخته شدن به عنوان یک سخنران، کمک می‌کند.
داشتن کلام نافذ، قدرت قانع کردن دیگران برای اینکه اطلاعات شما را به عنوان یک فرد متخصص بپذیرند، خودداری از اطاله کلام و ارائه مطلب به صورت جامع، مفید و مختصر هنری است که داشتن مهارت در آن می‌تواند بر میزان اثرگذاری شما بر مخاطب تأثیر زیادی داشته باشد. سعی کنید بیان قدرتمند و روان داشته باشید. جملات را با صدای رسا، با تسلط و محکم بیان کنید.
مکث‌های طولانی، «من و من کردن» و تکرار یک تکیه کلام از کیفیت سخنرانی شما می‌کاهد. با صدای رسا و تن صدای مناسب ( نه خیلی بلند و نه خیلی آرام ) صحبت کنید. فاصله‌گذاری در هنگام صحبت و استفاده زیاد از اصواتی مانند «ام» و «من من» کردن و با تن صدای پایین و آهسته صحبت کردن نشان‌دهنده کمرویی و عدم حس اعتماد به نفس است. بیشتر از اینکه با پرگویی برای خودنمایی و جذاب نشان دادن خود تلاش کنید از جملات کوتاه و تأثیرگذار استفاده کنید.
یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک سخنران خوب را متمایز می‌کند، استفاده از شوخی‌های به جا و داستان در طی صحبت‌هایش است. شمرده و گویا صحبت کنید. اگر مطالب را خیلی سریع بیان کنید ممکن است مخاطب نتواند اطلاعات لازم را دریافت کند. با ریتم خیلی کند صحبت کردن هم ممکن است حوصله مخاطب را سر ببرد.
داستان‌گویی، استفاده از حکایات طنزآمیز و اسطوره‌ها، بیان تجربیات شخصی معمولاً بسیار بیشتر از نمودارها، آمارها و اعداد و ارقام در ذهن مخاطب نقش می‌بندد. البته میزان استفاده از هر یک روش‌ها و شیوه‌های ارائه مطلب باید با موقعیت، جو جلسه، موضوع مورد بحث و سطح سواد و موقعیت اجتماعی شنوندگان و حاضران در جمع باید مطابقت داشته باشد.
توانایی انتقال احساسات و هیجانات با استفاده از کلمات و سایر ابزارهای ارتباط غیرکلامی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا یک سخنرانی خشک حتی اگر اطلاعات زیادی را دربرداشته باشد، تنها در صورتی می‌تواند بر مخاطب اثر بگذارد و اطلاعات در ذهن او بماند که به نوعی برایش جذابیت داشته باشد و هیجانات او را برانگیزاند.
زبان بدن
زبان بدن یا Body Language یکی از اصلی‌ترین اجزای ارتباطات غیرکلامی است که داشتن اطلاعاتی در مورد بکارگیری آن در اثربخش بودن تعاملات اجتماعی ما بسیار حائز اهمیت است. معمولاً افراد از زبان بدن خود آگاه نیستند و به آن اهمیتی نمی‌دهند در حالی‌که بیش از ۹۳ درصد از جذابیت و تأثیرگذاری شما در روابط اجتماعی ناشی از زبان بدن شما است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
به زبان بدن و لحن صحبت کردن و ادبیات کلام خود دقت کنید. شما حدود ۷ ثانیه فرصت دارید تا مخاطبین را جذب کنید. مخاطب شما در همین مدت کوتاه با توجه به وضعیت ظاهر، نحوه ایستادن، حالات چهره، شامل ترس، لبخند، هیجان‌زدگی و سایر اطلاعاتی که از طریق زبان بدنتان به او منتقل می‌کنید، شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ همچنین با شنیدن اولین کلماتی که به کار برده‌اید، لحن کلام و طنین صدا، تصوری از شخصیت و وضعیت روانی فعلی شما در ذهنش نقش می‌بندد و معمولاً در ادامه شما را با همین تصویر کلی مورد قضاوت و ارزیابی قرار می‌دهد. پس تمام انرژی خود را برای ارائه یک شروع عالی بکار بگیرید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
با لحن قاطعانه و نه تهاجمی صحبت کنید. زبان بدن و احساس اعتماد به نفس بر هم تاثیر متقابل دارند. همانطور که از زبان بدن و کلام افراد می‌توان میزان اعتماد به نفس آن‌ها را برآورد نمود با تمرین نحوه صحیح ایستادن، نشستن و حرکات چهره و بدن می‌توانید بر حس اعتماد به نفس خود بیافزایید. با یادگیری زبان بدن می‌توانید هنگام ارائه مطالب منظور خود را بهتر به مخاطب منتقل کنید و همچنین او را بیشتر تحت تأثیر قرار دهید. در هنگام سخنرانی با بکارگیری اصول و قواعدی که در زمینه زبان بدن در منابع علمی مطرح شده است و ترکیب تکنیک‌های زبان بدن با کلمات و جملات، بر قدرت کلام خود تایید کنید. رعایت این اصول در اثربخشی کلام ما بسیار تاثیرگذار است. در ادامه به چند نکته جالب در این زمینه اشاره می‌شود:
طبق نظر «لیلیان گلس» کارشناس زبان بدن و نویسنده کتاب «کاربردهای زبان بدن»، افراد با اعتماد به نفس همیشه سرشان را بالا نگه می‌دارند، هنگام صحبت با دیگران به جای نگاه کردن به میز یا زمین به روبرو و چشم‌های طرف مقابل نگاه می‌کنند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
تماس چشمی مناسب نکته کلیدی ارتباط اجتماعی است. نحوه نگاه کردن صحیح به چشم‌های مخاطب، بسته به میزان صمیمیت در رابطه و موقعیت اجتماعی که در آن قرار دارند، متفاوت است. در ارتباط نزدیک با افراد صمیمی، خیره شدن به چشم‌ها حس خوبی ایجاد می‌کند ولی در ارتباط اجتماعی عمومی نگاه کردن به چشم سوم (وسط پیشانی) به جای خیره شدن توصیه می‌شود. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟ راست قامت و با پشت صاف ایستادن و عقب دادن شانه‌ها بر ایجاد حس اعتماد به نفس تأثیر دارد. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند معمولاً در این وضعیت می‌ایستند. سر حال بودن، اقتدار در وضعیت ایستادن، حس اعتماد به نفس را در شما به طرف مقابل بازتاب می‌کند، برعکس شل و بی‌حال و خمیده ایستادن نشانه ضعف و کمبود اعتماد به نفس است.نتایج تحقیقاتی «امی کندی» درباره رابطه اعتماد به نفس و زبان بدن نشان می‌دهد که تغییر در زبان بدن و حالات بدنی در حالت نشسته و ایستاده بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بسزایی دارد. زبان بدن شما به طور ناخودآگاه پیام‌هایی را به دیگران منتقل می‌کند و افراد با توجه به میزان هوش اجتماعی که دارند با دیدن رفتار و زبان بدن شما می‌توانند میزان اعتماد به نفس شما را ارزیابی کنند. این یکی از توانایی‌های مغز اجتماعی ما است و معمولاً پردازش این اطلاعات در کسری از دقیقه، به صورت سریع و ناخودآگاه اتفاق می‌افتد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
جالب است بدانید، تحقیقات نشان می‌دهد که عکس این مطلب نیز صادق است. داشتن تمرینات روزانه برای حفظ وضعیت مناسب بدن در محیط‌های اجتماعی و حتی در تنهایی و تغییر در زبان بدن به افراد مضطراب و با اعتماد به نفس پایین کمک می‌کند تا حس منفی درونی آن‌ها کاهش پیدا کند و به تدریج باعث بهبود علائم اضطراب و کم شدن حس خود کم بینی آن‌ها می‌شود.
تقریباً تمام کسانی که درباره زبان بدن مطالعه و اظهار نظر می‌کنند معتقدند که داشتن حالت دفاعی در زبان بدن نشان‌دهنده اعتماد به نفس و عزت نفس پایین است. دست به سینه نشستن، نشان‌دهنده داشتن گارد دفاعی و عدم احساس صمیمیت و راحتی نسبت به طرف مقابل است. مراقب باشید عضلات و فرم بدنتان را در حالت نشسته و ایستاده در وضعیت منقبض و جمع شده قرار ندهید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
هنگام ایستادن یا نشستن روی صندلی، پاها را کمی کمتر از عرض شانه باز و دست‌ها را در کناره بدن نگه دارید. ایستادن در وضعیتی که پاها ضربدری یا کاملا به هم چسبیده و انگشتان به هم قلاب شده و وضعیت سر رو به پایین است، شما را کمرو و خجالتی نشان می‌دهد.
هنگام صحبت کردن بهتر است دست‌هایتان بیرون از جیب و در جلو بدن شما باشد. قرار دادن دست‌ها در جیب، نشان‌دهنده این است که نسبت به فرد مقابل حس عدم اطمینان و معذب بودن دارید. از حرکات دست و نشان دادن کف دست رو به بالا استفاده کنید. حرکات بدون تنش و باز کردن بازوها و دست‌ها نشان از آرامش، تعادل و وقار در فرد است.
تکان دادن پاها، داشتن حرکات اضافی، نشان‌دهنده اضطراب و تنش درونی است. علاوه بر این خاراندن سر، پشت گردن و صورت نشان‌دهنده کلافگی و بی‌قراری است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
به بازخوردها و زبان بدن مخاطبین خود توجه داشته باشید. آن‌ها ممکن است بازخورهای خود را با لبخند زدن، حرکات صورت، ابروها و چشم‌ها نشان دهند.
گره کردن دست‌ها پشت سر نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شما در بحث جاری است. هنگامی که پشت میز نشسته‌اید، قرار دادن آرنج‌ها روی میز و لمس نوک انگشتان با هم، نشان‌دهنده اعتماد به نفس و تسلط شما بر موضوع بحث است.
نحوه دست دادن افراد در هنگام سلام و خداحافظی اطلاعات خوبی درباره میزان اعتماد به نفس و حس صمیمیت منتقل می‌کند. دست دادن با نوک انگشتان و با کمترین تماس ممکن است نشان‌دهنده عدم صمیمیت و اعتماد به نفس باشد. سعی کنید در هنگام دست دادن تمام دست فرد مقابل را با انگشتان بگیرید. محکم دست دادن حس خوبی از تعامل و صمیمیت در فرد مقابل ایجاد می‌کند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
گره کردن دست‌ها پشت سر و قرار دادن ساق یک پا روی زانوی پای دیگر، حس غالب بودن و اعتماد به نفس را نشان می‌دهد. قدم زدن با قدم‌های کشیده و قامت راست از دیگر نشانه‌های اعتماد به نفس است.
توجه به این نکته الزامی است که صرف دانستن این موارد تأثیر چندانی بر افزایش اعتماد به نفس شما در حین سخنرانی نخواهد داشت. لازم است که ابتدا به دفعات زیاد و گاهی با تصویرسازی ذهنی آگاهانه این نکات را در رفتار خود تمرین کنید تا به تدریج ملکه ذهن و رفتار شما شود و به عنوان بخشی از عادات خوب شما بر نحوه ارائه و سخنرانی شما اثر بگذارد.

سخنران کیست؟ الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
به فردی که در حضور گروهی از مخاطبین و شنوندگان در ارتباطی نیمه‌تعاملی، به ارائه اطلاعاتی در مورد موضوعی خاص می‌پردازد، سخنران می‌گویند. سخنران برای اینکه بتواند با مخاطبین خود ارتباط برقرار کند باید توانایی‌هایی داشته باشد. از جمله این توانایی‌ها داشتن فن بیان قوی و اعتماد به نفس بالا است. بدون این توانایی‌ها سخنران نمی‌تواند اطلاعات مورد نظر را به خوبی منتقل کند. سخنران باید بتواند با استفاده از کلمات، لحن و زبان بدن آنچه در ذهن دارد به مخاطب انتقال دهد. در ادامه به تفصیل در مورد ویژگی‌های یک سخنران حرفه‌ای و آموزش سخنرانی توضیح خواهیم داد.
ویژگی‌های سخنران حرفه‌ای الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟ داشتن مهارت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی بالا شامل هوش هیجانی، اعتماد به نفس، فن بیان قوی و آگاهی و استفاده درست از زبان بدن است. کسب هر یک از این مهارت‌ها جزئیات زیادی دارد که علاوه بر آگاهی از آن‌ها باید بتوانید در عمل در موقعیت‌های واقعی و در جلسات سخنرانی، به خوبی آن‌ها را بکارگیرید. به گفته جرالد فورد (Gerald Ford)، هیچ چیز در زندگی مهمتر از توانایی برقراری ارتباط مؤثر نیست.
هوش هیجانی
هوش هیجانی شامل ابعاد مختلفی مانند توانایی شناخت احساسات خود و دیگران، توانایی مدیریت احساسات در ارتباط با خود و دیگران است. همه ما در زندگی روزمره با هیجانات پایه شامل شادی، غم، خشم، انزجار و ترس مواجه می‌شویم. سایر احساسات و هیجانات ما ترکیبی از این هیجانات پایه هستند. به طور مثال حس خجالت را می‌توان ترکیبی از غم و ترس در نظر گرفت. در وهله اول اینکه ما بتوانیم این احساسات را به صورت متمایز در درون خود شناسایی کنیم اهمیت زیادی دارد.
مثلاً ممکن است با یکی از همکاران خود برخورد کنید و از او بپرسید امروز حالت چطور است؟ و همکار شما بگوید «زیاد حالم خوب نیست.» این پاسخ خیلی کلی است ولی اگر بگوید «به خاطر بحثی که چند دقیقه پیش با یک مشتری داشتم کمی احساس عصبانیت می‌کنم» پاسخ واضح‌تری است. در این حالت همکار شما با استفاده از هوش هیجانی، احساس درونی خود را بخوبی متوجه شده و در یک جمله توانسته حس خود را بیان و به شما منتقل کند. این مرحله اول از هوش هیجانی است.
ممکن است همکار شما تصمیم بگیرد برای کم شدن این حس خشم و عصبانیت چند دقیقه در هوای آزاد قدم بزند و کمی با شما در مورد اهمیت جلسه و دلیل ناراحتیش صحبت کند. در این مرحله او با انجام این کار سعی در مدیریت هیجان خود داشته و می‌خواهد آن را کنترل کند. در این مرحله علاوه بر اینکه هیجان خود را به خوبی شناخته، می‌داند با چه راهکاری باید آن را کنترل و مدیریت کند. مرحله دوم از هوش هیجانی توانایی مدیریت احساسات و هیجانات خود است.
از طرفی شما با شنیدن صحبت‌های دوست خود می‌توانید احساسات او را درک کنید. توانایی درک هیجانات و افکار دیگران مرحله سوم از هوش هیجانی است.
در ادامه دوست شما می‌گوید برای اینکه بتوانم مشکل مشتری را حل کنم از او خواستم از فریاد کشیدن دست بردارد و مشکل خود را به‌ صورت مکتوب نوشته تا پیگیری شود. این مرحله چهارم از تعریف هوش هیجانی است. اینکه علاوه بر درک هیجانات طرف مقابل، چگونه ارتباط خود با او را مدیریت کنیم.
از آنجا که سخنرانی نوعی تعامل اجتماعی است، داشتن هوش هیجانی بالا لازمه موفقیت در این مهارت است. یک سخنران حرفه‌ای به خوبی هیجانات خود را مدیریت می‌کند. عکس‌العمل مخاطبین خود را به خوبی درک می‌کند و نسبت به بازخورد آن‌ها روند ارائه را پیش می‌برد. به طور مثال یک سخنران باید بتواند اضطراب از حضور و در مرکز توجه بودن در جمع را مدیریت کند.
احتمالاً تجربه لرزش صدا یا دست در هنگام ارائه در جمع برای همه ما پیش آمده است. البته معمولاً این مسأله برای سخنران‌های مبتدی طبیعی است و با تکرار و تمرین برطرف می‌شود. ممکن است سخنران با دیدن حالت چهره مخاطبین متوجه شود که بخشی از مطلب را خوب انتقال نداده یا نحوه ارائه باعث خستگی شنونده‌ها شده است. در چنین موقعیتی با ایجاد تغییر فی‌البداهه و خلاقانه روند ارتباط خود با مخاطب را اصلاح می‌کند و بازخوردها را در ذهنش ارزیابی می‌کند. سخنران باید ویژگی‌ها و سطح دانش مخاطب خود را بداند و بر اساس آن نحوه ارائه مطلب را به گونه‌ای تنظیم کند که طرف مقابل بتواند به خوبی مطلب را متوجه شود.
اعتماد به نفس
یکی از نکات مهمی که شما را به یک سخنور خوب تبدیل می‌کند، حس اعتماد به نفسی است که در گفتار و رفتار خود به مخاطبین منتقل می‌کنید.
پاسخ به سوال اعتماد به‌ نفس چیست این است که قبل از انجام یک فعالیت با توجه به توانایی خود نتیجه را به درستی ارزیابی کنید و با باور به اینکه می‌توانید در آن فعالیت موفق باشید، برای انجام آن اقدام کنید. اعتماد به نفس یک حالت ذهنی است که بر عملکرد فرد تاثیر مستقیم دارد. میزان اعتماد به نفس فرد در همه مواقع به یک اندازه نیست. ممکن است فردی در انجام کارهای آسان و روزمره اعتماد به نفس خوبی داشته باشد ولی در هنگام مواجهه با تکلیف یا مسئولیت دشوار خود را ببازد و اعتماد به نفس کافی نداشته باشد.
افرادی که بیشتر بر این باور هستند که در انجام تکالیف و برنامه‌هایشان موفق هستند اغلب پیش از انجام کار وقتی خود را در حال انجام آن کار تصور می‌کنند، جملاتی شبیه جمله «من به خوبی از عهده انجام این کار برمی‌آیم.» را در ذهن خود می‌شنوند. به حس توانمندی درونی برای انجام فعالیت‌هایی که تصمیم به انجام آن می‌گیرید، اعتماد‌ به‌ نفس گفته می‌شود. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
اولین قدم برای موفق بودن این است که قبل از اقدام به عمل، تصور ذهنی مثبتی درباره نتیجه عملکردمان داشته باشیم. زمانی که فرد هنگام انجام یک فعالیت خود را بازنده و شکست خورده تصور می‌کند احساس منفی شدیدی را در درون تجربه می‌کند. ممکن است برای اجتناب از تجربه واقعی این احساس شکست تصمیم بگیرد به کلی از انجام آن صرف نظر کند و در نتیجه قدمی در مسیر پیشرفت خود برنداشته و این باور که فرد توانمندی نیست در او تقویت می‌شود. یا ممکن است ترس از شکست در او اضطراب شدیدی ایجاد کند که بر بازده کارش تأثیر منفی زیادی داشته باشد. فردی که اعتماد به نفس بالایی دارد حتی اگر شکست بخورد چون به توانایی خود باور دارد آنقدر به تلاش خود ادامه می‌دهد تا به نتیجه برسد.
وقتی با فردی که اعتماد به نفس خوبی دارد مواجه می‌شوید از زبان بدن و نوع بیان اطلاعاتش متوجه این ویژگی او می‌شوید. اگر یک سخنران اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، می‌تواند بر مخاطبین خود تأثیر بگذارد. بدون داشتن اعتماد به نفس بالا نمی‌توانید یک سخنران حرفه‌ای باشید. معمولاً افرادی که هوش اجتماعی بالایی دارند، با دیدن سخنران و نوع ارائه او متوجه کمبود اعتماد به نفس او می‌شوند و این پیش‌زمینه ذهنی ممکن است باعث شود که او را سخنران خوبی ارزیابی نکنند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر به عنوان یک سخنران حرفه‌ای موارد زیر را رعایت کنید:
دانش و اطلاعات فنی خود را کامل کنید: هنگامی که شما می‌خواهید در مورد موضوعی با دیگران گفتگو کنید مخاطب شما را از دو جنبه ارزیابی می‌کند:
۱- دانش شما در حوزه مورد بحث
۲- نحوه انتقال مطالب
داشتن دانش فنی و تخصص درباره موضوع گفتگو مهمترین ویژگی یک سخنران خوب است. گنجینه اطلاعات شما اصلی‌ترین منبع اعتماد به نفس شما است. بهتر است تا در مورد موضوعاتی که دانشی درباره آن ندارید اظهار نظر نکنید.
کسب اطلاعات درباره اشخاص و مکان‌ها پیش از جلسه: سعی کنید از طرق مختلف اطلاعاتی در مورد شرایط محیطی و مخاطبینی که قرار است در جمع آن‌ها حاضر شوید بدست بیاورید. می‌توانید قبل از جلسه یک بار به محل برگزاری جلسه یا گردهمایی بروید و با محیط بیشتر آشنا شوید. از طریق آشنایان اطلاعاتی درباره افراد حاضر در جلسه کسب کنید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
تصویرسازی ذهنی: واقعیت‌ها را قبل از اینکه اتفاق بیفتند در ذهن خود تصویرسازی کنید. این تکنیک که در بسیاری از دیدگاه‌های روانشناسی توصیه شده، بسیار کاربردی است. بعد از جمع‌آوری اطلاعات کلی درباره جلسه‌ای که به آن دعوت شده‌اید، یک تصویرسازی با جزئیات را در ذهن خود مرور کنید. خود را در حال گفتگو با اشخاص مورد نظر تصور کنید، نحوه صحبت کردن و لباس پوشیدن خود را ببینید. حس مثبتی که از یک ارتباط اجتماعی موفق بدست می‌آورید را در ذهن بازسازی کنید.
ممکن است آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد چندان شباهتی به این تصویرسازی ذهنی نداشته باشد ولی همین مرور ذهنی از اضطراب ناشی از حضور در محیط ناآشنا می‌کاهد. اگر تجربه مثبتی از یک جلسه سخنرانی عالی داشته‌اید آن را در ذهن مرور کنید و نقاط مثبت خود و بازخوردهای مناسبی که گرفته‌اید را بخاطر بیاورید. اگر تجربه بدی از یک ارتباط اجتماعی داشته‌اید، روند اتفاقات را مرور کنید و سناریو را بازسازی کنید. سعی کنید روش مناسب را برای اصلاح اشتباهات خود پیدا کنید. این تمرین تصویرسازی ذهنی را جلو آینه و یا با چشمان بسته چندین بار انجام دهید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
فی‌البداهه و خلاق باشید: لازم نیست متن سخنرانی یا گفتگو را به طور دقیق و عین جملاتی که از قبل آماده کرده‌اید در جلسه تکرار کنید. سعی کنید خودتان باشید و با در نظر گرفتن کلیات موضوع روند صحبت‌ها را با توجه به تعامل با مخاطبین به صورت خلاق و فی‌البداهه پیش ببرید.
از گفتگوی درونی منفی با خود بپرهیزید: همه ما در طی روز بیشتر از هر کسی با خودمان گفتگوی درونی داریم. بخشی از این گفتگوی درونی صدای والد ما است که درونی شده است. مفهوم والد در ساختار شخصیتی، مجموع بایدها و نبایدهایی است که از بدو تولد تا پنج سالگی از طریق پدر و مادر و سایر مراقبین یا حتی رسانه‌ها در ذهن کودک ضبط می‌شود. صدای والد تاثیراتی بسیار عمیق در ساختار شخصیتی کودک تا سال‌های آینده بر جای می‌گذارد. این ضبط‌ها بدون تجزیه و تحلیل توسط کودک پذیرفته می‌شود و بعدها در بزرگسالی به طور مداوم و ناخودآگاه در ذهن فرد بازنواخت می‌شود. در واقع بسیاری از افراد خودپنداره خود را از صدای والدشان برداشت کرده‌اند و این پایه اعتماد به نفس فرد است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
در افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند همواره گفتگوی درونی منفی در جریان است مثل این جملات «تو به اندازه کافی خوب نیستی، این بار هم مثل دفعات قبل همه کارها رو خراب می‌کنی» و معمولاً عملکرد این افراد به گونه‌ای است که این گفتار منفی ضبط شده را تأیید می‌کند. برای شکستن این دور باطل لازم است به کمک یک مشاور حرفه‌ای یا با مطالعه و تمرین به مرور زمان خودپنداره و گفتارهای درونی منفی خود را تغییر دهیم.
توجه داشته باشید که افزایش اعتماد به نفس در صحبت کردن بخصوص در جمع و جلسه سخنرانی یک مهارت است که مانند هر مهارت دیگر علاوه بر کسب اطلاعات نیاز به تمرین عملی دارد. ویژگی‌های شخصی خود را با توجه به نکاتی که در بالا بیان شد ارزیابی کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنید و راهکارها را برای افزایش اعتماد به نفس خود به عنوان یک فرد اجتماعی موفق در موقعیت‌های واقعی بکار گیرید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
کاریزما
ارائه تعریف و پیدا کردن کلمه فارسی که بتواند مفهوم واژه کاریزما را منتقل کند، آسان نیست. به بیان ساده کاریزما به مجوعه‌ای از رفتارها و ویژگی‌های مثبت و جذاب که باعث می‌شود دیگران با اشتیاق به سمت فردی کشیده شوند، گفته می‌شود.
کاریزماتیک بودن از جمله اصول سخنرانان محبوب است. بعضی از افراد کاریزما را ویژگی ذاتی و منحصر به افراد خاصی می‌دانند و برخی آن را مهارتی می‌دانند که در هر سنی و هر موقعیتی با یادگیری و تمرین قابل دستیابی است. اغلب سخنرانان مشهور و موفق افراد کاریزماتیک هستند. این افراد با نفوذی که در افکار دیگران دارند می‌توانند آن‌ها را مجذوب خود کنند و حتی باعث تغییر نگرش و رفتار مخاطبین خود شوند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
بخش زیادی از کاریزما به واسطه مهارت فن بیان و سخنوری نمایان می‌شود. رعایت ترکیب مناسبی از زبان بدن، حالات صورت، لحن، چیدمان کلمات، استفاده از استعاره و ترکیبات ادبی خاص بخشی از ویژگی‌های گفتار افراد کاریزماتیک است. داشتن ظاهر و پوشش مناسب، تسلط، دانش و اطلاعات، اعتماد به نفس در رفتار و گفتار، ویژگی‌های شخصیتی مثبت، فن بیان قوی و تسلط یر زبان بدن از ویژگی‌های افراد کاریزماتیک است.
یک فرد افسرده، نگران و عصبی نمی‌تواند دیگران را به خود جذب کند. برای انتقال حس مثبت در وهله اول باید خودتان از درون احساس شادی، رضایت و خوشبختی داشته باشید. سپس باید توانایی انتقال این حس نشاط و شادابی و آرامش درونی خود به دیگران را داشته باشید. در عین اعتماد به نفس و وقار، فروتنی، رفتار گرم و صمیمی بخشی از منش افراد کاریزماتیک است. خودنمایی و ظاهرسازی در رفتار افراد کاریزماتیک دیده نمی‌شود. لبخند، ارتباط چشمی، لحن کلام و رفتار شما ابزار انتقال احساسات مثبت شما به دیگران است. معمولاً بیشترین تأثیرگذاری بر دیگران در اولین برخورد در کمتر از یک دقیقه اتفاق می‌افتد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟ ا پرورش و تقویت آن حتی در بزرگسالی هم میسر است. مولفه هوش کلامی شامل معناشناسی، آواشناسی، قواعد و دستور زبان، کاربرد زبان است.
معناشناسی یعنی دانستن معنای کلمات و استفاده به جا از آن برای انتقال مفهوم. آواشناسی به معنای نحوه تلفظ صحیح کلمات است. توانایی جمله‌سازی به کمک قواعد و دستور زبان میسر است. دانستن و رعایت این نکات در نگارش و ارتباطات شفاهی از دیگر ابعاد هوش کلامی است. با داشتن تسلط کافی بر سه بعد اول فرد می‌تواند به بعد چهارم از هوش کلامی یعنی کاربرد زبان دست پیدا کند. کاربرد زبان به معنای توانایی بکارگیری کلمات، جملات و عبارات مناسب از میان تعابیر و مفاهیم گوناگون و انتخاب مناسب‌ترین شیوه انتقال پیام با توجه به عواملی همچون موقعیت، محیط و مخاطب است.
نداشتن مکث در هنگام بیان جملات، استفاده از لحن صدای مناسب، یکنواخت صحبت نکردن، بالا و پایین بردن صدا در طی زمان ارائه، تأکید بر کلمات خاص با تغییر تن صدا، شمرده صحبت کردن، انتخاب سرعت مناسب هنگام ارائه مطلب و بیان جملات، داشتن دامنه لغات وسیع و استفاده از داستان، حکایت، ضرب‌المثل و جملات طنزآمیز در هنگام ارائه مطلب، از جمله نکاتی است که رعایت آن به داشتن فن بیان قوی و در نتیجه شناخته شدن به عنوان یک سخنران، کمک می‌کند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
داشتن کلام نافذ، قدرت قانع کردن دیگران برای اینکه اطلاعات شما را به عنوان یک فرد متخصص بپذیرند، خودداری از اطاله کلام و ارائه مطلب به صورت جامع، مفید و مختصر هنری است که داشتن مهارت در آن می‌تواند بر میزان اثرگذاری شما بر مخاطب تأثیر زیادی داشته باشد. سعی کنید بیان قدرتمند و روان داشته باشید. جملات را با صدای رسا، با تسلط و محکم بیان کنید.
مکث‌های طولانی، «من و من کردن» و تکرار یک تکیه کلام از کیفیت سخنرانی شما می‌کاهد. با صدای رسا و تن صدای مناسب ( نه خیلی بلند و نه خیلی آرام ) صحبت کنید. فاصله‌گذاری در هنگام صحبت و استفاده زیاد از اصواتی مانند «ام» و «من من» کردن و با تن صدای پایین و آهسته صحبت کردن نشان‌دهنده کمرویی و عدم حس اعتماد به نفس است. بیشتر از اینکه با پرگویی برای خودنمایی و جذاب نشان دادن خود تلاش کنید از جملات کوتاه و تأثیرگذار استفاده کنید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک سخنران خوب را متمایز می‌کند، استفاده از شوخی‌های به جا و داستان در طی صحبت‌هایش است. شمرده و گویا صحبت کنید. اگر مطالب را خیلی سریع بیان کنید ممکن است مخاطب نتواند اطلاعات لازم را دریافت کند. با ریتم خیلی کند صحبت کردن هم ممکن است حوصله مخاطب را سر ببرد.
داستان‌گویی، استفاده از حکایات طنزآمیز و اسطوره‌ها، بیان تجربیات شخصی معمولاً بسیار بیشتر از نمودارها، آمارها و اعداد و ارقام در ذهن مخاطب نقش می‌بندد. البته میزان استفاده از هر یک روش‌ها و شیوه‌های ارائه مطلب باید با موقعیت، جو جلسه، موضوع مورد بحث و سطح سواد و موقعیت اجتماعی شنوندگان و حاضران در جمع باید مطابقت داشته باشد.
توانایی انتقال احساسات و هیجانات با استفاده از کلمات و سایر ابزارهای ارتباط غیرکلامی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا یک سخنرانی خشک حتی اگر اطلاعات زیادی را دربرداشته باشد، تنها در صورتی می‌تواند بر مخاطب اثر بگذارد و اطلاعات در ذهن او بماند که به نوعی برایش جذابیت داشته باشد و هیجانات او را برانگیزاند.
زبان بدن الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
زبان بدن یا Body Language یکی از اصلی‌ترین اجزای ارتباطات غیرکلامی است که داشتن اطلاعاتی در مورد بکارگیری آن در اثربخش بودن تعاملات اجتماعی ما بسیار حائز اهمیت است. معمولاً افراد از زبان بدن خود آگاه نیستند و به آن اهمیتی نمی‌دهند در حالی‌که بیش از ۹۳ درصد از جذابیت و تأثیرگذاری شما در روابط اجتماعی ناشی از زبان بدن شما است.
به زبان بدن و لحن صحبت کردن و ادبیات کلام خود دقت کنید. شما حدود ۷ ثانیه فرصت دارید تا مخاطبین را جذب کنید. مخاطب شما در همین مدت کوتاه با توجه به وضعیت ظاهر، نحوه ایستادن، حالات چهره، شامل ترس، لبخند، هیجان‌زدگی و سایر اطلاعاتی که از طریق زبان بدنتان به او منتقل می‌کنید، شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ همچنین با شنیدن اولین کلماتی که به کار برده‌اید، لحن کلام و طنین صدا، تصوری از شخصیت و وضعیت روانی فعلی شما در ذهنش نقش می‌بندد و معمولاً در ادامه شما را با همین تصویر کلی مورد قضاوت و ارزیابی قرار می‌دهد. پس تمام انرژی خود را برای ارائه یک شروع عالی بکار بگیرید.
با لحن قاطعانه و نه تهاجمی صحبت کنید. زبان بدن و احساس اعتماد به نفس بر هم تاثیر متقابل دارند. همانطور که از زبان بدن و کلام افراد می‌توان میزان اعتماد به نفس آن‌ها را برآورد نمود با تمرین نحوه صحیح ایستادن، نشستن و حرکات چهره و بدن می‌توانید بر حس اعتماد به نفس خود بیافزایید. با یادگیری زبان بدن می‌توانید هنگام ارائه مطالب منظور خود را بهتر به مخاطب منتقل کنید و همچنین او را بیشتر تحت تأثیر قرار دهید. در هنگام سخنرانی با بکارگیری اصول و قواعدی که در زمینه زبان بدن در منابع علمی مطرح شده است و ترکیب تکنیک‌های زبان بدن با کلمات و جملات، بر قدرت کلام خود تایید کنید. رعایت این اصول در اثربخشی کلام ما بسیار تاثیرگذار است. در ادامه به چند نکته جالب در این زمینه اشاره می‌شود:
طبق نظر «لیلیان گلس» کارشناس زبان بدن و نویسنده کتاب «کاربردهای زبان بدن»، افراد با اعتماد به نفس همیشه سرشان را بالا نگه می‌دارند، هنگام صحبت با دیگران به جای نگاه کردن به میز یا زمین به روبرو و چشم‌های طرف مقابل نگاه می‌کنند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
تماس چشمی مناسب نکته کلیدی ارتباط اجتماعی است. نحوه نگاه کردن صحیح به چشم‌های مخاطب، بسته به میزان صمیمیت در رابطه و موقعیت اجتماعی که در آن قرار دارند، متفاوت است. در ارتباط نزدیک با افراد صمیمی، خیره شدن به چشم‌ها حس خوبی ایجاد می‌کند ولی در ارتباط اجتماعی عمومی نگاه کردن به چشم سوم (وسط پیشانی) به جای خیره شدن توصیه می‌شود. راست قامت و با پشت صاف ایستادن و عقب دادن شانه‌ها بر ایجاد حس اعتماد به نفس تأثیر دارد. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند معمولاً در این وضعیت می‌ایستند. سر حال بودن، اقتدار در وضعیت ایستادن، حس اعتماد به نفس را در شما به طرف مقابل بازتاب می‌کند، برعکس شل و بی‌حال و خمیده ایستادن نشانه ضعف و کمبود اعتماد به نفس است.نتایج تحقیقاتی «امی کندی» درباره رابطه اعتماد به نفس و زبان بدن نشان می‌دهد که تغییر در زبان بدن و حالات بدنی در حالت نشسته و ایستاده بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بسزایی دارد. زبان بدن شما به طور ناخودآگاه پیام‌هایی را به دیگران منتقل می‌کند و افراد با توجه به میزان هوش اجتماعی که دارند با دیدن رفتار و زبان بدن شما می‌توانند میزان اعتماد به نفس شما را ارزیابی کنند. این یکی از توانایی‌های مغز اجتماعی ما است و معمولاً پردازش این اطلاعات در کسری از دقیقه، به صورت سریع و ناخودآگاه اتفاق می‌افتد.
جالب است بدانید، تحقیقات نشان می‌دهد که عکس این مطلب نیز صادق است. داشتن تمرینات روزانه برای حفظ وضعیت مناسب بدن در محیط‌های اجتماعی و حتی در تنهایی و تغییر در زبان بدن به افراد مضطراب و با اعتماد به نفس پایین کمک می‌کند تا حس منفی درونی آن‌ها کاهش پیدا کند و به تدریج باعث بهبود علائم اضطراب و کم شدن حس خود کم بینی آن‌ها می‌شود. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
تقریباً تمام کسانی که درباره زبان بدن مطالعه و اظهار نظر می‌کنند معتقدند که داشتن حالت دفاعی در زبان بدن نشان‌دهنده اعتماد به نفس و عزت نفس پایین است. دست به سینه نشستن، نشان‌دهنده داشتن گارد دفاعی و عدم احساس صمیمیت و راحتی نسبت به طرف مقابل است. مراقب باشید عضلات و فرم بدنتان را در حالت نشسته و ایستاده در وضعیت منقبض و جمع شده قرار ندهید.
هنگام ایستادن یا نشستن روی صندلی، پاها را کمی کمتر از عرض شانه باز و دست‌ها را در کناره بدن نگه دارید. ایستادن در وضعیتی که پاها ضربدری یا کاملا به هم چسبیده و انگشتان به هم قلاب شده و وضعیت سر رو به پایین است، شما را کمرو و خجالتی نشان می‌دهد.
هنگام صحبت کردن بهتر است دست‌هایتان بیرون از جیب و در جلو بدن شما باشد. قرار دادن دست‌ها در جیب، نشان‌دهنده این است که نسبت به فرد مقابل حس عدم اطمینان و معذب بودن دارید. از حرکات دست و نشان دادن کف دست رو به بالا استفاده کنید. حرکات بدون تنش و باز کردن بازوها و دست‌ها نشان از آرامش، تعادل و وقار در فرد است.
تکان دادن پاها، داشتن حرکات اضافی، نشان‌دهنده اضطراب و تنش درونی است. علاوه بر این خاراندن سر، پشت گردن و صورت نشان‌دهنده کلافگی و بی‌قراری است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
به بازخوردها و زبان بدن مخاطبین خود توجه داشته باشید. آن‌ها ممکن است بازخورهای خود را با لبخند زدن، حرکات صورت، ابروها و چشم‌ها نشان دهند.
گره کردن دست‌ها پشت سر نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شما در بحث جاری است. هنگامی که پشت میز نشسته‌اید، قرار دادن آرنج‌ها روی میز و لمس نوک انگشتان با هم، نشان‌دهنده اعتماد به نفس و تسلط شما بر موضوع بحث است.
نحوه دست دادن افراد در هنگام سلام و خداحافظی اطلاعات خوبی درباره میزان اعتماد به نفس و حس صمیمیت منتقل می‌کند. دست دادن با نوک انگشتان و با کمترین تماس ممکن است نشان‌دهنده عدم صمیمیت و اعتماد به نفس باشد. سعی کنید در هنگام دست دادن تمام دست فرد مقابل را با انگشتان بگیرید. محکم دست دادن حس خوبی از تعامل و صمیمیت در فرد مقابل ایجاد می‌کند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
گره کردن دست‌ها پشت سر و قرار دادن ساق یک پا روی زانوی پای دیگر، حس غالب بودن و اعتماد به نفس را نشان می‌دهد. قدم زدن با قدم‌های کشیده و قامت راست از دیگر نشانه‌های اعتماد به نفس است.
توجه به این نکته الزامی است که صرف دانستن این موارد تأثیر چندانی بر افزایش اعتماد به نفس شما در حین سخنرانی نخواهد داشت. لازم است که ابتدا به دفعات زیاد و گاهی با تصویرسازی ذهنی آگاهانه این نکات را در رفتار خود تمرین کنید تا به تدریج ملکه ذهن و رفتار شما شود و به عنوان بخشی از عادات خوب شما بر نحوه ارائه و سخنرانی شما اثر بگذارد.

سخنران کیست؟ الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
به فردی که در حضور گروهی از مخاطبین و شنوندگان در ارتباطی نیمه‌تعاملی، به ارائه اطلاعاتی در مورد موضوعی خاص می‌پردازد، سخنران می‌گویند. سخنران برای اینکه بتواند با مخاطبین خود ارتباط برقرار کند باید توانایی‌هایی داشته باشد. از جمله این توانایی‌ها داشتن فن بیان قوی و اعتماد به نفس بالا است. بدون این توانایی‌ها سخنران نمی‌تواند اطلاعات مورد نظر را به خوبی منتقل کند. سخنران باید بتواند با استفاده از کلمات، لحن و زبان بدن آنچه در ذهن دارد به مخاطب انتقال دهد. در ادامه به تفصیل در مورد ویژگی‌های یک سخنران حرفه‌ای و آموزش سخنرانی توضیح خواهیم داد.
ویژگی‌های سخنران حرفه‌ای الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟ داشتن مهارت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی بالا شامل هوش هیجانی، اعتماد به نفس، فن بیان قوی و آگاهی و استفاده درست از زبان بدن است. کسب هر یک از این مهارت‌ها جزئیات زیادی دارد که علاوه بر آگاهی از آن‌ها باید بتوانید در عمل در موقعیت‌های واقعی و در جلسات سخنرانی، به خوبی آن‌ها را بکارگیرید. به گفته جرالد فورد (Gerald Ford)، هیچ چیز در زندگی مهمتر از توانایی برقراری ارتباط مؤثر نیست.
هوش هیجانی
هوش هیجانی شامل ابعاد مختلفی مانند توانایی شناخت احساسات خود و دیگران، توانایی مدیریت احساسات در ارتباط با خود و دیگران است. همه ما در زندگی روزمره با هیجانات پایه شامل شادی، غم، خشم، انزجار و ترس مواجه می‌شویم. سایر احساسات و هیجانات ما ترکیبی از این هیجانات پایه هستند. به طور مثال حس خجالت را می‌توان ترکیبی از غم و ترس در نظر گرفت. در وهله اول اینکه ما بتوانیم این احساسات را به صورت متمایز در درون خود شناسایی کنیم اهمیت زیادی دارد.
مثلاً ممکن است با یکی از همکاران خود برخورد کنید و از او بپرسید امروز حالت چطور است؟ و همکار شما بگوید «زیاد حالم خوب نیست.» این پاسخ خیلی کلی است ولی اگر بگوید «به خاطر بحثی که چند دقیقه پیش با یک مشتری داشتم کمی احساس عصبانیت می‌کنم» پاسخ واضح‌تری است. در این حالت همکار شما با استفاده از هوش هیجانی، احساس درونی خود را بخوبی متوجه شده و در یک جمله توانسته حس خود را بیان و به شما منتقل کند. این مرحله اول از هوش هیجانی است.
ممکن است همکار شما تصمیم بگیرد برای کم شدن این حس خشم و عصبانیت چند دقیقه در هوای آزاد قدم بزند و کمی با شما در مورد اهمیت جلسه و دلیل ناراحتیش صحبت کند. در این مرحله او با انجام این کار سعی در مدیریت هیجان خود داشته و می‌خواهد آن را کنترل کند. در این مرحله علاوه بر اینکه هیجان خود را به خوبی شناخته، می‌داند با چه راهکاری باید آن را کنترل و مدیریت کند. مرحله دوم از هوش هیجانی توانایی مدیریت احساسات و هیجانات خود است.
از طرفی شما با شنیدن صحبت‌های دوست خود می‌توانید احساسات او را درک کنید. توانایی درک هیجانات و افکار دیگران مرحله سوم از هوش هیجانی است.
در ادامه دوست شما می‌گوید برای اینکه بتوانم مشکل مشتری را حل کنم از او خواستم از فریاد کشیدن دست بردارد و مشکل خود را به‌ صورت مکتوب نوشته تا پیگیری شود. این مرحله چهارم از تعریف هوش هیجانی است. اینکه علاوه بر درک هیجانات طرف مقابل، چگونه ارتباط خود با او را مدیریت کنیم.
از آنجا که سخنرانی نوعی تعامل اجتماعی است، داشتن هوش هیجانی بالا لازمه موفقیت در این مهارت است. یک سخنران حرفه‌ای به خوبی هیجانات خود را مدیریت می‌کند. عکس‌العمل مخاطبین خود را به خوبی درک می‌کند و نسبت به بازخورد آن‌ها روند ارائه را پیش می‌برد. به طور مثال یک سخنران باید بتواند اضطراب از حضور و در مرکز توجه بودن در جمع را مدیریت کند.
احتمالاً تجربه لرزش صدا یا دست در هنگام ارائه در جمع برای همه ما پیش آمده است. البته معمولاً این مسأله برای سخنران‌های مبتدی طبیعی است و با تکرار و تمرین برطرف می‌شود. ممکن است سخنران با دیدن حالت چهره مخاطبین متوجه شود که بخشی از مطلب را خوب انتقال نداده یا نحوه ارائه باعث خستگی شنونده‌ها شده است. در چنین موقعیتی با ایجاد تغییر فی‌البداهه و خلاقانه روند ارتباط خود با مخاطب را اصلاح می‌کند و بازخوردها را در ذهنش ارزیابی می‌کند. سخنران باید ویژگی‌ها و سطح دانش مخاطب خود را بداند و بر اساس آن نحوه ارائه مطلب را به گونه‌ای تنظیم کند که طرف مقابل بتواند به خوبی مطلب را متوجه شود.
اعتماد به نفس
یکی از نکات مهمی که شما را به یک سخنور خوب تبدیل می‌کند، حس اعتماد به نفسی است که در گفتار و رفتار خود به مخاطبین منتقل می‌کنید.
پاسخ به سوال اعتماد به‌ نفس چیست این است که قبل از انجام یک فعالیت با توجه به توانایی خود نتیجه را به درستی ارزیابی کنید و با باور به اینکه می‌توانید در آن فعالیت موفق باشید، برای انجام آن اقدام کنید. اعتماد به نفس یک حالت ذهنی است که بر عملکرد فرد تاثیر مستقیم دارد. میزان اعتماد به نفس فرد در همه مواقع به یک اندازه نیست. ممکن است فردی در انجام کارهای آسان و روزمره اعتماد به نفس خوبی داشته باشد ولی در هنگام مواجهه با تکلیف یا مسئولیت دشوار خود را ببازد و اعتماد به نفس کافی نداشته باشد.
افرادی که بیشتر بر این باور هستند که در انجام تکالیف و برنامه‌هایشان موفق هستند اغلب پیش از انجام کار وقتی خود را در حال انجام آن کار تصور می‌کنند، جملاتی شبیه جمله «من به خوبی از عهده انجام این کار برمی‌آیم.» را در ذهن خود می‌شنوند. به حس توانمندی درونی برای انجام فعالیت‌هایی که تصمیم به انجام آن می‌گیرید، اعتماد‌ به‌ نفس گفته می‌شود.
اولین قدم برای موفق بودن این است که قبل از اقدام به عمل، تصور ذهنی مثبتی درباره نتیجه عملکردمان داشته باشیم. زمانی که فرد هنگام انجام یک فعالیت خود را بازنده و شکست خورده تصور می‌کند احساس منفی شدیدی را در درون تجربه می‌کند. ممکن است برای اجتناب از تجربه واقعی این احساس شکست تصمیم بگیرد به کلی از انجام آن صرف نظر کند و در نتیجه قدمی در مسیر پیشرفت خود برنداشته و این باور که فرد توانمندی نیست در او تقویت می‌شود. یا ممکن است ترس از شکست در او اضطراب شدیدی ایجاد کند که بر بازده کارش تأثیر منفی زیادی داشته باشد. فردی که اعتماد به نفس بالایی دارد حتی اگر شکست بخورد چون به توانایی خود باور دارد آنقدر به تلاش خود ادامه می‌دهد تا به نتیجه برسد.
وقتی با فردی که اعتماد به نفس خوبی دارد مواجه می‌شوید از زبان بدن و نوع بیان اطلاعاتش متوجه این ویژگی او می‌شوید. اگر یک سخنران اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، می‌تواند بر مخاطبین خود تأثیر بگذارد. بدون داشتن اعتماد به نفس بالا نمی‌توانید یک سخنران حرفه‌ای باشید. معمولاً افرادی که هوش اجتماعی بالایی دارند، با دیدن سخنران و نوع ارائه او متوجه کمبود اعتماد به نفس او می‌شوند و این پیش‌زمینه ذهنی ممکن است باعث شود که او را سخنران خوبی ارزیابی نکنند.
برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر به عنوان یک سخنران حرفه‌ای موارد زیر را رعایت کنید:
دانش و اطلاعات فنی خود را کامل کنید: هنگامی که شما می‌خواهید در مورد موضوعی با دیگران گفتگو کنید مخاطب شما را از دو جنبه ارزیابی می‌کند:
۱- دانش شما در حوزه مورد بحث
۲- نحوه انتقال مطالب
داشتن دانش فنی و تخصص درباره موضوع گفتگو مهمترین ویژگی یک سخنران خوب است. گنجینه اطلاعات شما اصلی‌ترین منبع اعتماد به نفس شما است. بهتر است تا در مورد موضوعاتی که دانشی درباره آن ندارید اظهار نظر نکنید.
کسب اطلاعات درباره اشخاص و مکان‌ها پیش از جلسه: سعی کنید از طرق مختلف اطلاعاتی در مورد شرایط محیطی و مخاطبینی که قرار است در جمع آن‌ها حاضر شوید بدست بیاورید. می‌توانید قبل از جلسه یک بار به محل برگزاری جلسه یا گردهمایی بروید و با محیط بیشتر آشنا شوید. از طریق آشنایان اطلاعاتی درباره افراد حاضر در جلسه کسب کنید.
تصویرسازی ذهنی: واقعیت‌ها را قبل از اینکه اتفاق بیفتند در ذهن خود تصویرسازی کنید. این تکنیک که در بسیاری از دیدگاه‌های روانشناسی توصیه شده، بسیار کاربردی است. بعد از جمع‌آوری اطلاعات کلی درباره جلسه‌ای که به آن دعوت شده‌اید، یک تصویرسازی با جزئیات را در ذهن خود مرور کنید. خود را در حال گفتگو با اشخاص مورد نظر تصور کنید، نحوه صحبت کردن و لباس پوشیدن خود را ببینید. حس مثبتی که از یک ارتباط اجتماعی موفق بدست می‌آورید را در ذهن بازسازی کنید.
ممکن است آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد چندان شباهتی به این تصویرسازی ذهنی نداشته باشد ولی همین مرور ذهنی از اضطراب ناشی از حضور در محیط ناآشنا می‌کاهد. اگر تجربه مثبتی از یک جلسه سخنرانی عالی داشته‌اید آن را در ذهن مرور کنید و نقاط مثبت خود و بازخوردهای مناسبی که گرفته‌اید را بخاطر بیاورید. اگر تجربه بدی از یک ارتباط اجتماعی داشته‌اید، روند اتفاقات را مرور کنید و سناریو را بازسازی کنید. سعی کنید روش مناسب را برای اصلاح اشتباهات خود پیدا کنید. این تمرین تصویرسازی ذهنی را جلو آینه و یا با چشمان بسته چندین بار انجام دهید.
فی‌البداهه و خلاق باشید: لازم نیست متن سخنرانی یا گفتگو را به طور دقیق و عین جملاتی که از قبل آماده کرده‌اید در جلسه تکرار کنید. سعی کنید خودتان باشید و با در نظر گرفتن کلیات موضوع روند صحبت‌ها را با توجه به تعامل با مخاطبین به صورت خلاق و فی‌البداهه پیش ببرید.
از گفتگوی درونی منفی با خود بپرهیزید: همه ما در طی روز بیشتر از هر کسی با خودمان گفتگوی درونی داریم. بخشی از این گفتگوی درونی صدای والد ما است که درونی شده است. مفهوم والد در ساختار شخصیتی، مجموع بایدها و نبایدهایی است که از بدو تولد تا پنج سالگی از طریق پدر و مادر و سایر مراقبین یا حتی رسانه‌ها در ذهن کودک ضبط می‌شود. صدای والد تاثیراتی بسیار عمیق در ساختار شخصیتی کودک تا سال‌های آینده بر جای می‌گذارد. این ضبط‌ها بدون تجزیه و تحلیل توسط کودک پذیرفته می‌شود و بعدها در بزرگسالی به طور مداوم و ناخودآگاه در ذهن فرد بازنواخت می‌شود. در واقع بسیاری از افراد خودپنداره خود را از صدای والدشان برداشت کرده‌اند و این پایه اعتماد به نفس فرد است.
در افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند همواره گفتگوی درونی منفی در جریان است مثل این جملات «تو به اندازه کافی خوب نیستی، این بار هم مثل دفعات قبل همه کارها رو خراب می‌کنی» و معمولاً عملکرد این افراد به گونه‌ای است که این گفتار منفی ضبط شده را تأیید می‌کند. برای شکستن این دور باطل لازم است به کمک یک مشاور حرفه‌ای یا با مطالعه و تمرین به مرور زمان خودپنداره و گفتارهای درونی منفی خود را تغییر دهیم.
توجه داشته باشید که افزایش اعتماد به نفس در صحبت کردن بخصوص در جمع و جلسه سخنرانی یک مهارت است که مانند هر مهارت دیگر علاوه بر کسب اطلاعات نیاز به تمرین عملی دارد. ویژگی‌های شخصی خود را با توجه به نکاتی که در بالا بیان شد ارزیابی کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنید و راهکارها را برای افزایش اعتماد به نفس خود به عنوان یک فرد اجتماعی موفق در موقعیت‌های واقعی بکار گیرید.
کاریزما
ارائه تعریف و پیدا کردن کلمه فارسی که بتواند مفهوم واژه کاریزما را منتقل کند، آسان نیست. به بیان ساده کاریزما به مجوعه‌ای از رفتارها و ویژگی‌های مثبت و جذاب که باعث می‌شود دیگران با اشتیاق به سمت فردی کشیده شوند، گفته می‌شود.
کاریزماتیک بودن از جمله اصول سخنرانان محبوب است. بعضی از افراد کاریزما را ویژگی ذاتی و منحصر به افراد خاصی می‌دانند و برخی آن را مهارتی می‌دانند که در هر سنی و هر موقعیتی با یادگیری و تمرین قابل دستیابی است. اغلب سخنرانان مشهور و موفق افراد کاریزماتیک هستند. این افراد با نفوذی که در افکار دیگران دارند می‌توانند آن‌ها را مجذوب خود کنند و حتی باعث تغییر نگرش و رفتار مخاطبین خود شوند.
بخش زیادی از کاریزما به واسطه مهارت فن بیان و سخنوری نمایان می‌شود. رعایت ترکیب مناسبی از زبان بدن، حالات صورت، لحن، چیدمان کلمات، استفاده از استعاره و ترکیبات ادبی خاص بخشی از ویژگی‌های گفتار افراد کاریزماتیک است. داشتن ظاهر و پوشش مناسب، تسلط، دانش و اطلاعات، اعتماد به نفس در رفتار و گفتار، ویژگی‌های شخصیتی مثبت، فن بیان قوی و تسلط یر زبان بدن از ویژگی‌های افراد کاریزماتیک است.
یک فرد افسرده، نگران و عصبی نمی‌تواند دیگران را به خود جذب کند. برای انتقال حس مثبت در وهله اول باید خودتان از درون احساس شادی، رضایت و خوشبختی داشته باشید. سپس باید توانایی انتقال این حس نشاط و شادابی و آرامش درونی خود به دیگران را داشته باشید. در عین اعتماد به نفس و وقار، فروتنی، رفتار گرم و صمیمی بخشی از منش افراد کاریزماتیک است. خودنمایی و ظاهرسازی در رفتار افراد کاریزماتیک دیده نمی‌شود. لبخند، ارتباط چشمی، لحن کلام و رفتار شما ابزار انتقال احساسات مثبت شما به دیگران است. معمولاً بیشترین تأثیرگذاری بر دیگران در اولین برخورد در کمتر از یک دقیقه اتفاق می‌افتد.
اینکه بتوانید حس مثبت خود از دیدن طرف مقابل را در شروع جلسه به خوبی ابراز کنید در ادامه تعامل شما تأثیر زیادی خواهد داشت. احساس مثبت خود را با نهایت صداقت و بدون تملق از ملاقات و آشنایی با افراد حاضر در جمع منتقل کنید. توانایی همدلی، شناخت و آگاهی از مشکلات و مسائل مخاطب، تمرکز بر دغدغه‌های ذهنی افرادی که برای شنیدن سخنرانی جمع شده‌اند، کلید نفوذ به افکار و احساسات مخاطب است.
فن بیان
فن بیان به معنای نحوه بکارگیری زبان به عنوان یک ابزار ارتباطی است. تسلط بر موضوع بحث، انتخاب کلمات و جملات به روش مناسب‌ برای انتقال درست پیام و در مجموع به معنای داشتن مهارت سخنوری است.
مهارت در فن بیان و سخنوری تا حد زیادی وابسته به هوش کلامی است. هوش کلامی یکی از هوش‌های چندگانه‌ای است که توسط گاردنر معرفی شد. با وجود اینکه زمینه‌های ژنتیکی و ذاتی، تاثیر زیادی روی میزان هوش کلامی فرد دارد، اما پرورش و تقویت آن حتی در بزرگسالی هم میسر است. مولفه هوش کلامی شامل معناشناسی، آواشناسی، قواعد و دستور زبان، کاربرد زبان است.
معناشناسی یعنی دانستن معنای کلمات و استفاده به جا از آن برای انتقال مفهوم. آواشناسی به معنای نحوه تلفظ صحیح کلمات است. توانایی جمله‌سازی به کمک قواعد و دستور زبان میسر است. دانستن و رعایت این نکات در نگارش و ارتباطات شفاهی از دیگر ابعاد هوش کلامی است. با داشتن تسلط کافی بر سه بعد اول فرد می‌تواند به بعد چهارم از هوش کلامی یعنی کاربرد زبان دست پیدا کند. کاربرد زبان به معنای توانایی بکارگیری کلمات، جملات و عبارات مناسب از میان تعابیر و مفاهیم گوناگون و انتخاب مناسب‌ترین شیوه انتقال پیام با توجه به عواملی همچون موقعیت، محیط و مخاطب است.
نداشتن مکث در هنگام بیان جملات، استفاده از لحن صدای مناسب، یکنواخت صحبت نکردن، بالا و پایین بردن صدا در طی زمان ارائه، تأکید بر کلمات خاص با تغییر تن صدا، شمرده صحبت کردن، انتخاب سرعت مناسب هنگام ارائه مطلب و بیان جملات، داشتن دامنه لغات وسیع و استفاده از داستان، حکایت، ضرب‌المثل و جملات طنزآمیز در هنگام ارائه مطلب، از جمله نکاتی است که رعایت آن به داشتن فن بیان قوی و در نتیجه شناخته شدن به عنوان یک سخنران، کمک می‌کند.
داشتن کلام نافذ، قدرت قانع کردن دیگران برای اینکه اطلاعات شما را به عنوان یک فرد متخصص بپذیرند، خودداری از اطاله کلام و ارائه مطلب به صورت جامع، مفید و مختصر هنری است که داشتن مهارت در آن می‌تواند بر میزان اثرگذاری شما بر مخاطب تأثیر زیادی داشته باشد. سعی کنید بیان قدرتمند و روان داشته باشید. جملات را با صدای رسا، با تسلط و محکم بیان کنید.
مکث‌های طولانی، «من و من کردن» و تکرار یک تکیه کلام از کیفیت سخنرانی شما می‌کاهد. با صدای رسا و تن صدای مناسب ( نه خیلی بلند و نه خیلی آرام ) صحبت کنید. فاصله‌گذاری در هنگام صحبت و استفاده زیاد از اصواتی مانند «ام» و «من من» کردن و با تن صدای پایین و آهسته صحبت کردن نشان‌دهنده کمرویی و عدم حس اعتماد به نفس است. بیشتر از اینکه با پرگویی برای خودنمایی و جذاب نشان دادن خود تلاش کنید از جملات کوتاه و تأثیرگذار استفاده کنید.
یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک سخنران خوب را متمایز می‌کند، استفاده از شوخی‌های به جا و داستان در طی صحبت‌هایش است. شمرده و گویا صحبت کنید. اگر مطالب را خیلی سریع بیان کنید ممکن است مخاطب نتواند اطلاعات لازم را دریافت کند. با ریتم خیلی کند صحبت کردن هم ممکن است حوصله مخاطب را سر ببرد.
داستان‌گویی، استفاده از حکایات طنزآمیز و اسطوره‌ها، بیان تجربیات شخصی معمولاً بسیار بیشتر از نمودارها، آمارها و اعداد و ارقام در ذهن مخاطب نقش می‌بندد. البته میزان استفاده از هر یک روش‌ها و شیوه‌های ارائه مطلب باید با موقعیت، جو جلسه، موضوع مورد بحث و سطح سواد و موقعیت اجتماعی شنوندگان و حاضران در جمع باید مطابقت داشته باشد.
توانایی انتقال احساسات و هیجانات با استفاده از کلمات و سایر ابزارهای ارتباط غیرکلامی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا یک سخنرانی خشک حتی اگر اطلاعات زیادی را دربرداشته باشد، تنها در صورتی می‌تواند بر مخاطب اثر بگذارد و اطلاعات در ذهن او بماند که به نوعی برایش جذابیت داشته باشد و هیجانات او را برانگیزاند.
زبان بدن
زبان بدن یا Body Language یکی از اصلی‌ترین اجزای ارتباطات غیرکلامی است که داشتن اطلاعاتی در مورد بکارگیری آن در اثربخش بودن تعاملات اجتماعی ما بسیار حائز اهمیت است. معمولاً افراد از زبان بدن خود آگاه نیستند و به آن اهمیتی نمی‌دهند در حالی‌که بیش از ۹۳ درصد از جذابیت و تأثیرگذاری شما در روابط اجتماعی ناشی از زبان بدن شما است.
به زبان بدن و لحن صحبت کردن و ادبیات کلام خود دقت کنید. شما حدود ۷ ثانیه فرصت دارید تا مخاطبین را جذب کنید. مخاطب شما در همین مدت کوتاه با توجه به وضعیت ظاهر، نحوه ایستادن، حالات چهره، شامل ترس، لبخند، هیجان‌زدگی و سایر اطلاعاتی که از طریق زبان بدنتان به او منتقل می‌کنید، شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ همچنین با شنیدن اولین کلماتی که به کار برده‌اید، لحن کلام و طنین صدا، تصوری از شخصیت و وضعیت روانی فعلی شما در ذهنش نقش می‌بندد و معمولاً در ادامه شما را با همین تصویر کلی مورد قضاوت و ارزیابی قرار می‌دهد. پس تمام انرژی خود را برای ارائه یک شروع عالی بکار بگیرید.
با لحن قاطعانه و نه تهاجمی صحبت کنید. زبان بدن و احساس اعتماد به نفس بر هم تاثیر متقابل دارند. همانطور که از زبان بدن و کلام افراد می‌توان میزان اعتماد به نفس آن‌ها را برآورد نمود با تمرین نحوه صحیح ایستادن، نشستن و حرکات چهره و بدن می‌توانید بر حس اعتماد به نفس خود بیافزایید. با یادگیری زبان بدن می‌توانید هنگام ارائه مطالب منظور خود را بهتر به مخاطب منتقل کنید و همچنین او را بیشتر تحت تأثیر قرار دهید. در هنگام سخنرانی با بکارگیری اصول و قواعدی که در زمینه زبان بدن در منابع علمی مطرح شده است و ترکیب تکنیک‌های زبان بدن با کلمات و جملات، بر قدرت کلام خود تایید کنید. رعایت این اصول در اثربخشی کلام ما بسیار تاثیرگذار است. در ادامه به چند نکته جالب در این زمینه اشاره می‌شود:
طبق نظر «لیلیان گلس» کارشناس زبان بدن و نویسنده کتاب «کاربردهای زبان بدن»، افراد با اعتماد به نفس همیشه سرشان را بالا نگه می‌دارند، هنگام صحبت با دیگران به جای نگاه کردن به میز یا زمین به روبرو و چشم‌های طرف مقابل نگاه می‌کنند.
تماس چشمی مناسب نکته کلیدی ارتباط اجتماعی است. نحوه نگاه کردن صحیح به چشم‌های مخاطب، بسته به میزان صمیمیت در رابطه و موقعیت اجتماعی که در آن قرار دارند، متفاوت است. در ارتباط نزدیک با افراد صمیمی، خیره شدن به چشم‌ها حس خوبی ایجاد می‌کند ولی در ارتباط اجتماعی عمومی نگاه کردن به چشم سوم (وسط پیشانی) به جای خیره شدن توصیه می‌شود. راست قامت و با پشت صاف ایستادن و عقب دادن شانه‌ها بر ایجاد حس اعتماد به نفس تأثیر دارد. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند معمولاً در این وضعیت می‌ایستند. سر حال بودن، اقتدار در وضعیت ایستادن، حس اعتماد به نفس را در شما به طرف مقابل بازتاب می‌کند، برعکس شل و بی‌حال و خمیده ایستادن نشانه ضعف و کمبود اعتماد به نفس است.نتایج تحقیقاتی «امی کندی» درباره رابطه اعتماد به نفس و زبان بدن نشان می‌دهد که تغییر در زبان بدن و حالات بدنی در حالت نشسته و ایستاده بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بسزایی دارد. زبان بدن شما به طور ناخودآگاه پیام‌هایی را به دیگران منتقل می‌کند و افراد با توجه به میزان هوش اجتماعی که دارند با دیدن رفتار و زبان بدن شما می‌توانند میزان اعتماد به نفس شما را ارزیابی کنند. این یکی از توانایی‌های مغز اجتماعی ما است و معمولاً پردازش این اطلاعات در کسری از دقیقه، به صورت سریع و ناخودآگاه اتفاق می‌افتد.
جالب است بدانید، تحقیقات نشان می‌دهد که عکس این مطلب نیز صادق است. داشتن تمرینات روزانه برای حفظ وضعیت مناسب بدن در محیط‌های اجتماعی و حتی در تنهایی و تغییر در زبان بدن به افراد مضطراب و با اعتماد به نفس پایین کمک می‌کند تا حس منفی درونی آن‌ها کاهش پیدا کند و به تدریج باعث بهبود علائم اضطراب و کم شدن حس خود کم بینی آن‌ها می‌شود.
تقریباً تمام کسانی که درباره زبان بدن مطالعه و اظهار نظر می‌کنند معتقدند که داشتن حالت دفاعی در زبان بدن نشان‌دهنده اعتماد به نفس و عزت نفس پایین است. دست به سینه نشستن، نشان‌دهنده داشتن گارد دفاعی و عدم احساس صمیمیت و راحتی نسبت به طرف مقابل است. مراقب باشید عضلات و فرم بدنتان را در حالت نشسته و ایستاده در وضعیت منقبض و جمع شده قرار ندهید.
هنگام ایستادن یا نشستن روی صندلی، پاها را کمی کمتر از عرض شانه باز و دست‌ها را در کناره بدن نگه دارید. ایستادن در وضعیتی که پاها ضربدری یا کاملا به هم چسبیده و انگشتان به هم قلاب شده و وضعیت سر رو به پایین است، شما را کمرو و خجالتی نشان می‌دهد.
هنگام صحبت کردن بهتر است دست‌هایتان بیرون از جیب و در جلو بدن شما باشد. قرار دادن دست‌ها در جیب، نشان‌دهنده این است که نسبت به فرد مقابل حس عدم اطمینان و معذب بودن دارید. از حرکات دست و نشان دادن کف دست رو به بالا استفاده کنید. حرکات بدون تنش و باز کردن بازوها و دست‌ها نشان از آرامش، تعادل و وقار در فرد است.
تکان دادن پاها، داشتن حرکات اضافی، نشان‌دهنده اضطراب و تنش درونی است. علاوه بر این خاراندن سر، پشت گردن و صورت نشان‌دهنده کلافگی و بی‌قراری است.
به بازخوردها و زبان بدن مخاطبین خود توجه داشته باشید. آن‌ها ممکن است بازخورهای خود را با لبخند زدن، حرکات صورت، ابروها و چشم‌ها نشان دهند.
گره کردن دست‌ها پشت سر نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شما در بحث جاری است. هنگامی که پشت میز نشسته‌اید، قرار دادن آرنج‌ها روی میز و لمس نوک انگشتان با هم، نشان‌دهنده اعتماد به نفس و تسلط شما بر موضوع بحث است.
نحوه دست دادن افراد در هنگام سلام و خداحافظی اطلاعات خوبی درباره میزان اعتماد به نفس و حس صمیمیت منتقل می‌کند. دست دادن با نوک انگشتان و با کمترین تماس ممکن است نشان‌دهنده عدم صمیمیت و اعتماد به نفس باشد. سعی کنید در هنگام دست دادن تمام دست فرد مقابل را با انگشتان بگیرید. محکم دست دادن حس خوبی از تعامل و صمیمیت در فرد مقابل ایجاد می‌کند.
گره کردن دست‌ها پشت سر و قرار دادن ساق یک پا روی زانوی پای دیگر، حس غالب بودن و اعتماد به نفس را نشان می‌دهد. قدم زدن با قدم‌های کشیده و قامت راست از دیگر نشانه‌های اعتماد به نفس است.
توجه به این نکته الزامی است که صرف دانستن این موارد تأثیر چندانی بر افزایش اعتماد به نفس شما در حین سخنرانی نخواهد داشت. لازم است که ابتدا به دفعات زیاد و گاهی با تصویرسازی ذهنی آگاهانه این نکات را در رفتار خود تمرین کنید تا به تدریج ملکه ذهن و رفتار شما شود و به عنوان بخشی از عادات خوب شما بر نحوه ارائه و سخنرانی شما اثر بگذارد.

سخنران کیست؟ الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
به فردی که در حضور گروهی از مخاطبین و شنوندگان در ارتباطی نیمه‌تعاملی، به ارائه اطلاعاتی در مورد موضوعی خاص می‌پردازد، سخنران می‌گویند. سخنران برای اینکه بتواند با مخاطبین خود ارتباط برقرار کند باید توانایی‌هایی داشته باشد. از جمله این توانایی‌ها داشتن فن بیان قوی و اعتماد به نفس بالا است. بدون این توانایی‌ها سخنران نمی‌تواند اطلاعات مورد نظر را به خوبی منتقل کند. سخنران باید بتواند با استفاده از کلمات، لحن و زبان بدن آنچه در ذهن دارد به مخاطب انتقال دهد. در ادامه به تفصیل در مورد ویژگی‌های یک سخنران حرفه‌ای و آموزش سخنرانی توضیح خواهیم داد.
ویژگی‌های سخنران حرفه‌ای الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟ داشتن مهارت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی بالا شامل هوش هیجانی، اعتماد به نفس، فن بیان قوی و آگاهی و استفاده درست از زبان بدن است. کسب هر یک از این مهارت‌ها جزئیات زیادی دارد که علاوه بر آگاهی از آن‌ها باید بتوانید در عمل در موقعیت‌های واقعی و در جلسات سخنرانی، به خوبی آن‌ها را بکارگیرید. به گفته جرالد فورد (Gerald Ford)، هیچ چیز در زندگی مهمتر از توانایی برقراری ارتباط مؤثر نیست.
هوش هیجانی
هوش هیجانی شامل ابعاد مختلفی مانند توانایی شناخت احساسات خود و دیگران، توانایی مدیریت احساسات در ارتباط با خود و دیگران است. همه ما در زندگی روزمره با هیجانات پایه شامل شادی، غم، خشم، انزجار و ترس مواجه می‌شویم. سایر احساسات و هیجانات ما ترکیبی از این هیجانات پایه هستند. به طور مثال حس خجالت را می‌توان ترکیبی از غم و ترس در نظر گرفت. در وهله اول اینکه ما بتوانیم این احساسات را به صورت متمایز در درون خود شناسایی کنیم اهمیت زیادی دارد.
مثلاً ممکن است با یکی از همکاران خود برخورد کنید و از او بپرسید امروز حالت چطور است؟ و همکار شما بگوید «زیاد حالم خوب نیست.» این پاسخ خیلی کلی است ولی اگر بگوید «به خاطر بحثی که چند دقیقه پیش با یک مشتری داشتم کمی احساس عصبانیت می‌کنم» پاسخ واضح‌تری است. در این حالت همکار شما با استفاده از هوش هیجانی، احساس درونی خود را بخوبی متوجه شده و در یک جمله توانسته حس خود را بیان و به شما منتقل کند. این مرحله اول از هوش هیجانی است.
ممکن است همکار شما تصمیم بگیرد برای کم شدن این حس خشم و عصبانیت چند دقیقه در هوای آزاد قدم بزند و کمی با شما در مورد اهمیت جلسه و دلیل ناراحتیش صحبت کند. در این مرحله او با انجام این کار سعی در مدیریت هیجان خود داشته و می‌خواهد آن را کنترل کند. در این مرحله علاوه بر اینکه هیجان خود را به خوبی شناخته، می‌داند با چه راهکاری باید آن را کنترل و مدیریت کند. مرحله دوم از هوش هیجانی توانایی مدیریت احساسات و هیجانات خود است.
از طرفی شما با شنیدن صحبت‌های دوست خود می‌توانید احساسات او را درک کنید. توانایی درک هیجانات و افکار دیگران مرحله سوم از هوش هیجانی است.
در ادامه دوست شما می‌گوید برای اینکه بتوانم مشکل مشتری را حل کنم از او خواستم از فریاد کشیدن دست بردارد و مشکل خود را به‌ صورت مکتوب نوشته تا پیگیری شود. این مرحله چهارم از تعریف هوش هیجانی است. اینکه علاوه بر درک هیجانات طرف مقابل، چگونه ارتباط خود با او را مدیریت کنیم.
از آنجا که سخنرانی نوعی تعامل اجتماعی است، داشتن هوش هیجانی بالا لازمه موفقیت در این مهارت است. یک سخنران حرفه‌ای به خوبی هیجانات خود را مدیریت می‌کند. عکس‌العمل مخاطبین خود را به خوبی درک می‌کند و نسبت به بازخورد آن‌ها روند ارائه را پیش می‌برد. به طور مثال یک سخنران باید بتواند اضطراب از حضور و در مرکز توجه بودن در جمع را مدیریت کند.
احتمالاً تجربه لرزش صدا یا دست در هنگام ارائه در جمع برای همه ما پیش آمده است. البته معمولاً این مسأله برای سخنران‌های مبتدی طبیعی است و با تکرار و تمرین برطرف می‌شود. ممکن است سخنران با دیدن حالت چهره مخاطبین متوجه شود که بخشی از مطلب را خوب انتقال نداده یا نحوه ارائه باعث خستگی شنونده‌ها شده است. در چنین موقعیتی با ایجاد تغییر فی‌البداهه و خلاقانه روند ارتباط خود با مخاطب را اصلاح می‌کند و بازخوردها را در ذهنش ارزیابی می‌کند. سخنران باید ویژگی‌ها و سطح دانش مخاطب خود را بداند و بر اساس آن نحوه ارائه مطلب را به گونه‌ای تنظیم کند که طرف مقابل بتواند به خوبی مطلب را متوجه شود.
اعتماد به نفس
یکی از نکات مهمی که شما را به یک سخنور خوب تبدیل می‌کند، حس اعتماد به نفسی است که در گفتار و رفتار خود به مخاطبین منتقل می‌کنید.
پاسخ به سوال اعتماد به‌ نفس چیست این است که قبل از انجام یک فعالیت با توجه به توانایی خود نتیجه را به درستی ارزیابی کنید و با باور به اینکه می‌توانید در آن فعالیت موفق باشید، برای انجام آن اقدام کنید. اعتماد به نفس یک حالت ذهنی است که بر عملکرد فرد تاثیر مستقیم دارد. میزان اعتماد به نفس فرد در همه مواقع به یک اندازه نیست. ممکن است فردی در انجام کارهای آسان و روزمره اعتماد به نفس خوبی داشته باشد ولی در هنگام مواجهه با تکلیف یا مسئولیت دشوار خود را ببازد و اعتماد به نفس کافی نداشته باشد.
افرادی که بیشتر بر این باور هستند که در انجام تکالیف و برنامه‌هایشان موفق هستند اغلب پیش از انجام کار وقتی خود را در حال انجام آن کار تصور می‌کنند، جملاتی شبیه جمله «من به خوبی از عهده انجام این کار برمی‌آیم.» را در ذهن خود می‌شنوند. به حس توانمندی درونی برای انجام فعالیت‌هایی که تصمیم به انجام آن می‌گیرید، اعتماد‌ به‌ نفس گفته می‌شود.
اولین قدم برای موفق بودن این است که قبل از اقدام به عمل، تصور ذهنی مثبتی درباره نتیجه عملکردمان داشته باشیم. زمانی که فرد هنگام انجام یک فعالیت خود را بازنده و شکست خورده تصور می‌کند احساس منفی شدیدی را در درون تجربه می‌کند. ممکن است برای اجتناب از تجربه واقعی این احساس شکست تصمیم بگیرد به کلی از انجام آن صرف نظر کند و در نتیجه قدمی در مسیر پیشرفت خود برنداشته و این باور که فرد توانمندی نیست در او تقویت می‌شود. یا ممکن است ترس از شکست در او اضطراب شدیدی ایجاد کند که بر بازده کارش تأثیر منفی زیادی داشته باشد. فردی که اعتماد به نفس بالایی دارد حتی اگر شکست بخورد چون به توانایی خود باور دارد آنقدر به تلاش خود ادامه می‌دهد تا به نتیجه برسد.
وقتی با فردی که اعتماد به نفس خوبی دارد مواجه می‌شوید از زبان بدن و نوع بیان اطلاعاتش متوجه این ویژگی او می‌شوید. اگر یک سخنران اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، می‌تواند بر مخاطبین خود تأثیر بگذارد. بدون داشتن اعتماد به نفس بالا نمی‌توانید یک سخنران حرفه‌ای باشید. معمولاً افرادی که هوش اجتماعی بالایی دارند، با دیدن سخنران و نوع ارائه او متوجه کمبود اعتماد به نفس او می‌شوند و این پیش‌زمینه ذهنی ممکن است باعث شود که او را سخنران خوبی ارزیابی نکنند.
برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر به عنوان یک سخنران حرفه‌ای موارد زیر را رعایت کنید:
دانش و اطلاعات فنی خود را کامل کنید: هنگامی که شما می‌خواهید در مورد موضوعی با دیگران گفتگو کنید مخاطب شما را از دو جنبه ارزیابی می‌کند:
۱- دانش شما در حوزه مورد بحث
۲- نحوه انتقال مطالب
داشتن دانش فنی و تخصص درباره موضوع گفتگو مهمترین ویژگی یک سخنران خوب است. گنجینه اطلاعات شما اصلی‌ترین منبع اعتماد به نفس شما است. بهتر است تا در مورد موضوعاتی که دانشی درباره آن ندارید اظهار نظر نکنید.
کسب اطلاعات درباره اشخاص و مکان‌ها پیش از جلسه: سعی کنید از طرق مختلف اطلاعاتی در مورد شرایط محیطی و مخاطبینی که قرار است در جمع آن‌ها حاضر شوید بدست بیاورید. می‌توانید قبل از جلسه یک بار به محل برگزاری جلسه یا گردهمایی بروید و با محیط بیشتر آشنا شوید. از طریق آشنایان اطلاعاتی درباره افراد حاضر در جلسه کسب کنید.
تصویرسازی ذهنی: واقعیت‌ها را قبل از اینکه اتفاق بیفتند در ذهن خود تصویرسازی کنید. این تکنیک که در بسیاری از دیدگاه‌های روانشناسی توصیه شده، بسیار کاربردی است. بعد از جمع‌آوری اطلاعات کلی درباره جلسه‌ای که به آن دعوت شده‌اید، یک تصویرسازی با جزئیات را در ذهن خود مرور کنید. خود را در حال گفتگو با اشخاص مورد نظر تصور کنید، نحوه صحبت کردن و لباس پوشیدن خود را ببینید. حس مثبتی که از یک ارتباط اجتماعی موفق بدست می‌آورید را در ذهن بازسازی کنید.
ممکن است آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد چندان شباهتی به این تصویرسازی ذهنی نداشته باشد ولی همین مرور ذهنی از اضطراب ناشی از حضور در محیط ناآشنا می‌کاهد. اگر تجربه مثبتی از یک جلسه سخنرانی عالی داشته‌اید آن را در ذهن مرور کنید و نقاط مثبت خود و بازخوردهای مناسبی که گرفته‌اید را بخاطر بیاورید. اگر تجربه بدی از یک ارتباط اجتماعی داشته‌اید، روند اتفاقات را مرور کنید و سناریو را بازسازی کنید. سعی کنید روش مناسب را برای اصلاح اشتباهات خود پیدا کنید. این تمرین تصویرسازی ذهنی را جلو آینه و یا با چشمان بسته چندین بار انجام دهید.
فی‌البداهه و خلاق باشید: لازم نیست متن سخنرانی یا گفتگو را به طور دقیق و عین جملاتی که از قبل آماده کرده‌اید در جلسه تکرار کنید. سعی کنید خودتان باشید و با در نظر گرفتن کلیات موضوع روند صحبت‌ها را با توجه به تعامل با مخاطبین به صورت خلاق و فی‌البداهه پیش ببرید.
از گفتگوی درونی منفی با خود بپرهیزید: همه ما در طی روز بیشتر از هر کسی با خودمان گفتگوی درونی داریم. بخشی از این گفتگوی درونی صدای والد ما است که درونی شده است. مفهوم والد در ساختار شخصیتی، مجموع بایدها و نبایدهایی است که از بدو تولد تا پنج سالگی از طریق پدر و مادر و سایر مراقبین یا حتی رسانه‌ها در ذهن کودک ضبط می‌شود. صدای والد تاثیراتی بسیار عمیق در ساختار شخصیتی کودک تا سال‌های آینده بر جای می‌گذارد. این ضبط‌ها بدون تجزیه و تحلیل توسط کودک پذیرفته می‌شود و بعدها در بزرگسالی به طور مداوم و ناخودآگاه در ذهن فرد بازنواخت می‌شود. در واقع بسیاری از افراد خودپنداره خود را از صدای والدشان برداشت کرده‌اند و این پایه اعتماد به نفس فرد است.
در افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند همواره گفتگوی درونی منفی در جریان است مثل این جملات «تو به اندازه کافی خوب نیستی، این بار هم مثل دفعات قبل همه کارها رو خراب می‌کنی» و معمولاً عملکرد این افراد به گونه‌ای است که این گفتار منفی ضبط شده را تأیید می‌کند. برای شکستن این دور باطل لازم است به کمک یک مشاور حرفه‌ای یا با مطالعه و تمرین به مرور زمان خودپنداره و گفتارهای درونی منفی خود را تغییر دهیم.
توجه داشته باشید که افزایش اعتماد به نفس در صحبت کردن بخصوص در جمع و جلسه سخنرانی یک مهارت است که مانند هر مهارت دیگر علاوه بر کسب اطلاعات نیاز به تمرین عملی دارد. ویژگی‌های شخصی خود را با توجه به نکاتی که در بالا بیان شد ارزیابی کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنید و راهکارها را برای افزایش اعتماد به نفس خود به عنوان یک فرد اجتماعی موفق در موقعیت‌های واقعی بکار گیرید.
کاریزما
ارائه تعریف و پیدا کردن کلمه فارسی که بتواند مفهوم واژه کاریزما را منتقل کند، آسان نیست. به بیان ساده کاریزما به مجوعه‌ای از رفتارها و ویژگی‌های مثبت و جذاب که باعث می‌شود دیگران با اشتیاق به سمت فردی کشیده شوند، گفته می‌شود.
کاریزماتیک بودن از جمله اصول سخنرانان محبوب است. بعضی از افراد کاریزما را ویژگی ذاتی و منحصر به افراد خاصی می‌دانند و برخی آن را مهارتی می‌دانند که در هر سنی و هر موقعیتی با یادگیری و تمرین قابل دستیابی است. اغلب سخنرانان مشهور و موفق افراد کاریزماتیک هستند. این افراد با نفوذی که در افکار دیگران دارند می‌توانند آن‌ها را مجذوب خود کنند و حتی باعث تغییر نگرش و رفتار مخاطبین خود شوند.
بخش زیادی از کاریزما به واسطه مهارت فن بیان و سخنوری نمایان می‌شود. رعایت ترکیب مناسبی از زبان بدن، حالات صورت، لحن، چیدمان کلمات، استفاده از استعاره و ترکیبات ادبی خاص بخشی از ویژگی‌های گفتار افراد کاریزماتیک است. داشتن ظاهر و پوشش مناسب، تسلط، دانش و اطلاعات، اعتماد به نفس در رفتار و گفتار، ویژگی‌های شخصیتی مثبت، فن بیان قوی و تسلط یر زبان بدن از ویژگی‌های افراد کاریزماتیک است.
یک فرد افسرده، نگران و عصبی نمی‌تواند دیگران را به خود جذب کند. برای انتقال حس مثبت در وهله اول باید خودتان از درون احساس شادی، رضایت و خوشبختی داشته باشید. سپس باید توانایی انتقال این حس نشاط و شادابی و آرامش درونی خود به دیگران را داشته باشید. در عین اعتماد به نفس و وقار، فروتنی، رفتار گرم و صمیمی بخشی از منش افراد کاریزماتیک است. خودنمایی و ظاهرسازی در رفتار افراد کاریزماتیک دیده نمی‌شود. لبخند، ارتباط چشمی، لحن کلام و رفتار شما ابزار انتقال احساسات مثبت شما به دیگران است. معمولاً بیشترین تأثیرگذاری بر دیگران در اولین برخورد در کمتر از یک دقیقه اتفاق می‌افتد.
اینکه بتوانید حس مثبت خود از دیدن طرف مقابل را در شروع جلسه به خوبی ابراز کنید در ادامه تعامل شما تأثیر زیادی خواهد داشت. احساس مثبت خود را با نهایت صداقت و بدون تملق از ملاقات و آشنایی با افراد حاضر در جمع منتقل کنید. توانایی همدلی، شناخت و آگاهی از مشکلات و مسائل مخاطب، تمرکز بر دغدغه‌های ذهنی افرادی که برای شنیدن سخنرانی جمع شده‌اند، کلید نفوذ به افکار و احساسات مخاطب است.
فن بیان
فن بیان به معنای نحوه بکارگیری زبان به عنوان یک ابزار ارتباطی است. تسلط بر موضوع بحث، انتخاب کلمات و جملات به روش مناسب‌ برای انتقال درست پیام و در مجموع به معنای داشتن مهارت سخنوری است.
مهارت در فن بیان و سخنوری تا حد زیادی وابسته به هوش کلامی است. هوش کلامی یکی از هوش‌های چندگانه‌ای است که توسط گاردنر معرفی شد. با وجود اینکه زمینه‌های ژنتیکی و ذاتی، تاثیر زیادی روی میزان هوش کلامی فرد دارد، اما پرورش و تقویت آن حتی در بزرگسالی هم میسر است. مولفه هوش کلامی شامل معناشناسی، آواشناسی، قواعد و دستور زبان، کاربرد زبان است.
معناشناسی یعنی دانستن معنای کلمات و استفاده به جا از آن برای انتقال مفهوم. آواشناسی به معنای نحوه تلفظ صحیح کلمات است. توانایی جمله‌سازی به کمک قواعد و دستور زبان میسر است. دانستن و رعایت این نکات در نگارش و ارتباطات شفاهی از دیگر ابعاد هوش کلامی است. با داشتن تسلط کافی بر سه بعد اول فرد می‌تواند به بعد چهارم از هوش کلامی یعنی کاربرد زبان دست پیدا کند. کاربرد زبان به معنای توانایی بکارگیری کلمات، جملات و عبارات مناسب از میان تعابیر و مفاهیم گوناگون و انتخاب مناسب‌ترین شیوه انتقال پیام با توجه به عواملی همچون موقعیت، محیط و مخاطب است.
نداشتن مکث در هنگام بیان جملات، استفاده از لحن صدای مناسب، یکنواخت صحبت نکردن، بالا و پایین بردن صدا در طی زمان ارائه، تأکید بر کلمات خاص با تغییر تن صدا، شمرده صحبت کردن، انتخاب سرعت مناسب هنگام ارائه مطلب و بیان جملات، داشتن دامنه لغات وسیع و استفاده از داستان، حکایت، ضرب‌المثل و جملات طنزآمیز در هنگام ارائه مطلب، از جمله نکاتی است که رعایت آن به داشتن فن بیان قوی و در نتیجه شناخته شدن به عنوان یک سخنران، کمک می‌کند.
داشتن کلام نافذ، قدرت قانع کردن دیگران برای اینکه اطلاعات شما را به عنوان یک فرد متخصص بپذیرند، خودداری از اطاله کلام و ارائه مطلب به صورت جامع، مفید و مختصر هنری است که داشتن مهارت در آن می‌تواند بر میزان اثرگذاری شما بر مخاطب تأثیر زیادی داشته باشد. سعی کنید بیان قدرتمند و روان داشته باشید. جملات را با صدای رسا، با تسلط و محکم بیان کنید.
مکث‌های طولانی، «من و من کردن» و تکرار یک تکیه کلام از کیفیت سخنرانی شما می‌کاهد. با صدای رسا و تن صدای مناسب ( نه خیلی بلند و نه خیلی آرام ) صحبت کنید. فاصله‌گذاری در هنگام صحبت و استفاده زیاد از اصواتی مانند «ام» و «من من» کردن و با تن صدای پایین و آهسته صحبت کردن نشان‌دهنده کمرویی و عدم حس اعتماد به نفس است. بیشتر از اینکه با پرگویی برای خودنمایی و جذاب نشان دادن خود تلاش کنید از جملات کوتاه و تأثیرگذار استفاده کنید.
یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک سخنران خوب را متمایز می‌کند، استفاده از شوخی‌های به جا و داستان در طی صحبت‌هایش است. شمرده و گویا صحبت کنید. اگر مطالب را خیلی سریع بیان کنید ممکن است مخاطب نتواند اطلاعات لازم را دریافت کند. با ریتم خیلی کند صحبت کردن هم ممکن است حوصله مخاطب را سر ببرد.
داستان‌گویی، استفاده از حکایات طنزآمیز و اسطوره‌ها، بیان تجربیات شخصی معمولاً بسیار بیشتر از نمودارها، آمارها و اعداد و ارقام در ذهن مخاطب نقش می‌بندد. البته میزان استفاده از هر یک روش‌ها و شیوه‌های ارائه مطلب باید با موقعیت، جو جلسه، موضوع مورد بحث و سطح سواد و موقعیت اجتماعی شنوندگان و حاضران در جمع باید مطابقت داشته باشد.
توانایی انتقال احساسات و هیجانات با استفاده از کلمات و سایر ابزارهای ارتباط غیرکلامی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا یک سخنرانی خشک حتی اگر اطلاعات زیادی را دربرداشته باشد، تنها در صورتی می‌تواند بر مخاطب اثر بگذارد و اطلاعات در ذهن او بماند که به نوعی برایش جذابیت داشته باشد و هیجانات او را برانگیزاند.
زبان بدن
زبان بدن یا Body Language یکی از اصلی‌ترین اجزای ارتباطات غیرکلامی است که داشتن اطلاعاتی در مورد بکارگیری آن در اثربخش بودن تعاملات اجتماعی ما بسیار حائز اهمیت است. معمولاً افراد از زبان بدن خود آگاه نیستند و به آن اهمیتی نمی‌دهند در حالی‌که بیش از ۹۳ درصد از جذابیت و تأثیرگذاری شما در روابط اجتماعی ناشی از زبان بدن شما است.
به زبان بدن و لحن صحبت کردن و ادبیات کلام خود دقت کنید. شما حدود ۷ ثانیه فرصت دارید تا مخاطبین را جذب کنید. مخاطب شما در همین مدت کوتاه با توجه به وضعیت ظاهر، نحوه ایستادن، حالات چهره، شامل ترس، لبخند، هیجان‌زدگی و سایر اطلاعاتی که از طریق زبان بدنتان به او منتقل می‌کنید، شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ همچنین با شنیدن اولین کلماتی که به کار برده‌اید، لحن کلام و طنین صدا، تصوری از شخصیت و وضعیت روانی فعلی شما در ذهنش نقش می‌بندد و معمولاً در ادامه شما را با همین تصویر کلی مورد قضاوت و ارزیابی قرار می‌دهد. پس تمام انرژی خود را برای ارائه یک شروع عالی بکار بگیرید.
با لحن قاطعانه و نه تهاجمی صحبت کنید. زبان بدن و احساس اعتماد به نفس بر هم تاثیر متقابل دارند. همانطور که از زبان بدن و کلام افراد می‌توان میزان اعتماد به نفس آن‌ها را برآورد نمود با تمرین نحوه صحیح ایستادن، نشستن و حرکات چهره و بدن می‌توانید بر حس اعتماد به نفس خود بیافزایید. با یادگیری زبان بدن می‌توانید هنگام ارائه مطالب منظور خود را بهتر به مخاطب منتقل کنید و همچنین او را بیشتر تحت تأثیر قرار دهید. در هنگام سخنرانی با بکارگیری اصول و قواعدی که در زمینه زبان بدن در منابع علمی مطرح شده است و ترکیب تکنیک‌های زبان بدن با کلمات و جملات، بر قدرت کلام خود تایید کنید. رعایت این اصول در اثربخشی کلام ما بسیار تاثیرگذار است. در ادامه به چند نکته جالب در این زمینه اشاره می‌شود:
طبق نظر «لیلیان گلس» کارشناس زبان بدن و نویسنده کتاب «کاربردهای زبان بدن»، افراد با اعتماد به نفس همیشه سرشان را بالا نگه می‌دارند، هنگام صحبت با دیگران به جای نگاه کردن به میز یا زمین به روبرو و چشم‌های طرف مقابل نگاه می‌کنند.
تماس چشمی مناسب نکته کلیدی ارتباط اجتماعی است. نحوه نگاه کردن صحیح به چشم‌های مخاطب، بسته به میزان صمیمیت در رابطه و موقعیت اجتماعی که در آن قرار دارند، متفاوت است. در ارتباط نزدیک با افراد صمیمی، خیره شدن به چشم‌ها حس خوبی ایجاد می‌کند ولی در ارتباط اجتماعی عمومی نگاه کردن به چشم سوم (وسط پیشانی) به جای خیره شدن توصیه می‌شود. راست قامت و با پشت صاف ایستادن و عقب دادن شانه‌ها بر ایجاد حس اعتماد به نفس تأثیر دارد. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند معمولاً در این وضعیت می‌ایستند. سر حال بودن، اقتدار در وضعیت ایستادن، حس اعتماد به نفس را در شما به طرف مقابل بازتاب می‌کند، برعکس شل و بی‌حال و خمیده ایستادن نشانه ضعف و کمبود اعتماد به نفس است.نتایج تحقیقاتی «امی کندی» درباره رابطه اعتماد به نفس و زبان بدن نشان می‌دهد که تغییر در زبان بدن و حالات بدنی در حالت نشسته و ایستاده بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بسزایی دارد. زبان بدن شما به طور ناخودآگاه پیام‌هایی را به دیگران منتقل می‌کند و افراد با توجه به میزان هوش اجتماعی که دارند با دیدن رفتار و زبان بدن شما می‌توانند میزان اعتماد به نفس شما را ارزیابی کنند. این یکی از توانایی‌های مغز اجتماعی ما است و معمولاً پردازش این اطلاعات در کسری از دقیقه، به صورت سریع و ناخودآگاه اتفاق می‌افتد.
جالب است بدانید، تحقیقات نشان می‌دهد که عکس این مطلب نیز صادق است. داشتن تمرینات روزانه برای حفظ وضعیت مناسب بدن در محیط‌های اجتماعی و حتی در تنهایی و تغییر در زبان بدن به افراد مضطراب و با اعتماد به نفس پایین کمک می‌کند تا حس منفی درونی آن‌ها کاهش پیدا کند و به تدریج باعث بهبود علائم اضطراب و کم شدن حس خود کم بینی آن‌ها می‌شود.
تقریباً تمام کسانی که درباره زبان بدن مطالعه و اظهار نظر می‌کنند معتقدند که داشتن حالت دفاعی در زبان بدن نشان‌دهنده اعتماد به نفس و عزت نفس پایین است. دست به سینه نشستن، نشان‌دهنده داشتن گارد دفاعی و عدم احساس صمیمیت و راحتی نسبت به طرف مقابل است. مراقب باشید عضلات و فرم بدنتان را در حالت نشسته و ایستاده در وضعیت منقبض و جمع شده قرار ندهید.
هنگام ایستادن یا نشستن روی صندلی، پاها را کمی کمتر از عرض شانه باز و دست‌ها را در کناره بدن نگه دارید. ایستادن در وضعیتی که پاها ضربدری یا کاملا به هم چسبیده و انگشتان به هم قلاب شده و وضعیت سر رو به پایین است، شما را کمرو و خجالتی نشان می‌دهد.
هنگام صحبت کردن بهتر است دست‌هایتان بیرون از جیب و در جلو بدن شما باشد. قرار دادن دست‌ها در جیب، نشان‌دهنده این است که نسبت به فرد مقابل حس عدم اطمینان و معذب بودن دارید. از حرکات دست و نشان دادن کف دست رو به بالا استفاده کنید. حرکات بدون تنش و باز کردن بازوها و دست‌ها نشان از آرامش، تعادل و وقار در فرد است.
تکان دادن پاها، داشتن حرکات اضافی، نشان‌دهنده اضطراب و تنش درونی است. علاوه بر این خاراندن سر، پشت گردن و صورت نشان‌دهنده کلافگی و بی‌قراری است.
به بازخوردها و زبان بدن مخاطبین خود توجه داشته باشید. آن‌ها ممکن است بازخورهای خود را با لبخند زدن، حرکات صورت، ابروها و چشم‌ها نشان دهند.
گره کردن دست‌ها پشت سر نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شما در بحث جاری است. هنگامی که پشت میز نشسته‌اید، قرار دادن آرنج‌ها روی میز و لمس نوک انگشتان با هم، نشان‌دهنده اعتماد به نفس و تسلط شما بر موضوع بحث است.
نحوه دست دادن افراد در هنگام سلام و خداحافظی اطلاعات خوبی درباره میزان اعتماد به نفس و حس صمیمیت منتقل می‌کند. دست دادن با نوک انگشتان و با کمترین تماس ممکن است نشان‌دهنده عدم صمیمیت و اعتماد به نفس باشد. سعی کنید در هنگام دست دادن تمام دست فرد مقابل را با انگشتان بگیرید. محکم دست دادن حس خوبی از تعامل و صمیمیت در فرد مقابل ایجاد می‌کند.
گره کردن دست‌ها پشت سر و قرار دادن ساق یک پا روی زانوی پای دیگر، حس غالب بودن و اعتماد به نفس را نشان می‌دهد. قدم زدن با قدم‌های کشیده و قامت راست از دیگر نشانه‌های اعتماد به نفس است.
توجه به این نکته الزامی است که صرف دانستن این موارد تأثیر چندانی بر افزایش اعتماد به نفس شما در حین سخنرانی نخواهد داشت. لازم است که ابتدا به دفعات زیاد و گاهی با تصویرسازی ذهنی آگاهانه این نکات را در رفتار خود تمرین کنید تا به تدریج ملکه ذهن و رفتار شما شود و به عنوان بخشی از عادات خوب شما بر نحوه ارائه و سخنرانی شما اثر بگذارد.


مثلاً ممکن است با یکی از همکاران خود برخورد کنید و از او بپرسید امروز حالت چطور است؟ و همکار شما بگوید «زیاد حالم خوب نیست.» این پاسخ خیلی کلی است ولی اگر بگوید «به خاطر بحثی که چند دقیقه پیش با یک مشتری داشتم کمی احساس عصبانیت می‌کنم» پاسخ واضح‌تری است. در این حالت همکار شما با استفاده از هوش هیجانی، احساس درونی خود را بخوبی متوجه شده و در یک جمله توانسته حس خود را بیان و به شما منتقل کند. این مرحله اول از هوش هیجانی است.

سخنران کیست؟ الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
به فردی که در حضور گروهی از مخاطبین و شنوندگان در ارتباطی نیمه‌تعاملی، به ارائه اطلاعاتی در مورد موضوعی خاص می‌پردازد، سخنران می‌گویند. سخنران برای اینکه بتواند با مخاطبین خود ارتباط برقرار کند باید توانایی‌هایی داشته باشد. از جمله این توانایی‌ها داشتن فن بیان قوی و اعتماد به نفس بالا است. بدون این توانایی‌ها سخنران نمی‌تواند اطلاعات مورد نظر را به خوبی منتقل کند. سخنران باید بتواند با استفاده از کلمات، لحن و زبان بدن آنچه در ذهن دارد به مخاطب انتقال دهد. در ادامه به تفصیل در مورد ویژگی‌های یک سخنران حرفه‌ای و آموزش سخنرانی توضیح خواهیم داد.
ویژگی‌های سخنران حرفه‌ای الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟ داشتن مهارت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی بالا شامل هوش هیجانی، اعتماد به نفس، فن بیان قوی و آگاهی و استفاده درست از زبان بدن است. کسب هر یک از این مهارت‌ها جزئیات زیادی دارد که علاوه بر آگاهی از آن‌ها باید بتوانید در عمل در موقعیت‌های واقعی و در جلسات سخنرانی، به خوبی آن‌ها را بکارگیرید. به گفته جرالد فورد (Gerald Ford)، هیچ چیز در زندگی مهمتر از توانایی برقراری ارتباط مؤثر نیست.
هوش هیجانی
هوش هیجانی شامل ابعاد مختلفی مانند توانایی شناخت احساسات خود و دیگران، توانایی مدیریت احساسات در ارتباط با خود و دیگران است. همه ما در زندگی روزمره با هیجانات پایه شامل شادی، غم، خشم، انزجار و ترس مواجه می‌شویم. سایر احساسات و هیجانات ما ترکیبی از این هیجانات پایه هستند. به طور مثال حس خجالت را می‌توان ترکیبی از غم و ترس در نظر گرفت. در وهله اول اینکه ما بتوانیم این احساسات را به صورت متمایز در درون خود شناسایی کنیم اهمیت زیادی دارد.
مثلاً ممکن است با یکی از همکاران خود برخورد کنید و از او بپرسید امروز حالت چطور است؟ و همکار شما بگوید «زیاد حالم خوب نیست.» این پاسخ خیلی کلی است ولی اگر بگوید «به خاطر بحثی که چند دقیقه پیش با یک مشتری داشتم کمی احساس عصبانیت می‌کنم» پاسخ واضح‌تری است. در این حالت همکار شما با استفاده از هوش هیجانی، احساس درونی خود را بخوبی متوجه شده و در یک جمله توانسته حس خود را بیان و به شما منتقل کند. این مرحله اول از هوش هیجانی است.
ممکن است همکار شما تصمیم بگیرد برای کم شدن این حس خشم و عصبانیت چند دقیقه در هوای آزاد قدم بزند و کمی با شما در مورد اهمیت جلسه و دلیل ناراحتیش صحبت کند. در این مرحله او با انجام این کار سعی در مدیریت هیجان خود داشته و می‌خواهد آن را کنترل کند. در این مرحله علاوه بر اینکه هیجان خود را به خوبی شناخته، می‌داند با چه راهکاری باید آن را کنترل و مدیریت کند. مرحله دوم از هوش هیجانی توانایی مدیریت احساسات و هیجانات خود است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
از طرفی شما با شنیدن صحبت‌های دوست خود می‌توانید احساسات او را درک کنید. توانایی درک هیجانات و افکار دیگران مرحله سوم از هوش هیجانی است.
در ادامه دوست شما می‌گوید برای اینکه بتوانم مشکل مشتری را حل کنم از او خواستم از فریاد کشیدن دست بردارد و مشکل خود را به‌ صورت مکتوب نوشته تا پیگیری شود. این مرحله چهارم از تعریف هوش هیجانی است. اینکه علاوه بر درک هیجانات طرف مقابل، چگونه ارتباط خود با او را مدیریت کنیم.
از آنجا که سخنرانی نوعی تعامل اجتماعی است، داشتن هوش هیجانی بالا لازمه موفقیت در این مهارت است. یک سخنران حرفه‌ای به خوبی هیجانات خود را مدیریت می‌کند. عکس‌العمل مخاطبین خود را به خوبی درک می‌کند و نسبت به بازخورد آن‌ها روند ارائه را پیش می‌برد. به طور مثال یک سخنران باید بتواند اضطراب از حضور و در مرکز توجه بودن در جمع را مدیریت کند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
احتمالاً تجربه لرزش صدا یا دست در هنگام ارائه در جمع برای همه ما پیش آمده است. البته معمولاً این مسأله برای سخنران‌های مبتدی طبیعی است و با تکرار و تمرین برطرف می‌شود. ممکن است سخنران با دیدن حالت چهره مخاطبین متوجه شود که بخشی از مطلب را خوب انتقال نداده یا نحوه ارائه باعث خستگی شنونده‌ها شده است. در چنین موقعیتی با ایجاد تغییر فی‌البداهه و خلاقانه روند ارتباط خود با مخاطب را اصلاح می‌کند و بازخوردها را در ذهنش ارزیابی می‌کند. سخنران باید ویژگی‌ها و سطح دانش مخاطب خود را بداند و بر اساس آن نحوه ارائه مطلب را به گونه‌ای تنظیم کند که طرف مقابل بتواند به خوبی مطلب را متوجه شود. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
اعتماد به نفس
یکی از نکات مهمی که شما را به یک سخنور خوب تبدیل می‌کند، حس اعتماد به نفسی است که در گفتار و رفتار خود به مخاطبین منتقل می‌کنید.
پاسخ به سوال اعتماد به‌ نفس چیست این است که قبل از انجام یک فعالیت با توجه به توانایی خود نتیجه را به درستی ارزیابی کنید و با باور به اینکه می‌توانید در آن فعالیت موفق باشید، برای انجام آن اقدام کنید. اعتماد به نفس یک حالت ذهنی است که بر عملکرد فرد تاثیر مستقیم دارد. میزان اعتماد به نفس فرد در همه مواقع به یک اندازه نیست. ممکن است فردی در انجام کارهای آسان و روزمره اعتماد به نفس خوبی داشته باشد ولی در هنگام مواجهه با تکلیف یا مسئولیت دشوار خود را ببازد و اعتماد به نفس کافی نداشته باشد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
افرادی که بیشتر بر این باور هستند که در انجام تکالیف و برنامه‌هایشان موفق هستند اغلب پیش از انجام کار وقتی خود را در حال انجام آن کار تصور می‌کنند، جملاتی شبیه جمله «من به خوبی از عهده انجام این کار برمی‌آیم.» را در ذهن خود می‌شنوند. به حس توانمندی درونی برای انجام فعالیت‌هایی که تصمیم به انجام آن می‌گیرید، اعتماد‌ به‌ نفس گفته می‌شود. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
اولین قدم برای موفق بودن این است که قبل از اقدام به عمل، تصور ذهنی مثبتی درباره نتیجه عملکردمان داشته باشیم. زمانی که فرد هنگام انجام یک فعالیت خود را بازنده و شکست خورده تصور می‌کند احساس منفی شدیدی را در درون تجربه می‌کند. ممکن است برای اجتناب از تجربه واقعی این احساس شکست تصمیم بگیرد به کلی از انجام آن صرف نظر کند و در نتیجه قدمی در مسیر پیشرفت خود برنداشته و این باور که فرد توانمندی نیست در او تقویت می‌شود. یا ممکن است ترس از شکست در او اضطراب شدیدی ایجاد کند که بر بازده کارش تأثیر منفی زیادی داشته باشد. فردی که اعتماد به نفس بالایی دارد حتی اگر شکست بخورد چون به توانایی خود باور دارد آنقدر به تلاش خود ادامه می‌دهد تا به نتیجه برسد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
وقتی با فردی که اعتماد به نفس خوبی دارد مواجه می‌شوید از زبان بدن و نوع بیان اطلاعاتش متوجه این ویژگی او می‌شوید. اگر یک سخنران اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، می‌تواند بر مخاطبین خود تأثیر بگذارد. بدون داشتن اعتماد به نفس بالا نمی‌توانید یک سخنران حرفه‌ای باشید. معمولاً افرادی که هوش اجتماعی بالایی دارند، با دیدن سخنران و نوع ارائه او متوجه کمبود اعتماد به نفس او می‌شوند و این پیش‌زمینه ذهنی ممکن است باعث شود که او را سخنران خوبی ارزیابی نکنند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر به عنوان یک سخنران حرفه‌ای موارد زیر را رعایت کنید:
دانش و اطلاعات فنی خود را کامل کنید: هنگامی که شما می‌خواهید در مورد موضوعی با دیگران گفتگو کنید مخاطب شما را از دو جنبه ارزیابی می‌کند:
۱- دانش شما در حوزه مورد بحث
۲- نحوه انتقال مطالب الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
داشتن دانش فنی و تخصص درباره موضوع گفتگو مهمترین ویژگی یک سخنران خوب است. گنجینه اطلاعات شما اصلی‌ترین منبع اعتماد به نفس شما است. بهتر است تا در مورد موضوعاتی که دانشی درباره آن ندارید اظهار نظر نکنید.
کسب اطلاعات درباره اشخاص و مکان‌ها پیش از جلسه: سعی کنید از طرق مختلف اطلاعاتی در مورد شرایط محیطی و مخاطبینی که قرار است در جمع آن‌ها حاضر شوید بدست بیاورید. می‌توانید قبل از جلسه یک بار به محل برگزاری جلسه یا گردهمایی بروید و با محیط بیشتر آشنا شوید. از طریق آشنایان اطلاعاتی درباره افراد حاضر در جلسه کسب کنید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
تصویرسازی ذهنی: واقعیت‌ها را قبل از اینکه اتفاق بیفتند در ذهن خود تصویرسازی کنید. این تکنیک که در بسیاری از دیدگاه‌های روانشناسی توصیه شده، بسیار کاربردی است. بعد از جمع‌آوری اطلاعات کلی درباره جلسه‌ای که به آن دعوت شده‌اید، یک تصویرسازی با جزئیات را در ذهن خود مرور کنید. خود را در حال گفتگو با اشخاص مورد نظر تصور کنید، نحوه صحبت کردن و لباس پوشیدن خود را ببینید. حس مثبتی که از یک ارتباط اجتماعی موفق بدست می‌آورید را در ذهن بازسازی کنید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
ممکن است آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد چندان شباهتی به این تصویرسازی ذهنی نداشته باشد ولی همین مرور ذهنی از اضطراب ناشی از حضور در محیط ناآشنا می‌کاهد. اگر تجربه مثبتی از یک جلسه سخنرانی عالی داشته‌اید آن را در ذهن مرور کنید و نقاط مثبت خود و بازخوردهای مناسبی که گرفته‌اید را بخاطر بیاورید. اگر تجربه بدی از یک ارتباط اجتماعی داشته‌اید، روند اتفاقات را مرور کنید و سناریو را بازسازی کنید. سعی کنید روش مناسب را برای اصلاح اشتباهات خود پیدا کنید. این تمرین تصویرسازی ذهنی را جلو آینه و یا با چشمان بسته چندین بار انجام دهید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
فی‌البداهه و خلاق باشید: لازم نیست متن سخنرانی یا گفتگو را به طور دقیق و عین جملاتی که از قبل آماده کرده‌اید در جلسه تکرار کنید. سعی کنید خودتان باشید و با در نظر گرفتن کلیات موضوع روند صحبت‌ها را با توجه به تعامل با مخاطبین به صورت خلاق و فی‌البداهه پیش ببرید.
از گفتگوی درونی منفی با خود بپرهیزید: همه ما در طی روز بیشتر از هر کسی با خودمان گفتگوی درونی داریم. بخشی از این گفتگوی درونی صدای والد ما است که درونی شده است. مفهوم والد در ساختار شخصیتی، مجموع بایدها و نبایدهایی است که از بدو تولد تا پنج سالگی از طریق پدر و مادر و سایر مراقبین یا حتی رسانه‌ها در ذهن کودک ضبط می‌شود. صدای والد تاثیراتی بسیار عمیق در ساختار شخصیتی کودک تا سال‌های آینده بر جای می‌گذارد. این ضبط‌ها بدون تجزیه و تحلیل توسط کودک پذیرفته می‌شود و بعدها در بزرگسالی به طور مداوم و ناخودآگاه در ذهن فرد بازنواخت می‌شود. در واقع بسیاری از افراد خودپنداره خود را از صدای والدشان برداشت کرده‌اند و این پایه اعتماد به نفس فرد است.
در افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند همواره گفتگوی درونی منفی در جریان است مثل الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟ این جملات «تو به اندازه کافی خوب نیستی، این بار هم مثل دفعات قبل همه کارها رو خراب می‌کنی» و معمولاً عملکرد این افراد به گونه‌ای است که این گفتار منفی ضبط شده را تأیید می‌کند. برای شکستن این دور باطل لازم است به کمک یک مشاور حرفه‌ای یا با مطالعه و تمرین به مرور زمان خودپنداره و گفتارهای درونی منفی خود را تغییر دهیم.
توجه داشته باشید که افزایش اعتماد به نفس در صحبت کردن بخصوص در جمع و جلسه سخنرانی یک مهارت است که مانند هر مهارت دیگر علاوه بر کسب اطلاعات نیاز به تمرین عملی دارد. ویژگی‌های شخصی خود را با توجه به نکاتی که در بالا بیان شد ارزیابی کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنید و راهکارها را برای افزایش اعتماد به نفس خود به عنوان یک فرد اجتماعی موفق در موقعیت‌های واقعی بکار گیرید.
کاریزما
ارائه تعریف و پیدا کردن کلمه فارسی که بتواند مفهوم واژه کاریزما را منتقل کند، آسان نیست. به بیان ساده کاریزما به مجوعه‌ای از رفتارها و ویژگی‌های مثبت و جذاب که باعث می‌شود دیگران با اشتیاق به سمت فردی کشیده شوند، گفته می‌شود.
کاریزماتیک بودن از جمله اصول سخنرانان محبوب است. بعضی از افراد کاریزما را ویژگی ذاتی و منحصر به افراد خاصی می‌دانند و برخی آن را مهارتی می‌دانند که در هر سنی و هر موقعیتی با یادگیری و تمرین قابل دستیابی است. اغلب سخنرانان مشهور و موفق افراد کاریزماتیک هستند. این افراد با نفوذی که در افکار دیگران دارند می‌توانند آن‌ها را مجذوب خود کنند و حتی باعث تغییر نگرش و رفتار مخاطبین خود شوند.
بخش زیادی از کاریزما به واسطه مهارت فن بیان و سخنوری نمایان می‌شود. رعایت ترکیب مناسبی از زبان بدن، حالات صورت، لحن، چیدمان کلمات، استفاده از استعاره و ترکیبات ادبی خاص بخشی از ویژگی‌های گفتار افراد کاریزماتیک است. داشتن ظاهر و پوشش مناسب، تسلط، دانش و اطلاعات، اعتماد به نفس در رفتار و گفتار، ویژگی‌های شخصیتی مثبت، فن بیان قوی و تسلط یر زبان بدن از ویژگی‌های افراد کاریزماتیک است.
یک فرد افسرده، نگران و عصبی نمی‌تواند دیگران را به خود جذب کند. برای انتقال حس مثبت در وهله اول باید خودتان از درون احساس شادی، رضایت و خوشبختی داشته باشید. سپس باید توانایی انتقال این حس نشاط و شادابی و آرامش درونی خود به دیگران را داشته باشید. در عین اعتماد به نفس و وقار، فروتنی، رفتار گرم و صمیمی بخشی از منش افراد کاریزماتیک است. خودنمایی و ظاهرسازی در رفتار افراد کاریزماتیک دیده نمی‌شود. لبخند، ارتباط چشمی، لحن کلام و رفتار شما ابزار انتقال احساسات مثبت شما به دیگران است. معمولاً بیشترین تأثیرگذاری بر دیگران در اولین برخورد در کمتر از یک دقیقه اتفاق می‌افتد.
اینکه بتوانید حس مثبت خود از دیدن طرف مقابل را در شروع جلسه به خوبی ابراز کنید در ادامه تعامل شما تأثیر زیادی خواهد داشت. احساس مثبت خود را با نهایت صداقت و بدون تملق از ملاقات و آشنایی با افراد حاضر در جمع منتقل کنید. توانایی همدلی، شناخت و آگاهی از مشکلات و مسائل مخاطب، تمرکز بر دغدغه‌های ذهنی افرادی که برای شنیدن سخنرانی جمع شده‌اند، کلید نفوذ به افکار و احساسات مخاطب است.
فن بیان الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
فن بیان به معنای نحوه بکارگیری زبان به عنوان یک ابزار ارتباطی است. تسلط بر موضوع بحث، انتخاب کلمات و جملات به روش مناسب‌ برای انتقال درست پیام و در مجموع به معنای داشتن مهارت سخنوری است.
مهارت در فن بیان و سخنوری تا حد زیادی وابسته به هوش کلامی است. هوش کلامی یکی از هوش‌های چندگانه‌ای است که توسط گاردنر معرفی شد. با وجود اینکه زمینه‌های ژنتیکی و ذاتی، تاثیر زیادی روی میزان هوش کلامی فرد دارد، اما پرورش و تقویت آن حتی در بزرگسالی هم میسر است. مولفه هوش کلامی شامل معناشناسی، آواشناسی، قواعد و دستور زبان، کاربرد زبان است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
معناشناسی یعنی دانستن معنای کلمات و استفاده به جا از آن برای انتقال مفهوم. آواشناسی به معنای نحوه تلفظ صحیح کلمات است. توانایی جمله‌سازی به کمک قواعد و دستور زبان میسر است. دانستن و رعایت این نکات در نگارش و ارتباطات شفاهی از دیگر ابعاد هوش کلامی است. با داشتن تسلط کافی بر سه بعد اول فرد می‌تواند به بعد چهارم از هوش کلامی یعنی کاربرد زبان دست پیدا کند. کاربرد زبان به معنای توانایی بکارگیری کلمات، جملات و عبارات مناسب از میان تعابیر و مفاهیم گوناگون و انتخاب مناسب‌ترین شیوه انتقال پیام با توجه به عواملی همچون موقعیت، محیط و مخاطب است.
نداشتن مکث در هنگام بیان جملات، استفاده از لحن صدای مناسب، یکنواخت صحبت نکردن، بالا و پایین بردن صدا در طی زمان ارائه، تأکید بر کلمات خاص با تغییر تن صدا، شمرده صحبت کردن، انتخاب سرعت مناسب هنگام ارائه مطلب و بیان جملات، داشتن دامنه لغات وسیع و استفاده از داستان، حکایت، ضرب‌المثل و جملات طنزآمیز در هنگام ارائه مطلب، از جمله نکاتی است که رعایت آن به داشتن فن بیان قوی و در نتیجه شناخته شدن به عنوان یک سخنران، کمک می‌کند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
داشتن کلام نافذ، قدرت قانع کردن دیگران برای اینکه اطلاعات شما را به عنوان یک فرد متخصص بپذیرند، خودداری از اطاله کلام و ارائه مطلب به صورت جامع، مفید و مختصر هنری است که داشتن مهارت در آن می‌تواند بر میزان اثرگذاری شما بر مخاطب تأثیر زیادی داشته باشد. سعی کنید بیان قدرتمند و روان داشته باشید. جملات را با صدای رسا، با تسلط و محکم بیان کنید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
مکث‌های طولانی، «من و من کردن» و تکرار یک تکیه کلام از کیفیت سخنرانی شما می‌کاهد. با صدای رسا و تن صدای مناسب ( نه خیلی بلند و نه خیلی آرام ) صحبت کنید. فاصله‌گذاری در هنگام صحبت و استفاده زیاد از اصواتی مانند «ام» و «من من» کردن و با تن صدای پایین و آهسته صحبت کردن نشان‌دهنده کمرویی و عدم حس اعتماد به نفس است. بیشتر از اینکه با پرگویی برای خودنمایی و جذاب نشان دادن خود تلاش کنید از جملات کوتاه و تأثیرگذار استفاده کنید.
یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک سخنران خوب را متمایز می‌کند، استفاده از شوخی‌های به جا و داستان در طی صحبت‌هایش است. شمرده و گویا صحبت کنید. اگر مطالب را خیلی سریع بیان کنید ممکن است مخاطب نتواند اطلاعات لازم را دریافت کند. با ریتم خیلی کند صحبت کردن هم ممکن است حوصله مخاطب را سر ببرد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
داستان‌گویی، استفاده از حکایات طنزآمیز و اسطوره‌ها، بیان تجربیات شخصی معمولاً بسیار بیشتر از نمودارها، آمارها و اعداد و ارقام در ذهن مخاطب نقش می‌بندد. البته میزان استفاده از هر یک روش‌ها و شیوه‌های ارائه مطلب باید با موقعیت، جو جلسه، موضوع مورد بحث و سطح سواد و موقعیت اجتماعی شنوندگان و حاضران در جمع باید مطابقت داشته باشد.
توانایی انتقال احساسات و هیجانات با استفاده از کلمات و سایر ابزارهای ارتباط غیرکلامی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا یک سخنرانی خشک حتی اگر اطلاعات زیادی را دربرداشته باشد، تنها در صورتی می‌تواند بر مخاطب اثر بگذارد و اطلاعات در ذهن او بماند که به نوعی برایش جذابیت داشته باشد و هیجانات او را برانگیزاند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
زبان بدن
زبان بدن یا Body Language یکی از اصلی‌ترین اجزای ارتباطات غیرکلامی است که داشتن اطلاعاتی در مورد بکارگیری آن در اثربخش بودن تعاملات اجتماعی ما بسیار حائز اهمیت است. معمولاً افراد از زبان بدن خود آگاه نیستند و به آن اهمیتی نمی‌دهند در حالی‌که بیش از ۹۳ درصد از جذابیت و تأثیرگذاری شما در روابط اجتماعی ناشی از زبان بدن شما است.
به زبان بدن و لحن صحبت کردن و ادبیات کلام خود دقت کنید. شما حدود ۷ ثانیه فرصت دارید تا مخاطبین را جذب کنید. مخاطب شما در همین مدت کوتاه با توجه به وضعیت ظاهر، نحوه ایستادن، حالات چهره، شامل ترس، لبخند، هیجان‌زدگی و سایر اطلاعاتی که از طریق زبان بدنتان به او منتقل می‌کنید، شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ همچنین با شنیدن اولین کلماتی که به کار برده‌اید، لحن کلام و طنین صدا، تصوری از شخصیت و وضعیت روانی فعلی شما در ذهنش نقش می‌بندد و معمولاً در ادامه شما را با همین تصویر کلی مورد قضاوت و ارزیابی قرار می‌دهد. پس تمام انرژی خود را برای ارائه یک شروع عالی بکار بگیرید.
با لحن قاطعانه و نه تهاجمی صحبت کنید. زبان بدن و احساس اعتماد به نفس بر هم تاثیر متقابل دارند. همانطور که از زبان بدن و کلام افراد می‌توان میزان اعتماد به نفس آن‌ها را برآورد نمود با تمرین نحوه صحیح ایستادن، نشستن و حرکات چهره و بدن می‌توانید بر حس اعتماد به نفس خود بیافزایید. با یادگیری زبان بدن می‌توانید هنگام ارائه مطالب منظور خود را بهتر به مخاطب منتقل کنید و همچنین او را بیشتر تحت تأثیر قرار دهید. در هنگام سخنرانی با بکارگیری اصول و قواعدی که در زمینه زبان بدن در منابع علمی مطرح شده است و ترکیب تکنیک‌های زبان بدن با کلمات و جملات، بر قدرت کلام خود تایید کنید. رعایت این اصول در اثربخشی کلام ما بسیار تاثیرگذار است. در ادامه به چند نکته جالب در این زمینه اشاره می‌شود:
طبق نظر «لیلیان گلس» کارشناس زبان بدن و نویسنده کتاب «کاربردهای زبان بدن»، افراد با اعتماد به نفس همیشه سرشان را بالا نگه می‌دارند، هنگام صحبت با دیگران به جای نگاه کردن به میز یا زمین به روبرو و چشم‌های طرف مقابل نگاه می‌کنند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
تماس چشمی مناسب نکته کلیدی ارتباط اجتماعی است. نحوه نگاه کردن صحیح به چشم‌های مخاطب، بسته به میزان صمیمیت در رابطه و موقعیت اجتماعی که در آن قرار دارند، متفاوت است. در ارتباط نزدیک با افراد صمیمی، خیره شدن به چشم‌ها حس خوبی ایجاد می‌کند ولی در ارتباط اجتماعی عمومی نگاه کردن به چشم سوم (وسط پیشانی) به جای خیره شدن توصیه می‌شود. راست قامت و با پشت صاف ایستادن و عقب دادن شانه‌ها بر ایجاد حس اعتماد به نفس تأثیر دارد. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند معمولاً در این وضعیت می‌ایستند. سر حال بودن، اقتدار در وضعیت ایستادن، حس اعتماد به نفس را در شما به طرف مقابل بازتاب می‌کند، برعکس شل و بی‌حال و خمیده ایستادن نشانه ضعف و کمبود اعتماد به نفس است.نتایج تحقیقاتی «امی کندی» درباره رابطه اعتماد به نفس و زبان بدن نشان می‌دهد که تغییر در زبان بدن و حالات بدنی در حالت نشسته و ایستاده بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بسزایی دارد. زبان بدن شما به طور ناخودآگاه پیام‌هایی را به دیگران منتقل می‌کند و افراد با توجه به میزان هوش اجتماعی که دارند با دیدن رفتار و زبان بدن شما می‌توانند میزان اعتماد به نفس شما را ارزیابی کنند. این یکی از توانایی‌های مغز اجتماعی ما است و معمولاً پردازش این اطلاعات در کسری از دقیقه، به صورت سریع و ناخودآگاه اتفاق می‌افتد.
جالب است بدانید، تحقیقات نشان می‌دهد که عکس این مطلب نی الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟ ز صادق است. داشتن تمرینات روزانه برای حفظ وضعیت مناسب بدن در محیط‌های اجتماعی و حتی در تنهایی و تغییر در زبان بدن به افراد مضطراب و با اعتماد به نفس پایین کمک می‌کند تا حس منفی درونی آن‌ها کاهش پیدا کند و به تدریج باعث بهبود علائم اضطراب و کم شدن حس خود کم بینی آن‌ها می‌شود.
تقریباً تمام کسانی که درباره زبان بدن مطالعه و اظهار نظر می‌کنند معتقدند که داشتن حالت دفاعی در زبان بدن نشان‌دهنده اعتماد به نفس و عزت نفس پایین است. دست به سینه نشستن، نشان‌دهنده داشتن گارد دفاعی و عدم احساس صمیمیت و راحتی نسبت به طرف مقابل است. مراقب باشید عضلات و فرم بدنتان را در حالت نشسته و ایستاده در وضعیت منقبض و جمع شده قرار ندهید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
هنگام ایستادن یا نشستن روی صندلی، پاها را کمی کمتر از عرض شانه باز و دست‌ها را در کناره بدن نگه دارید. ایستادن در وضعیتی که پاها ضربدری یا کاملا به هم چسبیده و انگشتان به هم قلاب شده و وضعیت سر رو به پایین است، شما را کمرو و خجالتی نشان می‌دهد.
هنگام صحبت کردن بهتر است دست‌هایتان بیرون از جیب و در جلو بدن شما باشد. قرار دادن دست‌ها در جیب، نشان‌دهنده این است که نسبت به فرد مقابل حس عدم اطمینان و معذب بودن دارید. از حرکات دست و نشان دادن کف دست رو به بالا استفاده کنید. حرکات بدون تنش و باز کردن بازوها و دست‌ها نشان از آرامش، تعادل و وقار در فرد است.
تکان دادن پاها، داشتن حرکات اضافی، نشان‌دهنده اضطراب و تنش درونی است. علاوه بر این خاراندن سر، پشت گردن و صورت نشان‌دهنده کلافگی و بی‌قراری است.
به بازخوردها و زبان بدن مخاطبین خود توجه داشته باشید. آن‌ها ممکن است بازخورهای خود را با لبخند زدن، حرکات صورت، ابروها و چشم‌ها نشان دهند.
گره کردن دست‌ها پشت سر نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شما در بحث جاری است. هنگامی که پشت میز نشسته‌اید، قرار دادن آرنج‌ها روی میز و لمس نوک انگشتان با هم، نشان‌دهنده اعتماد به نفس و تسلط شما بر موضوع بحث است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
نحوه دست دادن افراد در هنگام سلام و خداحافظی اطلاعات خوبی درباره میزان اعتماد به نفس و حس صمیمیت منتقل می‌کند. دست دادن با نوک انگشتان و با کمترین تماس ممکن است نشان‌دهنده عدم صمیمیت و اعتماد به نفس باشد. سعی کنید در هنگام دست دادن تمام دست فرد مقابل را با انگشتان بگیرید. محکم دست دادن حس خوبی از تعامل و صمیمیت در فرد مقابل ایجاد می‌کند.
گره کردن دست‌ها پشت سر و قرار دادن ساق یک پا روی زانوی پای دیگر، حس غالب بودن و اعتماد به نفس را نشان می‌دهد. قدم زدن با قدم‌های کشیده و قامت راست از دیگر نشانه‌های اعتماد به نفس است.
توجه به این نکته الزامی است که صرف دانستن این موارد تأثیر چندانی بر افزایش اعتماد به نفس شما در حین سخنرانی نخواهد داشت. لازم است که ابتدا به دفعات زیاد و گاهی با تصویرسازی ذهنی آگاهانه این نکات را در رفتار خود تمرین کنید تا به تدریج ملکه ذهن و رفتار شما شود و به عنوان بخشی از عادات خوب شما بر نحوه ارائه و سخنرانی شما اثر بگذارد.

الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
ممکن است همکار شما تصمیم بگیرد برای کم شدن این حس خشم و عصبانیت چند دقیقه در هوای آزاد قدم بزند و کمی با شما در مورد اهمیت جلسه و دلیل ناراحتیش صحبت کند. در این مرحله او با انجام این کار سعی در مدیریت هیجان خود داشته و می‌خواهد آن را کنترل کند. در این مرحله علاوه بر اینکه هیجان خود را به خوبی شناخته، می‌داند با چه راهکاری باید آن را کنترل و مدیریت کند. مرحله دوم از هوش هیجانی توانایی مدیریت احساسات و هیجانات خود است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
از طرفی شما با شنیدن صحبت‌های دوست خود می‌توانید احساسات او را درک کنید. توانایی درک هیجانات و افکار دیگران مرحله سوم از هوش هیجانی است.
در ادامه دوست شما می‌گوید برای اینکه بتوانم مشکل مشتری را حل کنم از او خواستم از فریاد کشیدن دست بردارد و مشکل خود را به‌ صورت مکتوب نوشته تا پیگیری شود. این مرحله چهارم از تعریف هوش هیجانی است. اینکه علاوه بر درک هیجانات طرف مقابل، چگونه ارتباط خود با او را مدیریت کنیم.
از آنجا که سخنرانی نوعی تعامل اجتماعی است، داشتن هوش هیجانی بالا لازمه موفقیت در این مهارت است. یک سخنران حرفه‌ای به خوبی هیجانات خود را مدیریت می‌کند. عکس‌العمل مخاطبین خود را به خوبی درک می‌کند و نسبت به بازخورد آن‌ها روند ارائه را پیش می‌برد. به طور مثال یک سخنران باید بتواند اضطراب از حضور و در مرکز توجه بودن در جمع را مدیریت کند.
احتمالاً تجربه لرزش صدا یا دست در هنگام ارائه در جمع برای همه ما پیش آمده است. البته معمولاً این مسأله برای سخنران‌های مبتدی طبیعی است و با تکرار و تمرین برطرف می‌شود. ممکن است سخنران با دیدن حالت چهره مخاطبین متوجه شود که بخشی از مطلب را خوب انتقال نداده یا نحوه ارائه باعث خستگی شنونده‌ها شده است. در چنین موقعیتی با ایجاد تغییر فی‌البداهه و خلاقانه روند ارتباط خود با مخاطب را اصلاح می‌کند و بازخوردها را در ذهنش ارزیابی می‌کند. سخنران باید ویژگی‌ها و سطح دانش مخاطب خود را بداند و بر اساس آن نحوه ارائه مطلب را به گونه‌ای تنظیم کند که طرف مقابل بتواند به خوبی مطلب را متوجه شود. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
اعتماد به نفس
یکی از نکات مهمی که شما را به یک سخنور خوب تبدیل می‌کند، حس اعتماد به نفسی است که در گفتار و رفتار خود به مخاطبین منتقل می‌کنید.
پاسخ به سوال اعتماد به‌ نفس چیست این است که قبل از انجام یک فعالیت با توجه به توانایی خود نتیجه را به درستی ارزیابی کنید و با باور به اینکه می‌توانید در آن فعالیت موفق باشید، برای انجام آن اقدام کنید. اعتماد به نفس یک حالت ذهنی است که بر عملکرد فرد تاثیر مستقیم دارد. میزان اعتماد به نفس فرد در همه مواقع به یک اندازه نیست. ممکن است فردی در انجام کارهای آسان و روزمره اعتماد به نفس خوبی داشته باشد ولی در هنگام مواجهه با تکلیف یا مسئولیت دشوار خود را ببازد و اعتماد به نفس کافی نداشته باشد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
افرادی که بیشتر بر این باور هستند که در انجام تکالیف و برنامه‌هایشان موفق هستند اغلب پیش از انجام کار وقتی خود را در حال انجام آن کار تصور می‌کنند، جملاتی شبیه جمله «من به خوبی از عهده انجام این کار برمی‌آیم.» را در ذهن خود می‌شنوند. به حس توانمندی درونی برای انجام فعالیت‌هایی که تصمیم به انجام آن می‌گیرید، اعتماد‌ به‌ نفس گفته می‌شود. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
اولین قدم برای موفق بودن این است که قبل از اقدام به عمل، تصور ذهنی مثبتی درباره نتیجه عملکردمان داشته باشیم. زمانی که فرد هنگام انجام یک فعالیت خود را بازنده و شکست خورده تصور می‌کند احساس منفی شدیدی را در درون تجربه می‌کند. ممکن است برای اجتناب از تجربه واقعی این احساس شکست تصمیم بگیرد به کلی از انجام آن صرف نظر کند و در نتیجه قدمی در مسیر پیشرفت خود برنداشته و این باور که فرد توانمندی نیست در او تقویت می‌شود. یا ممکن است ترس از شکست در او اضطراب شدیدی ایجاد کند که بر بازده کارش تأثیر منفی زیادی داشته باشد. فردی که اعتماد به نفس بالایی دارد حتی اگر شکست بخورد چون به توانایی خود باور دارد آنقدر به تلاش خود ادامه می‌دهد تا به نتیجه برسد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
وقتی با فردی که اعتماد به نفس خوبی دارد مواجه می‌شوید از زبان بدن و نوع بیان اطلاعاتش متوجه این ویژگی او می‌شوید. اگر یک سخنران اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، می‌تواند بر مخاطبین خود تأثیر بگذارد. بدون داشتن اعتماد به نفس بالا نمی‌توانید یک سخنران حرفه‌ای باشید. معمولاً افرادی که هوش اجتماعی بالایی دارند، با دیدن سخنران و نوع ارائه او متوجه کمبود اعتماد به نفس او می‌شوند و این پیش‌زمینه ذهنی ممکن است باعث شود که او را سخنران خوبی ارزیابی نکنند.
برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر به عنوان یک سخنران حرفه‌ای موارد زیر را رعایت کنید:
دانش و اطلاعات فنی خود را کامل کنید: هنگامی که شما می‌خواهید در مورد موضوعی با دیگران گفتگو کنید مخاطب شما را از دو جنبه ارزیابی می‌کند:
۱- دانش شما در حوزه مورد بحث الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
۲- نحوه انتقال مطالب
داشتن دانش فنی و تخصص درباره موضوع گفتگو مهمترین ویژگی یک سخنران خوب است. گنجینه اطلاعات شما اصلی‌ترین منبع اعتماد به نفس شما است. بهتر است تا در مورد موضوعاتی که دانشی درباره آن ندارید اظهار نظر نکنید.
کسب اطلاعات درباره اشخاص و مکان‌ها پیش از جلسه: سعی کنید از طرق مختلف اطلاعاتی در مورد شرایط محیطی و مخاطبینی که قرار است در جمع آن‌ها حاضر شوید بدست بیاورید. می‌توانید قبل از جلسه یک بار به محل برگزاری جلسه یا گردهمایی بروید و با محیط بیشتر آشنا شوید. از طریق آشنایان اطلاعاتی درباره افراد حاضر در جلسه کسب کنید.
تصویرسازی ذهنی: واقعیت‌ها را قبل از اینکه اتفاق بیفتند در ذهن خود تصویرسازی کنید. این تکنیک که در بسیاری از دیدگاه‌های روانشناسی توصیه شده، بسیار کاربردی است. بعد از جمع‌آوری اطلاعات کلی درباره جلسه‌ای که به آن دعوت شده‌اید، یک تصویرسازی با جزئیات را در ذهن خود مرور کنید. خود را در حال گفتگو با اشخاص مورد نظر تصور کنید، نحوه صحبت کردن و لباس پوشیدن خود را ببینید. حس مثبتی که از یک ارتباط اجتماعی موفق بدست می‌آورید را در ذهن بازسازی کنید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
ممکن است آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد چندان شباهتی به این تصویرسازی ذهنی نداشته باشد ولی همین مرور ذهنی از اضطراب ناشی از حضور در محیط ناآشنا می‌کاهد. اگر تجربه مثبتی از یک جلسه سخنرانی عالی داشته‌اید آن را در ذهن مرور کنید و نقاط مثبت خود و بازخوردهای مناسبی که گرفته‌اید را بخاطر بیاورید. اگر تجربه بدی از یک ارتباط اجتماعی داشته‌اید، روند اتفاقات را مرور کنید و سناریو را بازسازی کنید. سعی کنید روش مناسب را برای اصلاح اشتباهات خود پیدا کنید. این تمرین تصویرسازی ذهنی را جلو آینه و یا با چشمان بسته چندین بار انجام دهید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
فی‌البداهه و خلاق باشید: لازم نیست متن سخنرانی یا گفتگو را به طور دقیق و عین جملاتی که از قبل آماده کرده‌اید در جلسه تکرار کنید. سعی کنید خودتان باشید و با در نظر گرفتن کلیات موضوع روند صحبت‌ها را با توجه به تعامل با مخاطبین به صورت خلاق و فی‌البداهه پیش ببرید.
از گفتگوی درونی منفی با خود بپرهیزید: همه ما در طی روز بیشتر از هر کسی با خودمان گفتگوی درونی داریم. بخشی از این گفتگوی درونی صدای والد ما است که درونی شده است. مفهوم والد در ساختار شخصیتی، مجموع بایدها و نبایدهایی است که از بدو تولد تا پنج سالگی از طریق پدر و مادر و سایر مراقبین یا حتی رسانه‌ها در ذهن کودک ضبط می‌شود. صدای والد تاثیراتی بسیار عمیق در ساختار شخصیتی کودک تا سال‌های آینده بر جای می‌گذارد. این ضبط‌ها بدون تجزیه و تحلیل توسط کودک پذیرفته می‌شود و بعدها در بزرگسالی به طور مداوم و ناخودآگاه در ذهن فرد بازنواخت می‌شود. در واقع بسیاری از افراد خودپنداره خود را از صدای والدشان برداشت کرده‌اند و این پایه اعتماد به نفس فرد است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
در افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند همواره گفتگوی درونی منفی در جریان است مثل این جملات «تو به اندازه کافی خوب نیستی، این بار هم مثل دفعات قبل همه کارها رو خراب می‌کنی» و معمولاً عملکرد این افراد به گونه‌ای است که این گفتار منفی ضبط شده را تأیید می‌کند. برای شکستن این دور باطل لازم است به کمک یک مشاور حرفه‌ای یا با مطالعه و تمرین به مرور زمان خودپنداره و گفتارهای درونی منفی خود را تغییر دهیم.
توجه داشته باشید که افزایش اعتماد به نفس در صحبت کردن بخصوص در جمع و جلسه سخنرانی یک مهارت است که مانند هر مهارت دیگر علاوه بر کسب اطلاعات نیاز به تمرین عملی دارد. ویژگی‌های شخصی خود را با توجه به نکاتی که در بالا بیان شد ارزیابی کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنید و راهکارها را برای افزایش اعتماد به نفس خود به عنوان یک فرد اجتماعی موفق در موقعیت‌های واقعی بکار گیرید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
کاریزما
ارائه تعریف و پیدا کردن کلمه فارسی که بتواند مفهوم واژه کاریزما را منتقل کند، آسان نیست. به بیان ساده کاریزما به مجوعه‌ای از رفتارها و ویژگی‌های مثبت و جذاب که باعث می‌شود دیگران با اشتیاق به سمت فردی کشیده شوند، گفته می‌شود. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
کاریزماتیک بودن از جمله اصول سخنرانان محبوب است. بعضی از افراد کاریزما را ویژگی ذاتی و منحصر به افراد خاصی می‌دانند و برخی آن را مهارتی می‌دانند که در هر سنی و هر موقعیتی با یادگیری و تمرین قابل دستیابی است. اغلب سخنرانان مشهور و موفق افراد کاریزماتیک هستند. این افراد با نفوذی که در افکار دیگران دارند می‌توانند آن‌ها را مجذوب خود کنند و حتی باعث تغییر نگرش و رفتار مخاطبین خود شوند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
بخش زیادی از کاریزما به واسطه مهارت فن بیان و سخنوری نمایان می‌شود. رعایت ترکیب مناسبی از زبان بدن، حالات صورت، لحن، چیدمان کلمات، استفاده از استعاره و ترکیبات ادبی خاص بخشی از ویژگی‌های گفتار افراد کاریزماتیک است. داشتن ظاهر و پوشش مناسب، تسلط، دانش و اطلاعات، اعتماد به نفس در رفتار و گفتار، ویژگی‌های شخصیتی مثبت، فن بیان قوی و تسلط یر زبان بدن از ویژگی‌های افراد کاریزماتیک است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
یک فرد افسرده، نگران و عصبی نمی‌تواند دیگران را به خود جذب کند. برای انتقال حس مثبت در وهله اول باید خودتان از درون احساس شادی، رضایت و خوشبختی داشته باشید. سپس باید توانایی انتقال این حس نشاط و شادابی و آرامش درونی خود به دیگران را داشته باشید. در عین اعتماد به نفس و وقار، فروتنی، رفتار گرم و صمیمی بخشی از منش افراد کاریزماتیک است. خودنمایی و ظاهرسازی در رفتار افراد کاریزماتیک دیده نمی‌شود. لبخند، ارتباط چشمی، لحن کلام و رفتار شما ابزار انتقال احساسات مثبت شما به دیگران است. معمولاً بیشترین تأثیرگذاری بر دیگران در اولین برخورد در کمتر از یک دقیقه اتفاق می‌افتد.
اینکه بتوانید حس مثبت خود از دیدن طرف مقابل را در شروع جلسه به خوبی ابراز کنید در ادامه تعامل شما تأثیر زیادی خواهد داشت. احساس مثبت خود را با نهایت صداقت و بدون تملق از ملاقات و آشنایی با افراد حاضر در جمع منتقل کنید. توانایی همدلی، شناخت و آگاهی از مشکلات و مسائل مخاطب، تمرکز بر دغدغه‌های ذهنی افرادی که برای شنیدن سخنرانی جمع شده‌اند، کلید نفوذ به افکار و احساسات مخاطب است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
فن بیان
فن بیان به معنای نحوه بکارگیری زبان به عنوان یک ابزار ارتباطی است. تسلط بر موضوع بحث، انتخاب کلمات و جملات به روش مناسب‌ برای انتقال درست پیام و در مجموع به معنای داشتن مهارت سخنوری است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
مهارت در فن بیان و سخنوری تا حد زیادی وابسته به هوش کلامی است. هوش کلامی یکی از هوش‌های چندگانه‌ای است که توسط گاردنر معرفی شد. با وجود اینکه زمینه‌های ژنتیکی و ذاتی، تاثیر زیادی روی میزان هوش کلامی فرد دارد، اما پرورش و تقویت آن حتی در بزرگسالی هم میسر است. مولفه هوش کلامی شامل معناشناسی، آواشناسی، قواعد و دستور زبان، کاربرد زبان است.
معناشناسی یعنی دانستن معنای کلمات و استفاده به جا از آن برای انتقال مفهوم. آواشناسی به معنای نحوه تلفظ صحیح کلمات است. توانایی جمله‌سازی به کمک قواعد و دستور زبان میسر است. دانستن و رعایت این نکات در نگارش و ارتباطات شفاهی از دیگر ابعاد هوش کلامی است. با داشتن تسلط کافی بر سه بعد اول فرد می‌تواند به بعد چهارم از هوش کلامی یعنی کاربرد زبان دست پیدا کند. کاربرد زبان به معنای توانایی بکارگیری کلمات، جملات و عبارات مناسب از میان تعابیر و مفاهیم گوناگون و انتخاب مناسب‌ترین شیوه انتقال پیام با توجه به عواملی همچون موقعیت، محیط و مخاطب است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
نداشتن مکث در هنگام بیان جملات، استفاده از لحن صدای مناسب، یکنواخت صحبت نکردن، بالا و پایین بردن صدا در طی زمان ارائه، تأکید بر کلمات خاص با تغییر تن صدا، شمرده صحبت کردن، انتخاب سرعت مناسب هنگام ارائه مطلب و بیان جملات، داشتن دامنه لغات وسیع و استفاده از داستان، حکایت، ضرب‌المثل و جملات طنزآمیز در هنگام ارائه مطلب، از جمله نکاتی است که رعایت آن به داشتن فن بیان قوی و در نتیجه شناخته شدن به عنوان یک سخنران، کمک می‌کند.
داشتن کلام نافذ، قدرت قانع کردن دیگران برای اینکه اطلاعات شما را به عنوان یک فرد متخصص بپذیرند، خودداری از اطاله کلام و ارائه مطلب به صورت جامع، مفید و مختصر هنری است که داشتن مهارت در آن می‌تواند بر میزان اثرگذاری شما بر مخاطب تأثیر زیادی داشته باشد. سعی کنید بیان قدرتمند و روان داشته باشید. جملات را با صدای رسا، با تسلط و محکم بیان کنید. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
مکث‌های طولانی، «من و من کردن» و تکرار یک تکیه کلام از کیفیت سخنرانی شما می‌کاهد. با صدای رسا و تن صدای مناسب ( نه خیلی بلند و نه خیلی آرام ) صحبت کنید. فاصله‌گذاری در هنگام صحبت و استفاده زیاد از اصواتی مانند «ام» و «من من» کردن و با تن صدای پایین و آهسته صحبت کردن نشان‌دهنده کمرویی و عدم حس اعتماد به نفس است. بیشتر از اینکه با پرگویی برای خودنمایی و جذاب نشان دادن خود تلاش کنید از جملات کوتاه و تأثیرگذار استفاده کنید.
یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک سخنران خوب را متمایز می‌کند، استفاده از شوخی‌های به جا و داستان در طی صحبت‌هایش است. شمرده و گویا صحبت کنید. اگر مطالب را خیلی سریع بیان کنید ممکن است مخاطب نتواند اطلاعات لازم را دریافت کند. با ریتم خیلی کند صحبت کردن هم ممکن است حوصله مخاطب را سر ببرد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
داستان‌گویی، استفاده از حکایات طنزآمیز و اسطوره‌ها، بیان تجربیات شخصی معمولاً بسیار بیشتر از نمودارها، آمارها و اعداد و ارقام در ذهن مخاطب نقش می‌بندد. البته میزان استفاده از هر یک روش‌ها و شیوه‌های ارائه مطلب باید با موقعیت، جو جلسه، موضوع مورد بحث و سطح سواد و موقعیت اجتماعی شنوندگان و حاضران در جمع باید مطابقت داشته باشد.
توانایی انتقال احساسات و هیجانات با استفاده از کلمات و سایر ابزارهای ارتباط غیرکلامی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا یک سخنرانی خشک حتی اگر اطلاعات زیادی را دربرداشته باشد، تنها در صورتی می‌تواند بر مخاطب اثر بگذارد و اطلاعات در ذهن او بماند که به نوعی برایش جذابیت داشته باشد و هیجانات او را برانگیزاند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
زبان بدن
زبان بدن یا Body Language یکی از اصلی‌ترین اجزای ارتباطات غیرکلامی است که داشتن اطلاعاتی در مورد بکارگیری آن در اثربخش بودن تعاملات اجتماعی ما بسیار حائز اهمیت است. معمولاً افراد از زبان بدن خود آگاه نیستند و به آن اهمیتی نمی‌دهند در حالی‌که بیش از ۹۳ درصد از جذابیت و تأثیرگذاری شما در روابط اجتماعی ناشی از زبان بدن شما است.
به زبان بدن و لحن صحبت کردن و ادبیات کلام خود دقت کنید. شما حدود ۷ ثانیه فرصت دارید تا مخاطبین را جذب کنید. مخاطب شما در همین مدت کوتاه با توجه به وضعیت ظاهر، نحوه ایستادن، حالات چهره، شامل ترس، لبخند، هیجان‌زدگی و سایر اطلاعاتی که از طریق زبان بدنتان به او منتقل می‌کنید، شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ همچنین با شنیدن اولین کلماتی که به کار برده‌اید، لحن کلام و طنین صدا، تصوری از شخصیت و وضعیت روانی فعلی شما در ذهنش نقش می‌بندد و معمولاً در ادامه شما را با همین تصویر کلی مورد قضاوت و ارزیابی قرار می‌دهد. پس تمام انرژی خود را برای ارائه یک شروع عالی بکار بگیرید.
با لحن قاطعانه و نه تهاجمی صحبت کنید. زبان بدن و احساس اعتماد به نفس بر هم تاثیر متقابل دارند. همانطور که از زبان بدن و کلام افراد می‌توان میزان اعتماد به نفس آن‌ها را برآورد نمود با تمرین نحوه صحیح ایستادن، نشستن و حرکات چهره و بدن می‌توانید بر حس اعتماد به نفس خود بیافزایید. با یادگیری زبان بدن می‌توانید هنگام ارائه مطالب منظور خود را بهتر به مخاطب منتقل کنید و همچنین او را بیشتر تحت تأثیر قرار دهید. در هنگام سخنرانی با بکارگیری اصول و قواعدی که در زمینه زبان بدن در منابع علمی مطرح شده است و ترکیب تکنیک‌های زبان بدن با کلمات و جملات، بر قدرت کلام خود تایید کنید. رعایت این اصول در اثربخشی کلام ما بسیار تاثیرگذار است. در ادامه به چند نکته جالب در این زمینه اشاره می‌شود:
طبق نظر «لیلیان گلس» کارشناس زبان بدن و نویسنده کتاب «کاربردهای زبان بدن»، افراد با اعتماد به نفس همیشه سرشان را بالا نگه می‌دارند، هنگام صحبت با دیگران به جای نگاه کردن به میز یا زمین به روبرو و چشم‌های طرف مقابل نگاه می‌کنند.
تماس چشمی مناسب نکته کلیدی ارتباط اجتماعی است. نحوه نگاه کردن صحیح به چشم‌های مخاطب، الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟ بسته به میزان صمیمیت در رابطه و موقعیت اجتماعی که در آن قرار دارند، متفاوت است. در ارتباط نزدیک با افراد صمیمی، خیره شدن به چشم‌ها حس خوبی ایجاد می‌کند ولی در ارتباط اجتماعی عمومی نگاه کردن به چشم سوم (وسط پیشانی) به جای خیره شدن توصیه می‌شود. راست قامت و با پشت صاف ایستادن و عقب دادن شانه‌ها بر ایجاد حس اعتماد به نفس تأثیر دارد. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند معمولاً در این وضعیت می‌ایستند. سر حال بودن، اقتدار در وضعیت ایستادن، حس اعتماد به نفس را در شما به طرف مقابل بازتاب می‌کند، برعکس شل و بی‌حال و خمیده ایستادن نشانه ضعف و کمبود اعتماد به نفس است.نتایج تحقیقاتی «امی کندی» درباره رابطه اعتماد به نفس و زبان بدن نشان می‌دهد که تغییر در زبان بدن و حالات بدنی در حالت نشسته و ایستاده بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بسزایی دارد. زبان بدن شما به طور ناخودآگاه پیام‌هایی را به دیگران منتقل می‌کند و افراد با توجه به میزان هوش اجتماعی که دارند با دیدن رفتار و زبان بدن شما می‌توانند میزان اعتماد به نفس شما را ارزیابی کنند. این یکی از توانایی‌های مغز اجتماعی ما است و معمولاً پردازش این اطلاعات در کسری از دقیقه، به صورت سریع و ناخودآگاه اتفاق می‌افتد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
جالب است بدانید، تحقیقات نشان می‌دهد که عکس این مطلب نیز صادق است. داشتن تمرینات روزانه برای حفظ وضعیت مناسب بدن در محیط‌های اجتماعی و حتی در تنهایی و تغییر در زبان بدن به افراد مضطراب و با اعتماد به نفس پایین کمک می‌کند تا حس منفی درونی آن‌ها کاهش پیدا کند و به تدریج باعث بهبود علائم اضطراب و کم شدن حس خود کم بینی آن‌ها می‌شود. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟ هید.
هنگام ایستادن یا نشستن روی صندلی، پاها را کمی کمتر از عرض شانه باز و دست‌ها را در کناره بدن نگه دارید. ایستادن در وضعیتی که پاها ضربدری یا کاملا به هم چسبیده و انگشتان به هم قلاب شده و وضعیت سر رو به پایین است، شما را کمرو و خجالتی نشان می‌دهد.
هنگام صحبت کردن بهتر است دست‌هایتان بیرون از جیب و در جلو بدن شما باشد. قرار دادن دست‌ها در جیب، نشان‌دهنده این است که نسبت به فرد مقابل حس عدم اطمینان و معذب بودن دارید. از حرکات دست و نشان دادن کف دست رو به بالا استفاده کنید. حرکات بدون تنش و باز کردن بازوها و دست‌ها نشان از آرامش، تعادل و وقار در فرد است.
تکان دادن پاها، داشتن حرکات اضافی، نشان‌دهنده اضطراب و تنش درونی است. علاوه بر این خاراندن سر، پشت گردن و صورت نشان‌دهنده کلافگی و بی‌قراری است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
به بازخوردها و زبان بدن مخاطبین خود توجه داشته باشید. آن‌ها ممکن است بازخورهای خود را با لبخند زدن، حرکات صورت، ابروها و چشم‌ها نشان دهند.
گره کردن دست‌ها پشت سر نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شما در بحث جاری است. هنگامی که پشت میز نشسته‌اید، قرار دادن آرنج‌ها روی میز و لمس نوک انگشتان با هم، نشان‌دهنده اعتماد به نفس و تسلط شما بر موضوع بحث است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
نحوه دست دادن افراد در هنگام سلام و خداحافظی اطلاعات خوبی درباره میزان اعتماد به نفس و حس صمیمیت منتقل می‌کند. دست دادن با نوک انگشتان و با کمترین تماس ممکن است نشان‌دهنده عدم صمیمیت و اعتماد به نفس باشد. سعی کنید در هنگام دست دادن تمام دست فرد مقابل را با انگشتان بگیرید. محکم دست دادن حس خوبی از تعامل و صمیمیت در فرد مقابل ایجاد می‌کند. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
گره کردن دست‌ها پشت سر و قرار دادن ساق یک پا روی زانوی پای دیگر، حس غالب بودن و اعتماد به نفس را نشان می‌دهد. قدم زدن با قدم‌های کشیده و قامت راست از دیگر نشانه‌های اعتماد به نفس است. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟
توجه به این نکته الزامی است که صرف دانستن این موارد تأثیر چندانی بر افزایش اعتماد به نفس شما در حین سخنرانی نخواهد داشت. لازم است که ابتدا به دفعات زیاد و گاهی با تصویرسازی ذهنی آگاهانه این نکات را در رفتار خود تمرین کنید تا به تدریج ملکه ذهن و رفتار شما شود و به عنوان بخشی از عادات خوب شما بر نحوه ارائه و سخنرانی شما اثر بگذارد. الو برند بزرگترین مجموعه خرید و فروش برند در تهران ، برند فروشی مواد غذایی قیمت مناسب ، خرید برند در کوتاهترین زمان ، واگذاری برند ، برند آماده فروش ، برند برای خرید ، برند آماده مواد آرایشی ، فروش برند خرید برند از چه طریق انجام میشود ؟

دسته‌بندی نشده

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!